ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

#600
aug 16, 2018, 15:14 Last Edit: aug 16, 2018, 15:16 by drfill
ik ben het eens met dat drummers de drumcomputer (meer dan) overleefd hebben,  maar
de jeugd van 'nu' groeit veel meer op met muziek waar geen drummer in zit
(bv. in het weekend hoor je op de radio bijna alleen maar van deze soorten muziek..)
drummen zal wel blijven bestaan,  maar word dan nog iets 'exclusiever' m.i.     en ook off topic
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

hjs

Een forum is een "ouderwets" medium, het is op veel fora rustiger geworden de afgelopen jaren.
Er wordt bv veel meer op facebook gedaan (hoewel dat ook alweer achterhaald begint te worden).

chico

Even over die ad5 cymbals wat heb je eigenlijk aan die 360 graden functie? Ik bedoel als ik die filmpjes bekijk waar Mike de cymbals aan de achterkant doet chocken vind ik maar vreemd uitzien, ten 2e ik vind ze erg duur! De Roland cymbals kun je beter gebruiken imo.

Werkt een Roland VH-11 nou
Zonder problemen op een ad5 module?

Er wil iemand zijn Ad-5 module ruilen tegen mijn Roland TD-25 module goede deal?

Ik weet het eigenlijk niet? Hoe zit het met de triggering van de ad-5 module? Triggert deze net zo goed als een Roland TD-25 module.

Wat me opvalt bij de Roland TD-25 is de perfecte triggering op alle pads en bekkens alleen die geluiden he nog steeds de typische Roland sound.

Goede deal om mijn Td-25 module te ruilen met een ad-5 module?


kaboemba

Vergelijking met roalnd, ik heb de td-25 nooit gehad en sowieso weinig roland pads gehad. Maar ik vind de triggering met b.v. jobeky geweldig. Veel gevoel en dynamiek.

Cymbals zijn natuurlijk erg duur en wat je aan de 360 triggering hebt lijkt mij een beetje onzinnige vraag, ik ga er vanuit dat je door de 360 triggering rondom op elke plek dezelfde triggering hebt. Bij b.v. yamaha heb je toch echt bepaalde vlakken waar de triggering goed werkt en waar het minder tot niet werkt.

Roland ruilen tegen AD5 WHAHAHAHAHA nooit !

Gisteren optreden gehad, buiten ongeveer 300 man.
Het mocht niet te hard, max 75 Db op 30 meter. AD5 heeft zich goed bewezen.
Deze keer de yamaha geluiden gebruikt, perfect mooi strak en diep geen lange sustain.
En gewoon prima af te stellen op de p.a. gewoon 1 kabel naar de bassversterker die gebruik als monitor, vandaar via DI uit naar de p.a. gewoon alles mono.
Voordelen, weinig volume op podium zeer goed geluid over p.a. nul niks geen opmerking over gehad anders dan "O ? dat is elektronisch" en was pas als ze zagen dat het elektronisch was.

chico

@ Kaboemba dus jij raad me een AD5 module aan?

Zoals ik zei er wil iemand zijn Ad5 module ruilen tegen mijn Roland TD25 module.

Ik heb zelf weinig ervaring met de AD5 module.
Maar ik zoek nu een module met goede sounds en triggering.
Ik gebruik de pads en cymbals van een Roland TD25 KV set.
Hoe meer info hoe makkelijker mijn keuze gaat worden.Graag hoor ik jullie ervaringen met de AD5 module.

kaboemba

Daar begin ik niet meer aan, iemand iets aanraden.
Maar ik heb veel gehad en dit is tot nu toe het beste voor mijn doel. Simpel en goed live geluid.
Misschien zelfs net iets te simpel, gebrek aan outputs en mogelijkheid sustain te beinvloeden.

drfill

ik raad ook niemand iets aan..  wat ik wel aanraad is 'atv ad5' intiepen op marktplaats
en deze gaan uitproberen..   je kunt altijd 'kijken kijken en niet kopen'  ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

chico

Ok dan ga ik maar eens kijken waar ik de AD5 kan uitproberen.

Want ik ben aan het twijfelen tussen de AD-5 en de 2box Drumit Three module.

kaboemba

Er staat overigens een f*ck*ng mooie ad5 set te koop op MP

animal

Ok dan ga ik maar eens kijken waar ik de AD5 kan uitproberen.

Want ik ben aan het twijfelen tussen de AD-5 en de 2box Drumit Three module.
Dat je nog twijfelt verbaast me enigszins, een aantal dagen geleden 'ventileerde' je hier http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=110.339 nog een duidelijke mening c.q. oordeel.

chico

Ik heb t hier nog altijd over een mening de vergelijkingstest moet ik nog gaan doen tussen de drumit 3 vs ad5.


animal

Klinkt toch wel lekker (op goede boxen dan wel goede koptelefoon), vooral de floortom.

Zijn toch sounds die je in andere drummodules niet tegenkomt.


chico

Mijn 2box Drumit 3 module klinkt ook lekker met alle 7 kits van Superior Drummer 3

animal

#614
okt 04, 2018, 10:26 Last Edit: okt 04, 2018, 10:32 by animal
Dat zou ik graag willen geloven, maar ik zie er op youtube maar weinig bewijs van.
De grote overdaad aan filmpjes van ene Rica Buenaño vind ik geen van alle overtuigend en dan doel ik niet alléén op z'n spel. ;)


Dus als je betere filmpjes weet/hebt houd ik me aanbevolen, maar dan wel graag in DIT TOPIC .

kaboemba

Helaas, voor mij, toch weer heel lang naklinkende toms.
Ik weet wel dat het gewoon het geluid is zoals ze ook echt zijn, maar ik wilt nog steeds een strak kort geluid.
Heb ik gelukkig al wel met de yamaha toms die er gratis bij zitten.

