Meer realistische feel voor edrums.

Gestart door nanouk, feb 03, 2013, 13:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nijlpaard


Een 'beetje' drummer kan dit laatste zelf ook wel verzinnen lijkt mij.  :w


Lullige opmerking........was ook niet nodig :N
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Waarom zijn er eigenlijk zo weinig elektronische "bekkens" en "trommels" op dezelfde diameter als in het echt? lijkt mij (als akoestische drummert) toch wel zo realistisch



Ben ik helemaal met je eens Harmen , en daarom ben ik een tijd geleden , zoals de meeste van  jullie wel weten , ook geswitcht van een Roland TD9KX met rack naar een A-kit met Pearl Tru-Track Heads en Zildjian Gen-16 cymbals .
Dus alle maten en feel zijn gelijk aan een akoestisch drumstel , maar met het geluidsnivo van een E-set .

Niets ten nadelen van drummers die door ruimtegebrek en/of persoonlijke voorkeur , onze mooie hobby uitvoeren op een af fabriek E-kit .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

harmen 18

Vandaar de "......" Maarja, ik denk dat je het best snapt.

Ja, logisch, ik ben niet achtelijk. Maar waarom zou je je edrum niet zo dicht mogelijk willen laten voelen na een akoestische kit?

Technobeat

Maar waarom zou je je edrum niet zo dicht mogelijk willen laten voelen na een akoestische kit?


Dat gevoel had ik dus met de door mij destijds nieuw aangeschafte TD9KX , ik ben nu wel aan het drummen ........... maar ik mis de real feel beleving .
Dat was voor mij persoonlijk dus de reden om verder te gaan kijken wat er op de drummarkt te koop was .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Ik zal nooit beweren dat het niet anders is maar met de huidige set up komt het toch verdomd goed in de buurt. Ik wil tijdens het spellen lekker mn armen kunnen bewegen er moet dus wat spacing tussen  mn trommels en bekkens zitten. Met mijn oude Roland zat ik een beetje op een heel klein stukje te klooien. Wat prima is, maar als ik dat vervolgens in de oefenruimte opnieuw moet doen lukt dat niet altijd zo snel -O- Nu kan ik wat ik thuis kan ook automatisch in de ruimte/live dat werkt voor mij een stuk fijner. Daarnaast kan ik er flink los op gaan zonder het gevoel te hebben de boel stuk te slaan.

Waar ik nog wel last van heb is kapotgeslagen handen. Omdat die plastic pads totaal geen cm meegeven heb je een hardere impact van je stok op het plastic (tov echte bekkens). Dat is prima als ik een halfuurtje speel maar als ik de hele set van 1 1/2 er 'even' doorheen knal zijn mn handen echt volledig gesloopt (ja ik heb poezelige handjes...). Ik heb zojuist Zildijan anti vibe sticks gekocht waar rubber inzit ... ben benieuwd of dit wat helpt (deze zijn dan ook echt alleen voor mn e-kit)

djska

Omdat die plastic pads totaal geen cm meegeven heb je een hardere impact van je stok op het plastic (tov echte bekkens). Dat is prima als ik een halfuurtje speel maar als ik de hele set van 1 1/2 er 'even' doorheen knal zijn mn handen echt volledig gesloopt (ja ik heb poezelige handjes...). Ik heb zojuist Zildijan anti vibe sticks gekocht waar rubber inzit ... ben benieuwd of dit wat helpt (deze zijn dan ook echt alleen voor mn e-kit)

Ik snap dit niet, de CY12 en 15 vind ik heel natuurlijk swingen, als echte bekkens, en daar heb ik totaal geen last van. Het klinkt alsof je ze vast hebt gedraaid, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Wel vond ik de CY12 absoluut te klein als ride, terwijl ik met de CY15 prima kan leven.
Op de CY15 heb ik overigens de vast wel bekende 'bell fix' uitgevoerd, daarmee is de bell wel gevoelig genoeg.

nanouk


Ik snap dit niet, de CY12 en 15 vind ik heel natuurlijk swingen, als echte bekkens, en daar heb ik totaal geen last van. Het klinkt alsof je ze vast hebt gedraaid, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Wel vond ik de CY12 absoluut te klein als ride, terwijl ik met de CY15 prima kan leven.
Op de CY15 heb ik overigens de vast wel bekende 'bell fix' uitgevoerd, daarmee is de bell wel gevoelig genoeg.


Daar zit ook gelijk het verschil dit zijn CY8 pads :P swingen voor geen meter echt. Nee ik heb ze niet vastgedraaid het is gewoon zo dat op metaal slaan absoluut anders voelt dan op rubber/plastic :P
Ook wil ik graag wat grotere pads hebben ooit. Maar die staan voor alsnog even op het wens lijstje. Eerst opzoek naar een nieuwe module. De TD6 module die ik nu heb is van mijn vorige huisgenootje en deze wil hem ooit terug. Gezien ik weer van plan ben de boel via de pc te laten verlopen (eerst een externe geluidskaart aanschaffen), hoeft het geen 'super' module te zijn (uiteindelijk gaat hij alleen het midi signaal doorgeven) maar ik moet er wel ook zonder pc mee kunnen spelen.

Kortom ik ben nog even aan het rond kijken :)

djska

Misschien helpt mijn DIY tip hier?

Otje

#58
jan 19, 2014, 21:43 Last Edit: jan 19, 2014, 21:51 by Otje

Ik heb zojuist Zildijan anti vibe sticks gekocht waar rubber inzit ... ben benieuwd of dit wat helpt (deze zijn dan ook echt alleen voor mn e-kit)


Helpen die 'anti vibe'sticks overigens Nanouk? Ik overweeg ze nl ook aan te schaffen. Naast Zildijan heeft Vic Firth* ook zo iets dergelijks in hun collectie zitten, geloof ik.

*Vic Firth = de E-stick schiet me zonet te binnen'

nanouk


Helpen die 'anti vibe'sticks overigens Nanouk? Ik overweeg ze nl ook aan te schaffen. Naast Zildijan heeft Vic Firth* ook zo iets dergelijks in hun collectie zitten, geloof ik.

*Vic Firth = de E-stick schiet me zonet te binnen'


Die van Zildijan spelen voor geen meter, maar ik ben sowieso niet super fan van Zildijan stokken ze liggen mij nogal groot in de hand (weet zo even niet welke maat het is maar er was maar 1 maat).
Ik gebruik m'n oude Hornets nu. Dat waren die rare stokken met rubberen ringen aan het uiteinde. Dat blijven mijn favo stokken hoe dement ze er ook uit zien (voor zowel acoustisch als elektrisch).



Bij mn ouders was een zaakje die ze verkocht maar dat is helaas niet meer zo.

Otje

Dement :? Ik heb ze ook op m'n verlanglijst staan; zie dit eerdere bericht van mij:


Blaren dus van Vicgrip. Ik gebruikte vroeger wel eens drumstokken -tape voor de 7a stokken. Vergemakkelijkte de grip aanzienlijk. ik denk dat ik voor de 5a 'maple' ga en dan ook tape  er om doet.

Onderstaande 'Hornet-sticks* wil ik graag is proberen: Bijzonder handvat! Alleen nog effe uitvogeluh waar ze worden verkocht.

*

Technobeat


Nou , dement zijn ze zeker niet , er is zo te zien een speciale '' greep '' ingeslepen voor een goede houvast .
Als je ze t.z.t. hebt Otje ben ik benieuwd hoe de stokken jou bevallen . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Heb eens een setje 7a hornets gehad en ook een stel rods. De grip is even wennen maar het is daarna zeker niet slecht.

