ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Heeft er iemand ervaring met de atv ad5 met jobeky drums/triggers ?
Ik neem aan dat het prima werkt maar er zijn een paar mensen die jobeky triggers hebben weet ik.

Technobeat

#501
apr 08, 2018, 12:45 Last Edit: apr 08, 2018, 13:11 by Technobeat
Heeft er iemand ervaring met de atv ad5 met Jobeky drums/triggers ?
U riep mij ? ;) .

De combinatie werkt zeker goed , ik heb 2 Jobeky brug-triggers in mijn snares zitten met de trigger-' cone ' 1,5 mm boven de bearing edge .

Deze dus :



 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

#502
apr 08, 2018, 13:51 Last Edit: apr 08, 2018, 13:56 by kaboemba
Zie ik het goed, zie ik dat de jack ingang daar net onder de trigger zit ?

Ik twijfel nog om losse triggers te kopen en een akoestische set om te bouwen, heb de safari nog heb daar de triggers uitgehaald omdat die niet bevielen en nog een kirchhoff, of dat ik toch een complete set bij hem koop.

Dan twijfel ik nog wel over welke set:

https://jobekydrums.co.uk/product/jobeky-standard-electronic-drum-shell-pack/ in sparkle zwart

Of

https://jobekydrums.co.uk/product/jobeky-compact-pro-electronic-drum-shell-pack-ice-white/  in wit met zwarte hardware dus

Of toch:

https://jobekydrums.co.uk/product/prestige-custom-electronic-drums-half-size-shell-pack/

Vanwege het meeneem gemak, het moet wel allemaal in de auto passen.

En dan twijfel ik ook nog of ik er meteen wood hoops op laat zetten, geen idee of dat nog ergens van invloed is bij edrums.

Technobeat


De keuze is aan jou , losse triggers en ombouwen of een complete Jobeky drumkit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Zo set losse triggers met bekabeling gekocht van jobeky.
Had de omgebouwde sonor safari kit maar was niet tevreden met het trigger systeem wat er in zat.
Niet te verstellen en log, door middel van een grote houten plaat waarop de trigger zat.

Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken.

Technobeat

Aha , een set : Brug-triggers of Side-triggers ?














DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Brugtriggers uiteraard.

Btw ik heb begrepen dat die schroef voor het stellen de nodig kracht vraagt om het echt goed vast te zetten, heb jij ook die ervaring ?

Technobeat


Valt op zich wel mee , vast is vast .

Bestelling levering duurt een werkdag of 10 , je krijgt vanzelf bericht als ze de spullen naar je opsturen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Uitgevoerd met de nieuwe module ATV EXS voor € 2299,00, klinkt aantrekkelijk  :Y


Robert-Jan

Netjes!
En dan is er dus nog een compactere set voor 1799,- als ik het goed zie.
is er al wat bekend over het verschil in modules?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

is er al wat bekend over het verschil in modules?

Niet echt, veelal speculatief.

kaboemba

ATV EXS 1999 bij drumtec, mis ik wel 1 bekken ten opzichte van de foto hier boven.
Voor die prijs zitten er toch geen 360 bekkens bij, da kan nie.

kaboemba

Volgens facebook filmpje komen er 4 nieuwe geluiden bij.
Binnenkort in de soundstore

Jazz

Mooi. Goed te weten
There is no music without jazz

Technobeat


ik houd het scherp in de gaten :)  .

Hopelijk mooie snares met middel high tot high tuning zonder te veel ring ......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Ja, wat snares erbij zou fijn zijn
There is no music without jazz

Technobeat


BTW Kaboemba , heb je inmiddels al de bestelde set Jobeky brug-triggers binnen en zo ja hoe bevallen ze ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Nou kennelijk had hij het druk of vakantie of zo, want ik hoorde niks op mijn mailing.
Maar gisteren een mailtje gekregen dat het binnen 10 dagen binnen moet zijn, dat is wel wat langer maar ach het valt mee vergeleken met een paar ander bestellingen die lopen.

animal

Hopelijk mooie snares met middel high tot high tuning zonder te veel ring ......
Nee, geen snares maar een ride, crash, hi-hat en bassdrum sample https://www.facebook.com/atvcorporation/videos/743532389184039/

kaboemba

Geneog keuze in snares vind ik.
Wat ik nog steeds wil is een drumkit met wat meer demping, ik mis een strakke wat geknepen set.
De enige echt gedempte set is de yamaha en dat is ook niet wat ik zoek.

Jazz

Nou, wat mij betreft zou ik nog wel wat meer snares, bassen en vooral hi hats erbij willen hebben.
There is no music without jazz

animal

#521
apr 24, 2018, 13:05 Last Edit: apr 24, 2018, 14:20 by animal
Geneog keuze in snares vind ik.
Wat ik nog steeds wil is een drumkit met wat meer demping, ik mis een strakke wat geknepen set.
De enige echt gedempte set is de yamaha en dat is ook niet wat ik zoek.
Welke is de yamaha-set??

Ik vind de 'classic 70's' kit en de 'vintage studio kit' al geknepen/droog genoeg klinken, of bedoel jij met 'strak/geknepen' wat anders? 

kaboemba

Ik zie die niet op de soundstore staan, zit in de standaard kit set, weet zo uit mijn hoofd niet welke.


animal

Heb even gekeken, yamaha sounds vind ik terug in de 'metal 9000' kit, bij 'strak/geknepen' sound stelde ik me toch iets anders voor.

kaboemba

Ik ook dus daarom gebruik ik die ook niet.

Omhoog