Dikke prijsverhogingen bij Bax .

Gestart door Technobeat, apr 27, 2017, 17:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


LET OP :


Bax heeft sinds vandaag DIKKE prijsverhogingen doorgevoerd  :/  :/  .
Als voorbeeld : Een Yamaha DTX-900M drummodule koste tot gisteren 1299,= euro , NU is dat 1699,= euro ...... even 400,= euro er bovenop gezet !!!!
En ALLES is vet verhoogt , ook de B-stock is met de prijsstijging in lijn mee gegaan .

Wees gewaarschuwd .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Achter-Bax".  :(

stefan

De vraag is alleen: waarom?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

De vraag is alleen: waarom?
Daarom heb ik ook Bax een mail gestuurd met onder andere die vraag , en daags daarop kreeg ik dit vage antwoord :


Beste .

Bedankt voor je e-mail .

Het kan kloppen dat de prijs hoger was dan bij je vorige bezoek aan Bax Music. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Onze leverancier verhoogt bijvoorbeeld de inkoopprijs als de grondstofprijs omhoog gaat. Hierdoor moeten wij de verkoopprijs aanpassen.

Heb je het product goedkoper gezien op een andere Europese website? Ik hoor het graag! In veel gevallen kunnen we gewoon met die lagere prijs meegaan.
 
Laat het me weten als ik je verder kan helpen.



Met vriendelijke groet,

Paul | Bax Music
Bax Music



Dus ......... 8)7  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Als die module op voorraad is, is bovenstaande natuurlijk gelul.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

Vertaling:

Nadat we jaren lang de markt hebben overspoeld met veel te laag geprijsde artikelen is het aantal concurrenten zo laag geworden dat we nu ongestraft de prijzen naar believen kunnen verhogen. Mensen gedragen zich over het algemeen als makke schapen dus ze blijven wel kopen.

Mocht er toch een assertief schaap tussen zitten dan geven we die wel korting zodat ook deze weer tevreden is.

Met vriendelijke groet,

Blabla.......

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

stefan

Daarom heb ik ook Bax een mail gestuurd met onder andere die vraag , en daags daarop kreeg ik dit vage antwoord :


Beste .

Bedankt voor je e-mail .

Het kan kloppen dat de prijs hoger was dan bij je vorige bezoek aan Bax Music. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Onze leverancier verhoogt bijvoorbeeld de inkoopprijs als de grondstofprijs omhoog gaat. Hierdoor moeten wij de verkoopprijs aanpassen.

Heb je het product goedkoper gezien op een andere Europese website? Ik hoor het graag! In veel gevallen kunnen we gewoon met die lagere prijs meegaan.
 
Laat het me weten als ik je verder kan helpen.



Met vriendelijke groet,

Paul | Bax Music
Bax Music



Dus ......... 8)7  .
Een tijdje geleden wilde ik een setje bekkens kopen bij Bax. Niets bijzonders verder, maar wel een bak geld en was niet eens voor mezelf.
Ik had de prijzen scherp in mijn hoofd zitten en ook prinsscreens van gemaakt (voor overleg end).
Op een zekere dag waren de bekkens idd ook 15% duurder, waarna ik een soort zelfde mail gestuurd heb en exact dezelfde mail heb terug gekregen.
Een of 2 dag(en) later vond ik een kaartje in de bus van Bax, met een kortingscode voor 15% korting op mijn volgende bestelling.
Ik kreeg er toch een beetje nare smaak van in mijn mooie, goedverzorgde giecheltje. Uiteindelijk toch maar bij Thomann besteld.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

drfill

de prijzen gaan hier inderdaad op en neer..  b-stock yamaha hybrid snare was 459,- (bijna gekocht)
en nu weer 609,-    ..dan maar niet..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Vreemd , de ' grondstofprijs ' kan fluctueren :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drumslet

Allemaal onzin. Volg al een tijdje een B-stock Meinl Byzance spectrum hihat. De prijs varieert om de maand van €254,00 - €336,00 en dat is één en dezelfde hihat. Speel het spelletje gewoon mee en wacht totdat de hihat nog goedkoper wordt, dan sla ik toe.

Heb hetzelfde al eens gedaan met een Sabian 17" HH remastered crash, na een tijdje wachten en volgen had ik hem op den duur voor €166,00 in huis (incl. 5% stapelkorting).

DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

kaboemba

Vertaling:

Nadat we jaren lang de markt hebben overspoeld met veel te laag geprijsde artikelen is het aantal concurrenten zo laag geworden dat we nu ongestraft de prijzen naar believen kunnen verhogen. Mensen gedragen zich over het algemeen als makke schapen dus ze blijven wel kopen.

Mocht er toch een assertief schaap tussen zitten dan geven we die wel korting zodat ook deze weer tevreden is.

Met vriendelijke groet,

Blabla.......