De rebound is goed en door de speciale grip heb je eigenlijk de stok altijd op de juiste manier vast. Het feit dat de achterkant dikker is maakt ook het gebruiken van de rebound makkeijker, moeilijk uit te leggen maar de stok is makkelijker met de vingers te controleren dan een standaard stok.

Uiteindelijk gebruik ik ze nu niet meer vanwege

a. de onbeschikbaarheid.

De laatste 2 sets rods heb ik bij Rimshot gekocht voor een aantal jaar terug. Dat waren ook meteen de laatste 2 die ik kon vinden.

b. De prijs.

Het kost toch wel aanzienlijk meer dan een gewoon stelletje stokken. En uiteindelijk, wanneer je de juiste maat stok hebt en aan je stick-control werkt gaat het voordeel van de special grip ook verloren want.......

c. De stok is niet lekker bij een rimclick.

En die gebruik ik veel bij het spelen in de kerk. Ik kon er nooit een lekkere click uit krijgen.

Dus het is zeker een keer het proberen waard maar het zal voornamelijk de vraag zijn of de hogere kosten opwegen tegen de voordelen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje

Weet éen van jullie ook of de grip ,-traditional dan wel -matched, problemen oplevert door de vorm van de stick. Ik speel hoofdzakelijk 'traditional'. Is de vorm van de Hornets dan niet on'handig ?

Nijlpaard

Nope, ook voor de traditional grip geld het voordeel dat je door de vorm de stick meteen goed vast hebt
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

nanouk

Ik werd op een ander forum voor gek verklaard met deze stokken. Ik speel er al jaren mee heb inmiddels een setje of 7 gehad (in allemaal leuke kleurtjes).  Door de rubber ringen in de achterkant worden de trillingen van de aanslag wat geabsorbeerd. Mochten mensen nog weten hoe we er aan kunnen komen ik hoor het graag.

Otje


Mochten mensen nog weten hoe we er aan kunnen komen ik hoor het graag.


Nanouk! Alsjeblieft: https://www.muziekhuisdacapo.nl/NL/Drums-6/Drumstokken-45/Aanbod/3

paQ

*toch de topictitel maar eens aangepast ;)

Otje

#68
jan 26, 2014, 10:59 Last Edit: jan 26, 2014, 11:08 by Otje

Maar waarom zou je je edrum niet zo dicht mogelijk willen laten voelen na een akoestische kit?


Oké; On topic dan: Waarom zou ik niet..zie citaat. a: omdat ik 7 dagen in de week  thuis op mijn E-kit oefen. b; Ik dit al ruim 2 jaar doet c; deze kit helemaal is aangepast aan mijn wensen. En 'last but not least'; de A-kits waar ik op speel ik maar eens in de week in bruikleen heb om 11/2 uur te spelen.

Otje

http://www.keymusic.com/nl/item/alesis-pro-x-hi-hat-controller/


... die zetten we op het Frankfurt to check lijstje.


En? Nog aan een kritische test onderworpen RJ ?

Robert-Jan

Nee de musikmesse is pas in maart
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

 :? :F'Oooh..dan pas. Afijn die prijs, 99 euro !!

djska

maar single zone, dus geen verschil tussen bow en edge!

Technobeat


http://www.keymusic.com/nl/item/alesis-pro-x-hi-hat-controller/



Is helaas , net als de Pearl variant , single-zone maar doordat er ook een botomcymbal bij zit lijkt hij meer op een VH-12 .
En als hij goed werkt in de praktijk , is het een koopje .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Toch maar weer on topic

Het enige wat nog echt even moet gebeuren is de hihat.
Ik heb nu een wat kleinere cymbal pad van roland er op zitten (die hoort bij de TD-6 uit m'n hoofd) maar a) hij is niet van mij en b) hij blijft niet goed op de hihat stand zitten en zit dus vast getaped (ik ben zo pro :P). Die Alesis hihat ziet er best leuk uit. Zeker ook voor die prijs.  Zijn daar al ervaringen mee? En kan ik deze aansluiten op mijn Roland module? :)

Omhoog