DrumRoger ( Bekkenleverancier op Marktplaats ) .

Gestart door Technobeat, nov 30, 2013, 18:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paintpro

Als hij het legaal doet, heb ik het vermoeden dat hij er geld op bij moet leggen.
Daarnaast snap ik niet dat mensen uberhaubt online kopen (dwz, zonder eerst te luisteren).

Waarom zou je een vooruitbetaling doen aan iemand op Marktplaats, die de bekkens op slinkse wijze uit ?Amerika? laat komen en waarvan je niet eens weet of het bekken klinkt en of je hem ooit gaat krijgen? En waarvan je zeker bent dat je geen garantie gaat krijgen?

Geischa

Precies!

Nijlpaard

En hoppa. Berecht en veroordeelt.
Dat doen jullie snel zeg.......



:/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans


..... Stel je besteld een nieuwe set bekkens bij hem en hij wordt door de belastingsdienst of dergelijke aangepakt, kun je mooi fluiten naar je centen....


Dat is inderdaad interessant. Als je 2 bekkens per jaar verhandelt is de belastingdienst niet in je geïnteresseerd. Als het een 'handeltje' wordt, komt de belastingdienst absoluut om de hoek. BTW, IB... hé .... weg marge ! (als die er al is). Vervelend is dat er volgens mij niet echt een snoeiharde grens ligt. Wanneer wordt het handel.

De manier waarop hij het aanprijst is natuurlijk gewoon professioneel, dus ik zou als inspecteur geïnteresseerd raken.

Ik moet overigens opbiechten dat ik wel eens stokken bij hem heb gekocht -> veel voor weinig en 2 dagen later in huis.

Elze

Ja ik heb ook geen idee hoe hij het doet. Kan iedereen direct bij de leverancier bestellen dan?
Er zal ook wel een grote marge op zitten. Bij winkels kan er na onderhandelen (in een enkele keer) zomaar es 150-200 af van de prijs voor twee bekkens.

Bekkens kopen zonder te luisteren zou ik ook niet snel doen. Ik wist hoe ze klinken, als ze daar iets van afwijken, tja.

Robert-Jan

Hij zal een connectie hebben bij een grote dealer die een flinke inkoop korting heeft , direct van sabian of zildjian lijkt me heel sterk .
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick


Hij zal een connectie hebben bij een grote dealer die een flinke inkoop korting heeft , direct van sabian of zildjian lijkt me heel sterk .


Volgens mij moet je ook aan bepaalde eisen voldoen om zelf dealer te kunnen worden....

Robert-Jan

De eerste is bij de importeur inkopen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Ja dat snap ik, maar dan voelt de importeur in Nederland zich toch gepasseerd?

Paintpro

Volgens mij zegt RJ dat DrumRoger juist bij de Nederlandse importeur zou moeten inkopen om officieel dealer te zijn.
En dat zijn dealer in de VS zit.

Robert-Jan

Precies dat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drums97

Dus parallelimport! :Y

Zijn methode kan overigens zijn, dat hij eerst enkele bestellingen bundelt en om kosten te besparen (shipping) deze in een keer laat komen.
Dan heeft ie daar ten eerste zn marge op.
Daarnaast kan dit ook meteen de afspraak zijn met de VS dealer. Minimaal te bestellen bedrag/aantal om betere prijs te krijgen.
De belasting is slim genoeg te zien als t om handel gaat. Die laten je eerst een tijdje aanmodderen en als het interessant genoeg is, grijpen ze in. Grote vangst in een keer  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Robert-Jan

Krijg je een bon (btw) bij aanschaf?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro


Hans

aardig rustig rond onze cymbalenman...

Robert-Jan

Vandaag ging het goed loos op facebook..
Is het nationale bekkenhandelaar-week ofzo?  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

Lijkt het wel op ;) het ging op fb zooo snel, dat ik afgehaakt ben.

Paintpro

Als hij nou ook hier gaat reageren....

Mattias

heeft iemand de facebooklink van het hele gesprek daaromtrent (gisterenavond) nog?  Ik heb het zien passeren, maar ik kan niet meer terugvinden. Was erg interessant en er werden zeer goede argumenten bovengehaald

stefan

Oh... Het ging toch vooral over broodroof, belasting ontduiking en dat het allemaal de doodsteek is voor de lokale bekkenboer?
Ik heb er weinig zinnigs in zien staan, behalve een hoop zielig gedoe.. Terecht of onterecht laat ik in het midden verder...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Mattias

#45
sep 03, 2014, 07:56 Last Edit: sep 03, 2014, 07:59 by Mattias

Ik heb er weinig zinnigs in zien staan, behalve een hoop zielig gedoe.. Terecht of onterecht laat ik in het midden verder...


Volledig terecht, zal ik u even vertellen. Wil nog wel eens zien hoe "zielig" gij het vindt als concurrenten van uw zelfstandige zaak het zo regelen dat zij aan hun klanten geen taksen moeten aanrekenen en met andere woorden vertrekken van een basisprijs van 5/6 van die van een zaak die wél in orde is EN waarvan de eigenaar leeft van de inkomsten daarvan. Maar hey, als we allemaal gezellig samen allemaal dingen niet meer bij de plaatselijke drumwinkel kopen maar online kunnen we binnenkort nergens meer gaan testen en voelen en dat is natuurlijk toch helemaal wat we willen!