Precies dat, de markt kapot maken doen we zelf.
Ik moet toegeven dat ik zelf toch 2 keer iets bij bax heb besteld. Met tegen zin want ik koop liever bij de kleintjes (zolang die er nog zijn).

ddrsonor

Precies dat, de markt kapot maken doen we zelf.
Ik moet toegeven dat ik zelf toch 2 keer iets bij bax heb besteld. Met tegen zin want ik koop liever bij de kleintjes (zolang die er nog zijn).
...tja.... me too.... Setje coated ambassadors in 10, 12, 13, 14 en 16inch,  stonden nog geen 16 uur later dan m'n laatste klik, voor 62,- in mijn woonkamer.....

baszuidwijk

Ik begrijp al de commotie niet zo goed. De brandstofboeren passen dagelijks hun prijzen aan vooruitlopend op de marktontwikkeling van ruwe olie. Thomas, Bax, KeyMusic en al die anderen doen dat ook. Zij bestaan omdat wij graag zo goedkoop mogelijk spullen willen kopen. Als je het te duur vindt, dan koop je het toch niet?

Ik ben al een tijd geleden opgehouden om alles maar altijd nieuw te kopen. Er is zoveel moois al op de markt, zeker aan bekkens en ketels. Voor ik iets koop vraag ik me vooral af hoe belangrijk 'garantie' voor me is. Als ik dan iets nieuw wil aanschaffen, dan loop ik eerst naar een lokale (Eiland Muziek) of regionale (Stockenhof) shop. Als zij het op voorraad hebben (en het prijsverschil met bijvoorbeeld Bax is niet te groot), dan koop ik het daar. Als het besteld moet worden, dan wijk ik toch vaak uit naar Bax. Dan heb ik het tenminste de volgende dag in huis.

Hammar

Ik begrijp al de commotie niet zo goed. De brandstofboeren passen dagelijks hun prijzen aan vooruitlopend op de marktontwikkeling van ruwe olie. Thomas, Bax, KeyMusic en al die anderen doen dat ook. Zij bestaan omdat wij graag zo goedkoop mogelijk spullen willen kopen. Als je het te duur vindt, dan koop je het toch niet?
Dat gaat toch om centen, dit gaat om iets meer geld. Zulke grote prijsschommelingen, ik heb mijn bedenkingen erbij.

dunDaan

Ik zie hetzelfde met electronica: ook daar zijn de prijzen de laatste tijd aardig aan het verhogen.
Wellicht dat de DOL-EUR koers daar mee te maken heeft, maar als ze prijzen aanpassen op bestaande voorraad is dat natuurlijk bullsh*t
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Vind zelf 450,= euro verschil in één dag wel érg veel . ( 1249,= of 1699,= )
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Zou het iets in de software kunnen zijn die op het moment dat er interesse is de prijzen 'aanpast'?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

misschien als er een kortingsactie actief is, dat software de prijzen ^compenseert ?  weekend-korting, 5 of 10 % korting,
'stapelkorting' , op=op korting, ..noem ze maar op..  b-stock snare is nu ook weer 533,- (van 609) en nu geen actie actief..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Denk dat RJ het bij het rechte eind heeft , Bax software geregistreerd hoe vaak een aspirant klant een bepaald artikel bekijkt en gaat dan even een ' leuke ' prijs maken ........
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dunDaan

Hmm, weet het niet. Het zit namelijk niet alleen bij Bax, ook bij heul veul andere sites.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Technobeat

Het zit namelijk niet alleen bij Bax, ook bij heul veul andere sites.
Met wellicht dezelfde detectie-software .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Zal allemaal best wel, gisteren een paar vellen besteld en vandaag gebracht.
En bij Bax toch goedkoper dan bij musicstore. Als ik de prijs die gevraagd wordt redelijk vind is het mij best.

Ook regelmatig iets bij Eiland gehaald, maar 9 van de 10 keer is daar geen voorraad en dan wordt het toch een online shop. Je kunt niet alles op voorraad hebben, maar ik zocht er 6 verschillende items en er was er maar 1 beschikbaar. En dan weer de bult op naar huis fietsen, pfff  :6
Dan is online bestellen toch wel heel relaxed.
Maar goed iedereen mag zelf bepalen of je er wel of niet aan 'mee' doet. Ik koop het meeste trouwens niet nieuw, maar via mp of zo. Dan is het ook erg leuk als je iets kan vinden wat je graag wilt hebben, zoals de Ludwig Black Beauty piccolo van vorige week. Daar zijn die nieuwe vellen trouwens voor gebracht vandaag  *O*
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

tuurlijk is t handig..   maar ik doe er al lang over om te beslissen of ik iets koop,  en als de prijzen dan steeds
veranderen, word het nog 'langer' ..omdat je anders denkt dat je ergens naast zit ..
wel goeie software, als je een 10,- b-stock stokkentas als 1e artikel kiest, en dan de dure als 2e, draait ie het
automatisch om in winkelwagen, zodat je die 10 % stapelkorting over het goedkoopste art. krijgt..  lol
maar zo slim om bij meer IP-adressen een ander prijsje te maken..  dat denk ik dan niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Of Bax het gebruikt weet ik niet maar easyjet staat er bekend om bij tweede en volgende bezoeken een hogere prijs te laten zien.

https://www.quora.com/Scams-Is-that-true-that-online-booking-website-like-Easy-Jet-for-example-track-your-IP-and-adapt-their-price

Technobeat

Het beste is lijkt mij om ' toe te slaan ' bij Bax en consorten als een prijs voor een artikel je aanstaat en je het er voor over hebt , eerst vergelijken met de concurentie is natuurlijk altijd verstandig :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog