Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Leon


Blijft altijd een kwestie van Vraag & Aanbod natuurlijk. Mooi voor je :)


:) Wel voor een scherp prijsje hoor, 120 euro van gemaakt. Wat voor rack had jij destijds dan dunDaan? Misschien dat de ene serie toch een stuk meer in trek is dan de andere.

dunDaan

Hetzelfde als jij, maar dan in U-vorm en met een behoorlijk aantal klemmen en bekkenarmen erbij. Alles van Pearl, dus ondanks dat ik een (IMHO) redelijk scherpe prijs had gemaakt lag de prijs natuurlijk wel een stukje hoger.
D'r hoeft maar één gek te zijn die zoekt wat je aanbiedt, soms is die gek er snel, some duurt het wat langer :)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Wouters

Mijn oog viel op deze Zildjian K serie, Heavy (2600-2700gr)
Ik overweeg een date / testrit.
Hoeveel geld moet ik meenemen, mocht het liefde op het eerste gezicht zijn?
Staat lijkt goed, prijs NOTK


Rick

Als hij 20" is - 220,-

dunDaan

Die van mij (weliswaar een EAK) heb ik voor € 175,- weggedaan.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

Omme nabij 200 euro zou ik zeggen.

Ik heb die van mij voor 180 kunnen kopen, maar meestal zijn ze iets duurder dacht ik.

Wouters

Dank voor de taxaties.
Gaat inderdaad om een 20".

Ik ben benieuwd, maar ik zal sowieso een goed een goedgevulde portemonnee meenemen ;-)

Leon

Ik heb nog een Pearl Pro 14" hi-hat hier liggen. In mijn ogen geen pisbakkerstalen bekkens zoals je normaal bij goedkopere setjes krijgt (thunder etc. je kent het wel).

Wat is dit nog waard? Heb zo snel geen foto, het gaat om deze:



(niet mijn foto dus)

OutlawTorn

Hallo beste mensen!

Ik heb een Pearl World Series WLX set gevonden. Wat zijn jullie ervaringen med de WLX?


Specs:

Pearl World Series WLX in birch and mahogany.

10",12",13",16", 22"
incl. drumrack med 3 tom- and 3 cymbal-houders

Moet ong. 600 euro gaan kosten. Teveel of?


stefan

Het lijkt mij wel een redelijke prijs. Het is geen hele bijzondere kit verder, en met rack.
Voor een 13 in een dozijn drumstel kun je er geen bult aan vallen denk ik.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Leon

Ik vind het hoog ingezet, maar je kunt het proberen. Het rack is het eenvoudigste rack van Pearl, evenals de klemmen. De kit zonder rack zal imo niet meer dan 250 opbrengen.

taco

#936
apr 08, 2014, 21:23 Last Edit: apr 08, 2014, 21:40 by taco
ik betaalde in 1997 ongeveer 1500 gulden(681 euri) voor een pearl wlx in 22,12,13,14,16 met stalen 14x6,5 Freefloater.
porcarorack met 6 klemmen en 3 cymbalstands/hh stand/ snarestand.
In 1997 was de boel ook wel een stuk couranter. nu is het wat mij betreft zeker 200 teveel.

voor dat rack zijn ook geen passende klemmen meer te krijgen, de huidige pearl-klemmen zijn kleiner.

Hans

Fl1500,- toen is 1500€ nu. Terug rekenen heeft geen zin.

taco

ben ik niet helemaal met je eens hans, in die tijd zijn muziekinstrumenten relatief goedkoper geworden/minder hard in prijs meegestegen dan andere zaken. het ging mij er ook meer om dat die wlx en dat porcaro rack 15 jaar geleden nog redelijk courant waren. als een wlx nu nieuw gemaakt zou worden was het ws. een full maple of birch set met optimounts.

koen

Wat zou een Paiste 1000 RUDE Ride/Crash 20" in goede staat nog waard zijn tegenwoordig? En is de klank helemaal anders dan de hedendaagse versie daarvan?

Panda-Beer

#940
mei 16, 2014, 22:27 Last Edit: mei 16, 2014, 23:55 by Panda-Beer
Iemand een idee of de oude Ayotte kits nog hun geld waard zijn? Heb namelijk een gezien die normaal +9000 euro was, wat zou deze nu nog ongeveer waard zijn?  Gaat om een nieuwe dus geen 2dehands

( ik wist namelijk niet of ze hun waarde een beetje behouden hebben)
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hoefnix

Als een set 9000 euro nieuw kost en je een nieuwe set wil zal die wel ongeveer 9000 euro kosten vermoed ik...
(of je vraag is niet heel erg duidelijk)

Panda-Beer


Als een set 9000 euro nieuw kost en je een nieuwe set wil zal die wel ongeveer 9000 euro kosten vermoed ik...
(of je vraag is niet heel erg duidelijk)


Doordat het een ouder model is, en hij al langer staat, kan ik 'm goedkoper krijgen.

Maar ik heb geen idee of de kits nog 100% hun waarde hebben behouden nadat Ayotte een tijd is gestopt..
Vandaar mijn vraag
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Robert-Jan

Nou..je zegt zelf dat je 'm goedkoper kan krijgen..  ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer


Nou..je zegt zelf dat je 'm goedkoper kan krijgen..  ;)


Yup, doordat deze al lang in de winkel staat, heb op dezelfde manier toen mijn dw collectors gekocht voor €1500,- ;D

Ik bedoelde eigenlijk gewoon met m'n vraag of de ayotte's niet in waarde gedaald zijn nadat ze een tijd gestopt zijn..(maar als ik 't goed heb zijn ze sinds 2013 weer bezig)

Sorry als m'n vraag zo onduidelijk was..
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Paul

Niet dat ik weet. Dat het bedrijf al dan niet tijdelijk gestopt verandert niets aan de kwaliteit van de kits.

WDrums

Hallo,

Iemand enig idee wat ik voor deze losse trommels nog kan krijgen?

14x5,5 snare
22x18 bassdrum

Beide Mapex Saturn Laser Canary

Snaredrum is als nieuw. Bassdrum heeft een aantal gebruikerssporen.

Mijn foto's geven de kleur niet zo eerlijk weer. Aan het eind is een foto te zien van twee toms. Dat is de kleur van de trommels.













Leon

Waarom doe je ze los van elkaar weg? ;(

WDrums

Ik kan ook overwegen om een hele set weg te doen, maar die toms kan ik heel goed gebruiken bij een set in de oefenruimte o.i.d.

Als dit helemaal niets oplevert, zal ik hem ook in z'n geheel aanbieden, maar eerst probeer ik dit even.

Technobeat


Toch jammer als zo`n mooie set uit elkaar gehaald zou gaan worden  :/ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog