tennisballendrumpodium zonder tennisballen (ofzo)

Gestart door Hoefnix, sep 29, 2013, 16:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

sep 29, 2013, 16:45 Last Edit: sep 29, 2013, 16:50 by Hoefnix
Vandaag even een nieuw drumpodium in elkaar gezet ivm het doordreunen op de houten vloer van de oefenruimte. Nou kon ik niet goedkoop aan tennisballen komen (vanaf 90 euro voor een emmer vol).

Op zoek naar een alternatief vond ik auralex platfoam (330 euro aan schuim voor een podium 180x180)


Via de productsheet heb ik een vergelijkbaar product gevonden in NL en zelf zo'n auralex platfoam podium gebouwd.

40 euro MDF, 37 euro zelfklevend schuim en een tube montagekit (het podium bestaat uit 2 delen ivm het naar boven  brengen ;) ).









De vloer dreunt nu helemaal niet meer mee. Supereenvoudig te bouwen met 2 linkerhanden, geen gezaag of geboor enzo. De zijkanten werk ik nog af met zwarte stof.

Ik ben er enthousiast over!

Harre

Gaaf!  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Strak werk :) waar koop je dat zelfklevende schuim ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

animal

Yep, erg mooi gedaan  :Y .

Hoefnix

#4
sep 29, 2013, 20:08 Last Edit: sep 29, 2013, 20:10 by Hoefnix
Het schuim dat ik gebruikte komt van ZilenZ de 5 cm variant. De platen zijn ontzettend zwaar, het is duidelijk geen steenwol. http://www.zilenz.nl/akoestische-isolatie-1/polypress-geluidsisolatie/polypress-vlokkenschuim-160

Bij de opties kan je aangeven dat je het zelfklevend wilt laten maken. Kost 7 euro extra geloof ik.
By the way: het is een recycled materiaal van kleding de kleur verschilt per batch, afhankelijk van de zomer, herfst, winter of voorjaarscollecties van 5 jaar terug. :)



Technobeat


Tof gedaan Hoefnix , ziet er echt netjes uit . :Y
Ook een mooie en betaalbare oplossing voor de elektronische drummers onder ons . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Vandaag even een nieuw drumpodium in elkaar gezet ivm het doordreunen op de houten vloer van de oefenruimte. Nou kon ik niet goedkoop aan tennisballen komen (vanaf 90 euro voor een emmer vol).




Hoefnix, wel mooi dat je zelf aan de slag bent gegaan. Als drummer van een électro'kit was ik al tennisballen aan het sparen.

Maar €90 voor een emmer tennisballen  :N
http://www.attractie.com/producten/assortiment/sport-attracties/sport-artikelen/2526/tennisballen-stage-1-dunlop-(in-emmer-van-60).html?page=3

drumlarsos




Maar €90 voor een emmer tennisballen  :N
http://www.attractie.com/producten/assortiment/sport-attracties/sport-artikelen/2526/tennisballen-stage-1-dunlop-(in-emmer-van-60).html?page=3


Alleen een beetje jammer dat je je podiumpje na een tijdje weer moet afbreken, om de tennis ballen weer terug te brengen... Het is namelijk een VERHUURbedrijf?!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Sjieke oplossing zo Hoefnix.. :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje


Alleen een beetje jammer dat je je podiumpje na een tijdje weer moet afbreken, om de tennis ballen weer terug te brengen... Het is namelijk een VERHUURbedrijf?!


IDD, Nou je het zeg. Punt voor jou.

Hammar

Heel goed alternatief!

gitaar en drum

Mooi en strak! Nice  ;)
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

baszuidwijk

Ziet er geweldig uit. Ik heb net meteen een plaat besteld bij Zilenz.
Zo naar de Gamma voor een paar platen MDF en dan nog even een stukje tapijt ergens opsnorren.

drfill

#14
nov 11, 2013, 12:52 Last Edit: nov 11, 2013, 17:02 by drfill
ik leg me volledig bij jullie jarenlange e-drum ervaring neer..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Die rubber tegels zijn volgens mij veel te hard, dan geven ze teveel trillingen door. Ik heb er ook over gedacht maar het niet gedaan.

Jan-Willem

Dat ziet er erg goed uit!
Wat een mooie oplossing :)!

Jenslathouwers

Dit topic heeft mij net het isolatiemateriaal gegeven waar ik al een hele tjd naar op zoek was voor een ontwerp voor school  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Beginnende drummer

Ik ben nieuw op dit forum, ik kan niet zien hoe je dit podium precies gebouwd hebt, waar kan ik dit vinden?

Stokmans


Omhoog