Kit op batterijen

Gestart door wrvh, nov 13, 2014, 15:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

wrvh

Hi allen,

Sinds kort woon ik in een nieuw appartement waar ik een heel mooie kelder heb om een kit neer te zetten. Één nadeel: er zijn geen stopcontacten. Een akoestische kit is geen optie, een verlengsnoer trekken ook niet. Daarom zoek ik een e-kit die op batterijen werkt. Wie weet welke modules allemaal op batterijen werken? Het liefst middenklasse(+). Of heeft iemand een andere creatieve oplossing? Alvast dank.

paQ

hmmm... een battery powered midi controller + laptop ?  (gaat denk ik wel batterijen VRETEN trouwens)

wrvh

Midi controllers heb ik inderdaad wel gevonden op batterijen. Is eventueel een optie, maar ik prefereer enkel een module. Ik meen dat er wel Roland modules geweest zijn die op batterijen konden, maar ik kan ze zo snel niet terugvinden.

Thijs

Stopcontact aanleggen?

Nijlpaard

Eens met Thijs
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

#5
nov 13, 2014, 17:10 Last Edit: nov 13, 2014, 17:15 by Hoefnix
Schoorsteentje maken + benzine kopen + aggregaat neerzetten + e-drums spelen ... :D

Ik zou gewoon 220 aan (laten) leggen heb je er ook gelijk licht bij ;)
Als er wel een lamp zit, dan is het eenvoudig om een stopcontact aan te leggen.

Robert-Jan

Er zijn geen middenklasse modules op batterijen zover ik weet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Thijs

Andere creatieve optie: silent strokes op a-kit met gen16 cymbals

Geischa

Roland TM-2 kan op batterijen! wel maar 2 trigger inputs.. die dan wel weer te splitten zijn naar in totaal 4... 

djska

Als je wel licht hebt heb je natuurlijk ook zo een stopcontact gemaakt. Mogelijk is er bewust geen stopcontact om klussen en het plaatsen van koel/vrieskisten te voorkomen. Dan kun je gezeur krijgen als je daar gaat zitten trommelen, hoe zacht ook.
Kun je niet gewoon E-drums in je woon- of slaapkamer zetten, op een    tennisballen platform?
Een TM-2 werkt een paar uur op batterijen maar is te beperkt voor een kleine drumkit (geen hihat ondersteuning bv.)

wrvh

Licht is aangesloten op het stroomnetwerk van het complex zelf. In de kelders zijn geen stopcontacten aangelegd, nergens. De afstand tot mijn appartement is helaas (veel) te groot om iets op die manier aan te sluiten.

Wat dat betreft is het dus verre van ideaal, maar de ruimte zelf is echt prachtig.

Enige optie is dan nog om ergens uit het plafond stroom af te tappen. Op basis van het verbruik hebben ze het sowieso niet door. Ze zullen alleen niet zo happy zijn als ze er toch achter komen ;)

Misschien maar een instapmodule zoeken? Er moet er toch eentje zijn...

Otje

#11
nov 13, 2014, 21:46 Last Edit: nov 14, 2014, 08:20 by Otje
Let wel: Vaak wordt er in kelderboxen van huurappartementen een lagere/andere spanning gebruikt. Dit om het gebruik van vriezers of apparaten met een hoog stroomverbruik in kelders tegen te gaan.
Dat is iig geval in appartement waar ik in woon het geval.

frakke

#12
nov 14, 2014, 09:02 Last Edit: nov 14, 2014, 10:12 by frakke
De spanning zal overal hetzelfde zijn 220V maar de ampèrage zal lager zijn.
En als je een stopcontact zou aftappen van het lichtpunt zou je wel eens tijdens een drumsolo in het donker zitten het licht zal normaal gezien automatisch uitschakelen zodat je ook geen spanning meer hebt op je stopcontact van je e-drum.
Grts Frank.

wrvh

Ik denk dat het wel moet kunnen, maar de kans dat er op een gegeven moment iemand achter komt schat ik vrij groot in. En de eigenaren van het complex kennende zullen ze daar niet soepel mee omgaan. Ik denk dat het toch een kit op batterijen moet worden, óf toch maar de logeerkamer leeghalen (maar daar zal iemand in mijn huishouden het ook niet mee eens zijn ;))

Weet niemand nog een module die op batterijen werkt? Mag eventueel ook een beginners unit zijn.

Otje


Weet niemand nog een module die op batterijen werkt? Mag eventueel ook een beginners unit zijn.


Deze is net op de markt én werkt op batterijen!


http://www.korg.com/us/products/drums/cliphit/

Marty-B

#15
nov 14, 2014, 11:48 Last Edit: nov 14, 2014, 12:07 by Marty-B
Een goede oplossing is:

-autoaccu (paar tientjes van de sloop)
-omvormer 12v naar 230v (~30eu)
-acculader (20 eu)

Dan kan je gewoon elke edrum gebruiken die je wilt. Of een lang verlengsnoer?

Ik verwacht dat je 20 a 50 uur kan drummen op 1 acculading (afhankelijk van de accu en edrum)

wrvh


Een goede oplossing is:

-autoaccu (paar tientjes van de sloop)
-omvormer 12v naar 230v (~30eu)
-acculader (20 eu)

Dan kan je gewoon elke edrum gebruiken die je wilt. Of een lang verlengsnoer?

Ik verwacht dat je 20 a 50 uur kan drummen op 1 acculading (afhankelijk van de accu en edrum)


Denk dat dit inderdaad de beste optie is. Een druppellader en accu heb ik wel liggen. Dan hoef ik alleen een omvormer te kopen en kan ik mn huidige kit blijven gebruiken. Die trekt maar 350mA en kan dus behoorlijk lang draaien op een volle accu. Ik ga het eens proberen! Als het niets is kan ik altijd nog de boel naar de logeerkamer verhuizen.

frakke

Dat is een leuke oplossing top :-D
Grts Frank.

Marty-B


Denk dat dit inderdaad de beste optie is. Een druppellader en accu heb ik wel liggen. Dan hoef ik alleen een omvormer te kopen en kan ik mn huidige kit blijven gebruiken. Die trekt maar 350mA en kan dus behoorlijk lang draaien op een volle accu. Ik ga het eens proberen! Als het niets is kan ik altijd nog de boel naar de logeerkamer verhuizen.


Zeker als je al een kit heb is dit de beste (goedkoopste) optie inderdaad. Je moet wel de accu aan de omvormer zien te koppelen, meestal hebben die omvormers zo'n sigaretten aansluiting. Het mooiste is om dan aan de accu het tegendeel (female chassisdeel) te maken. Misschien dat die gewoon bij de Gamma te koop zijn, anders zijn ze op het internet makkelijk te verkrijgen. Succes!

djska

Ik zou geen auto (lood) accu's binnenshuis gaan gebruiken, want die moet je dan elke x in je appartment laden en dan weer naar die kelder meenemen. Alsof dat niet opvalt!

djska


Deze is net op de markt én werkt op batterijen!


http://www.korg.com/us/products/drums/cliphit/

Dat noem ik speelgoed.

Marty-B


Ik zou geen auto (lood) accu's binnenshuis gaan gebruiken, want die moet je dan elke x in je appartment laden en dan weer naar die kelder meenemen. Alsof dat niet opvalt!


Want een ekit valt niet op?

djska

de kit zet je 1x in de kelder, een accu moet je telkens opladen

Nlz

Waarom is het een probleem dat het "opvalt"?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

djska

Ik heb ook in een appartementencomplex gewoond, er is altijd wel iemand die zoiets oneigenlijk gebruik vindt. Zeker als er een hoop bejaarden wonen, die niets om handen hebben...

Omhoog