Ze klinken wel heel lekker die nieuwe geluiden, maar live geeft het mij veel problemen met feedback, nagalm.

animal

Sustain

Robert-Jan

#617
okt 04, 2018, 13:21 Last Edit: okt 04, 2018, 13:24 by Robert-Jan
Ik snap niet dat deze sounds problemen zouden kunnen geven, de sustain is echt niet lang...?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Niet op een normaal volume over een paar pc speakers, maar op een redelijk volume over een echte versterker en speakers klinkt het ff wat langer door.
Live op het podium valt het ook allemaal wel mee, het is vooral in de oefenruimte, heeft dus vooral met feedback te maken in de betreffende ruimte.

animal

Ik snap niet dat deze sounds problemen zouden kunnen geven, de sustain is echt niet lang...?
Het probleem zit hem volgens mij ook niet in de sounds specifiek, maar meer in de onmogelijkheid EQ instellingen voor iedere tom-,snare, basdrum en cymbalsound apart/separaat te kunnen aanpassen.
Ook als je de beschikking hebt over 2 aD5's (zoals Kaboemba) dan nog gelden EQ-aanpassingen vaak voor meerdere toms tegelijkertijd.
Juist bij de toms wordt je vaak geconfronteerd met de frequency response van de ruimte waarin je op dat moment drumt. Ieder van ons herkent wel het verschijnsel dat je toms qua sustain (naklank) thuis allemaal hetzelfde zijn en dat in de repetitieruimte of bij een optreden een bepaalde tom maar niet lijkt te willen stoppen met doorklinken of opeens veel harder klinkt dan de rest.
Naast dat de akoestiek van een ruimte een rol speelt, bezit een speaker vaak zelf ook een frequentie waarop de kast mee resoneert, ook dat maakt dat een specifieke (tom)sound op die frequentie veel harder en langer lijkt te klinken.     
Door die specifieke (tom)sound te 'bewerken' met EQ dan wel met een andere velspanning (pitch) kun je dit ongewenste (maar gewone) natuurverschijnsel 'bestrijden'. Met de aD5 heb je niet de mogelijkheid de pitch van een geluid aan te passen, en EQ aanpassingen gelden voor de hele drumkit/stereo sound of een gedeelte van de drumkit als je geluiden 'hard-links of rechts' panned.

drfill

ja, dat moet ik ook 2box dan nageven .. hier kun je van iedere sound wel de 'decay' /hold per sound
instellen.. (net als bij de eerste samplers vroeger)   dit is knap 'oude' techniek die al in de eerste
akai's zat..  maar door dit toe te voegen,  maak je wel de bruikbaarheid van alle geluiden veel
groter..    nog vreemder vind ik het dat ATV voortkomt uit oude Roland medewerkers, die 'opeens'
dan 'editing mogelijkheid nul'  als onderdeel van verbetering zien..
het is jammer dat bijna alle drum modules weer opnieuw het wiel gaan uitvinden,  met hele wisselende
standaard mogelijkheden  (niet een is hetzelfde eigenlijk..)
ATV  vind ik dan weer betere triggering/ dynamiek hebben,  dan 2box-5  (drumit3 weet ik niet )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

Klinkt toch wel lekker (op goede boxen dan wel goede koptelefoon), vooral de floortom.

Zijn toch sounds die je in andere drummodules niet tegenkomt.
Klinken zeker lekker , ook de Ludwig snare pak je dan bij het bestellen meteen even mee natuurlijk .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Och ik heb net een tm-6 besteld, ja jammer het is wel roland, dus ga ik ook eens testen hoe de toms daar van zijn.
Dan gebruik ik de tm-6 voor toms en samples, en de ad5 voor kick, snare ,hihat en bekkens.
De andere ad5 is dan backup, of gewoon als straks mijn nieuwe huis klaar is voor thuis in de vaste opstelling.

Ben erg benieuwd naar de tm-6 lijkt mij een perfecte aanvulling en oplossing voor het tom probleem. Kan ik mooi 3 toms aansluiten daarnaast nog wat pads die ik dan voor samples en percussie kan gebruiken.
Heb nu nog een dtx multipad maar het probleem met die dingen, net als de roland spd, is dat je alle pads bij elkaar hebt zitten en dat wil ik niet. Vaak kan je dat ding maar op 1 plek kwijt en met de tm-6 ben ik vrij om pads te plaatsen waar ik het wil.

Hammar

Ligt het aan mijn gehoor ofwat?

De sustain van de Ludwig toms vind ik niet geweldig, maar bij de floortom wel lekker nagrommen.

animal

Ligt het aan mijn gehoor ofwat?

De sustain van de Ludwig toms vind ik niet geweldig, maar bij de floortom wel lekker nagrommen.
Ik zou me geen zorgen maken over je gehoor, Hammar, smaken verschillen nou eenmaal.
Mike Snyder is nauw bij de ontwikkeling (van sounds) betrokken, dat heeft tot gevolg dat veel sounds richting 'jazzy' gaan.

Omhoog