keulen vs drumworld.

Gestart door acapolypse, mei 26, 2014, 17:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

acapolypse

Hey mensen,

nou heb ik 'n tijdje es gespaard om 'ns flink wat dingen te upgraden aan m'n kit. Onder andere mag ik wel wat nieuwe bekkens gebruiken, wat hardware mag ook nieuw/extra, en toevallig heb ik wel wat geld er voor over op het moment.

nou ben ik een beetje aan 't twijfelen waar ik een flinke dag ga lopen zoeken. Ik dacht om even naar keulen te rijden, naar mijn ervaring relatief goedkoop en best mooie grote winkel. Zeker 't bekken stukje vond ik wel aantrekkelijk, lekker grote wanden vol. Moet ik zeggen dat ik er voor het laatst wel een jaar of 6 terug was.

Aan de andere kant dacht ik aan drumworld in ittervoort, ook mooi en groot, en heb ik wel vaker met plezier rondgelopen. Maar again, laatste keer dat ik d'r was was ook al enkele jaren terug.

Dusja, keulen of ittervoort? Iemand meer recentere ervaringen (of tips voor andere mooie zaken waar je goed de gelegenheid krijgt om alles ff rustig te testen?)

Hans

Ittervoort is niet meer wat het was ....

drums97

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

dunDaan

Zoals Hans zegt, DW is momenteel dicht, alle drums en toebehoren zijn verhuisd naar het naast gelegen pand van Adams Muziekcentrale, en daar is niet echt gelegenheid om eea. een lekker te testen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

FoREVer


Hey mensen,

nou heb ik 'n tijdje es gespaard om 'ns flink wat dingen te upgraden aan m'n kit. Onder andere mag ik wel wat nieuwe bekkens gebruiken, wat hardware mag ook nieuw/extra, en toevallig heb ik wel wat geld er voor over op het moment.

nou ben ik een beetje aan 't twijfelen waar ik een flinke dag ga lopen zoeken. Ik dacht om even naar keulen te rijden, naar mijn ervaring relatief goedkoop en best mooie grote winkel. Zeker 't bekken stukje vond ik wel aantrekkelijk, lekker grote wanden vol. Moet ik zeggen dat ik er voor het laatst wel een jaar of 6 terug was.

Aan de andere kant dacht ik aan drumworld in ittervoort, ook mooi en groot, en heb ik wel vaker met plezier rondgelopen. Maar again, laatste keer dat ik d'r was was ook al enkele jaren terug.

Dusja, keulen of ittervoort? Iemand meer recentere ervaringen (of tips voor andere mooie zaken waar je goed de gelegenheid krijgt om alles ff rustig te testen?)


Houd in je achterhoofd dat Ittervoort net heeft verbouwd en dus misschien wel de hardware/bekkens in de aanbieding heeft ik denk zelf dat Musicstore groter is maar is natuurlijk ook een winkel met meer dingen als alleen drums en juist adams drumwold (neem overigens aan dat je met keulen musicstore bedoeld) alleen drum gerelateerd is dat kan je ook meenemen in de keuze heb idd wel gehoord dat het niet meer is wat het was
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

acapolypse

ah kijk, da's handig om te horen.

Op de site van drumworld merk ik nou namelijk niet echt dat er verbouwd wordt, of ik lees d'r echt overheen. Staat wel nadrukkelijk "Kom regelmatig langs, kijk, voel en beleef onze drumexperience." dus als ik dan m'n bekkens niet effe kan teste vind ik dat wel slap. Het idee dat ze daar lekkere kortingen hebben klinkt wel leuk.

en ik bedoel inderdaad musicstore in keulen.  :)

Anserini

Musicstore zit in een 'nieuw' gebouw (ten opzichte van 6 jaar geleden). :)

acapolypse


Musicstore zit in een 'nieuw' gebouw (ten opzichte van 6 jaar geleden). :)

Ja inderdaad...

Vorige week op vakantie in dusseldorf geweest, ook effe langs Koln geweest.

Nogsteeds indrukwekkende winkel, maar ik vind het heel jammer van het nieuwe gebouw. vooral de bekkens. In het oude gebouw hadden ze daar 'n behoorlijk vette ruimte voor, nu nog 'n soort brede gang met enk merk 'n beetje afgebakend.

En wat me vaak ook wel een beetje stoort; ookal zijn 't hartstikke vriendelijke mensen, helpen je graag, maar soms komt 't wel erg onprofessioneel over daar. Vooral door jonge jochies die daar werken, waarschijnlijk onder het mom van "ik werk bij DE musicstore". Heel wat anders als ik langs de lokale muziekwinkel hier in Beek ga.

Technobeat


Ja inderdaad...Heel wat anders als ik langs de lokale muziekwinkel hier in Beek ga



Zeker , Stockenhof in Beek/Ubbergen is echt een fijne muziekzaak met deskundig personeel :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Drum@ict

Klopt! Paar jaar geleden m'n Mapex daar gekocht. Deskundig personeel, goede service!

Mattias

Weet iemand hoe het intussen zit met het cymbaalaanbod in het algemeen en de Istanbul-cymbalen in het bijzonder in Drumworld/Muziekcentrale in Ittervoort?

Robert-Jan

Geen idee..maar ik durf te wedden dat Piet Klaassen er meer heeft ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

En Piet heeft ook nog eens een hele vette winkel ;)
Je komt ogen en oren tekort

animal


Technobeat

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Mattias

Bedankt voor de hulpzame antwoorden  :+

Situatie is de volgende: Adams kan geen vervang-Diril-ride aanbieden maar stelde een korting van 50% voor op een Istanbul-exemplaar. Ben destijds naar Adams gegaan omdat dat de dichtstbijzijnde plaats was waar ze Diril hadden. Degelijke muziekwinkels hebben we hier in BelgiĆ« ook wel, uitmuntende zaken zoals Piet Klaassen en RDD helaas niet  :)

Harre

Ittervoort is dan te doen, maar als je Keulen als keuze noemt... Afhankelijk van waar je in Belgiƫ woont kan het wel eens zo zijn dat het helemaal niet zoveel scheelt naar Rotterdam of misschien zelfs wel naar Badhoevedorp.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

musiqman

Volgens mij hebben zaken als Mattys Music en Keymusic veel meer dan.

Omhoog