ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Allemaal , dus gaat mijn eerste verdenking uit naar de brug-trigger(afstelling ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#476
mrt 14, 2018, 20:05 Last Edit: mrt 14, 2018, 20:42 by Technobeat
Nu weet ik het even niet meer :?

Om alle twijfel weg te nemen heb ik de Jobeky brug-trigger in de snare vervangen voor een Triggera Intrigg side-trigger , puur om te testen .
Helaas gaf dit het zelfde resultaat als bij de Jobeky , ook hier afwisselend ' open ' en ' geknepen ' snare sounds

Dus ligt het mijn inziens nu ook niet aan de triggers , maar waar aan dan wél ????
Misschien de nieuwe software nogmaals installeren ( het blijft tenslotte techniek ) ?

Iemand een idee *)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

weet niet.. om te testen of t niet in je module zit,  probeer een snare op aux 1 of 2 toe te wijzen.. in een kit..
en als het kan een andere trigger pad ook..  ik weet ook niet precies wat je bedoelt met open en geknepen ..
of probeer ook andere trigger types ? roland pd 125 of drumtec 13" ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


ik heb al alle trigger types de revue laten passeren , van ATV tot en met Yamaha .
Maar een andere triggerpad proberen als snare nog niet , en ik kan ook de snare-jack van de kabelboom wisselen met de ride-jack om maar iets te noemen .
En wie weet is er iets met het verloopblokje van de snare , eens gewoon rechtstreeks aansluiten ?

kortom : Er zijn nog een aantal opties , alleen vreemd dat het zich nu pas openbaart en niet een tijdje geleden , ik heb in al die tijd niets aan de bekabeling veranderd .
Maar goed .... vrijdagavond weer verder uitzoeken .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

o ja,  dat splitterblokje op snare..  zou zo maar kunnen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

kaboemba

Tja ik moet nu wel blij zijn met de AD5 want de dtx700 en de dtx900 zijn verkocht.

Technobeat

Tja ik moet nu wel blij zijn met de AD5
En dat zal zeker lukken want het is een prima de luxe module :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Even het volgende kleine probleem met de aD5 snare-sounds :

Als ik 10X achtereenvolgens op de snare sla hoor ik bv. 6X een ' open ' sound en dan 2X ' geknepen ' en dan weer 2X ' open ' , beetje irritant :/  .

Ik heb meerdere snare-sounds uitgeprobeerd maar kan dit verschijnsel niet reproduceren c.q. niet waarnemen, of had je de oplossing/oorzaak al gevonden?

Technobeat

#483
mrt 17, 2018, 17:13 Last Edit: mrt 17, 2018, 17:15 by Technobeat
of had je de oplossing/oorzaak al gevonden?
Vanmiddag in deze problematiek gedoken en de oplossing was erg simpel .
Om de Roland en aD5 modules tegelijkertijd te kunnen gebruiken heb ik gekozen voor verloopblokjes ( 1X 6.3mm male jack IN en 2X 6.3mm stereo female jack OUT ) .
En blijkbaar is de aD5 er niet van gediend om het signaal komend vanuit de snare-trigger te delen , en dat heeft misschien te maken met de het grote aantal layers dat ATV de snaresounds heeft toebedeeld en derhalve het volledige triggersignaal nodig heeft om 100% te kunnen functioneren .
Want met het loskoppelen van het snare-verloopblokje en het rechtstreeks doorverbinden van de jackpluggen was het probleem verholpen .
Wel natuurlijk de side-trigger in de snare er uit gehaald en de Jobeky brugtrigger weer ingebouwd omdat deze laatste stukken accurater is .
Dus moet ik voortaan bij het gebruik van de Roland module ook de aD5 inschakelen om deze de snaresounds voor zijn rekening te laten nemen , en dat is op zich niet eens zo erg want de snares uit de TD-9 module zijn niet zo heel erg realistisch om het zacht uit te drukken .....
 

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

#484
mrt 17, 2018, 17:14 Last Edit: mrt 17, 2018, 17:22 by kaboemba
Hmmm ik zit eigenlijk vol spanning te wachten op de uitbreiding en hoop stiekum op een prijs daling van de bekkens.
Lijkt me heerlijk die 360 graden bekkens, maar potdomme het is een best kapitaal om een leuke set te kopen.