Nijlpaard

#46
sep 03, 2014, 08:43 Last Edit: sep 03, 2014, 08:45 by Nijlpaard

Volledig terecht, zal ik u even vertellen. Wil nog wel eens zien hoe "zielig" gij het vindt als concurrenten van uw zelfstandige zaak het zo regelen dat zij aan hun klanten geen taksen moeten aanrekenen en met andere woorden vertrekken van een basisprijs van 5/6 van die van een zaak die wél in orde is EN waarvan de eigenaar leeft van de inkomsten daarvan. Maar hey, als we allemaal gezellig samen allemaal dingen niet meer bij de plaatselijke drumwinkel kopen maar online kunnen we binnenkort nergens meer gaan testen en voelen en dat is natuurlijk toch helemaal wat we willen!



Is allemaal wel wat kort door de bocht  :z


Naar mijn idee maakt de markt de ondernemer en niet andersom.
Voor de komst van internet was je aangewezen op speciaalzaken die je adviseerden over je aankoop. Wat paste bij je, hoe zit het met onderhoud, hoe ga je het best met de spullen om etc. Het was de plek waar je alle info verzamelde en vervolgens ook je aankoop deed.

Nu met de komst van internet is het speelveld verandert. Mensen hebben toegang tot een schat aan informatie, kunnen al een hoop voor zichzelf bepalen en zijn niet meer alleen aangewezen op de speciaalzaak op de hoek.


Overigens is parallelle import zoals deze Roger doet van alle tijden en zal dit van alle tijden blijven. Hij doet het nu alleen ook via internet en bereikt daardoor een groter publiek. Maar het gaat er bij mij niet in dat dit de reden is van het verdwijnen van de speciaalzaken. Vervelend, ja, bedreigend, nee.


Het gaat er nu om hoe de ondernemers omgaan met dit veranderen van het speelveld. Ga je star door met je huidige businessmodel dan bestaat je groep potentiele kopers uit de puristen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij hierboven weergeeft. Maar deze groep zal steeds kleiner worden en ik denk dan de kans groot dat je uiteindelijk als ondernemer de handdoek in de ring moet gooien.


Je zal dus moeten verbinden naar de nieuwe ontwikkeling op de markt. Zoals je al zegt. Mensen kopen hun spullen op internet maar ze zullen altijd een mogelijkheid nodig hebben om te voelen, te ruiken en te proberen. Ik denk dat daar voor de echte ondernemers in de muziekbranche een kans ligt. Ik denk aan "Experience centers" waar de ondernemer in samenwerking met de importeur een selectie opstelt van het assortiment maar waar op afspraak ook de mogelijkheid is om wat voor spullen dan ook maar te testen.
Je wilt een ludwig kopen maar hem eerst proberen ? Wij zetten hem voor je klaar. Wil je hem kopen ? Dan doe je een rechtstreekse order bij de importeur en de ondernemen ontvangt een provisie.
Eigenlijk wordt de ondernemer dan betaald voor het leveren van zijn expertise en kunde.
De ondernemer kan daarnaast een deel inrichten voor onderhoud van verkochte drumstelllen. Vaste prijzen voor stemmen en periodiek onderhoud van het drumstel.

Etc. etc.

Zoek de kansen, niet de bedreigingen :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

dunDaan

Goed verhaal Nijlpaard !!
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Robert-Jan

Sja, ik vind nog steeds dat als je mooie bekkens wil hebben je ze zelf moet gaan zoeken.
Kost wat tijd, maar dan heb je wel wat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

@Nijlpaard: het provisiemodel noemen we consignatieverkoop en dat gebeurt al grootschalig volgens mij (i.i.g. wel in andere winkels).

Het store-in-store concept, zoals bij de Bijenkorf of Makro, met hoeken of delen van de winkel die door de importeur of andere winkelier wordt gehuurd om zo risico's te delen voor muziekzaken zou een optie zijn.

Geen belastingen afdragen/ontduiken is niet toegestaan en strafbaar als dat het geval is kan de ondernemer/winkelier (al dan niet anoniem) aangifte doen. Dat zou van korte duur moeten zijn.

Een echt probleem van deze tijd vind ik de prijsverschillen tussen landen. Een Zildijan Kerope 20" ride kost in de VS $400 (ca 325 euro) terwijl Thomann deze voor 466 euro verkoopt. Zildijan zet hetzelfde product in de EU duurder in de markt dan in de VS. Daarmee zijn ze zelf een bron van grijze import.

Voor ca. 150 euro per stuk (en bij hogere aantallen vast meer) zijn er voldoende mensen die ze willen laten komen. Als de prijsverschillen kleiner worden tussen de VS en de EU is het niet meer interessant en verdwijnen grijze importeurs vanzelf.


Omhoog