Als ik wil vervangen wat ik nu heb kom ik aan de 2100 euro.

Zijn er eigenlijk andere merken die al 360 graden getriggerde bekkens hebben ?

animal

Dus moet ik voortaan bij het gebruik van de Roland module ook de aD5 inschakelen om deze de snaresounds voor zijn rekening te laten nemen , en dat is op zich niet eens zo erg want de snares uit de TD-9 module zijn niet zo heel erg realistisch om het zacht uit te drukken .....

Ah, goed dat het probleem is verholpen, heb je de modules nu via midi 'gekoppeld'?

Technobeat

heb je de modules nu via midi 'gekoppeld'
Bij beide modules gaat nu middels de headphone-output met een verloopkabel  het geluid naar een mixer en zo kan ik ze horen in mijn hoofdtelefoon .

Op welke wijze zou ik ze dan via midi kunnen koppelen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Je kan toch gewoon de 1 koppelen aan de ander via de aux in ?

Dat midi snap ik ook niet, dat zou je alleen doen als je geluiden van de 1 op de ander wil kunnen gebruiken.

Robert-Jan

Midi kan je gebruiken om bijv. via de Atv de Roland te triggeren, dan hoef je maar in 1 module trigger kabels aan te sluiten.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Nou niet helemaal, je triggered niet de roland, je gebruikt de geluiden uit de roland.

drfill

jullie hebben allebei gelijk.. maar de aD5 heeft (nog) geen standaard midi poorten..   schijnbaar wel via usb 2.0
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Op welke wijze zou ik ze dan via midi kunnen koppelen ?
Midi kan je gebruiken om bijv. via de Atv de Roland te triggeren, dan hoef je maar in 1 module trigger kabels aan te sluiten.

Zo dus,  :Y . Midi Out/thru van de Atv op de midi In van de Roland, midikanaal, bank, midi notenummer toewijzen aan trigger (Atv-zijde) en sound (Roland-zijde) en klaar.
De midi-instellingen op de Atv triggeren dus de sound/geluid op de Roland.
Of dit met de huidige midi implementatie op de Atv mogelijk is weet ik (nog) niet, je zal in ieder geval een verloopkabel van USB naar midi nodig hebben.

drfill

al die kabels zijn usb A,  je moet dus ook nog van usb B male naar usb A female.. (verloopstekker)
maar goed,  misschien werkt het dan ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Daar heb je een punt, 'verloop op verloop', daar wordt het over het algemeen niet gebruiksvriendelijker en stabieler van.

Technobeat

Oké , er komt dus nogal wat bij kijken als ik het zo lees en ik heb geen usb-midi verloopkabels liggen alleen audio jackkabels .

Momenteel werkt het in mijn huidige opstelling ook al goed , wellicht dat ik in een later stadium overga op bovengenoemde suggesties

Allen bedankt voor het meedenken :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Als een standaard-midi implementatie op de ATV aanwezig zou zijn (geweest), zou het relatief simpel zijn.

Technobeat

Misschien dat met het uitbrengen van de losse ' aanvul-modulebox ' de  mogelijkheid van het rechtstreeks midi koppelen wél werkelijkheid kan worden .
Maar ja , dan moet je wel weer die box aanschaffen....
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Afgezien van de midi poort welke dus een usb poort is is het gewoon midi, althans wat ik zo in de handleiding lees.
Dus ik snap het probleem niet, enige wat je nodig hebt is een usb to midi adapter.

drfill

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#499
mrt 19, 2018, 20:06 Last Edit: mrt 19, 2018, 20:09 by Technobeat
.. maar ik ga het niet proberen..
ik ook niet , het hele spulletje werkt nu gewoon prima ( met twee mixers ) dus zie geen acute reden om over te schakelen op het koppelen met midi .
Was gewoon een vraag hoe eventueel gekoppeld kon worden middels een midi verbinding , het kan dus ( theoretisch ) wel met een usb-midi verloop .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog