Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paul

Omgeving Zwolle? Dan zit je in de buurt van Rimshot. Lijkt me dat je bij elke fatsoenlijke muziekwinkel, en daarvoor kwalificeert Rimshot (of probeert althans, ben er nooit geweest) voor, wel een deal kan sluiten als je ineens een set van 4-5 bekkens komt kopen.

dickbosman


Omgeving Zwolle? Dan zit je in de buurt van Rimshot. Lijkt me dat je bij elke fatsoenlijke muziekwinkel, en daarvoor kwalificeert Rimshot (of probeert althans, ben er nooit geweest) voor, wel een deal kan sluiten als je ineens een set van 4-5 bekkens komt kopen.


Hey, die winkel kende ik nog niet! Ga ik z.s.m. naartoe! Bedankt voor de tip!

dickbosman

Dealtje weten te maken bij een muziekwinkel met een Roze logo!  :+

725,- voor een set AAX Studio cymbals met 14" hihat, 16" + 18" crash en 20" ride. 66,- meer dan de Stage set van Thomann, maar dan heb ik iig de exacte cymbals die ik zoek!

Rexelic

toevallig ligt de aax set bij music store in de aanbieding.. 670 euro :)
Poor Budget Drummer

dickbosman

@ Rexelic

Bij Thomann ligt 'ie voor 659,- incl 18" crash. Maar dat is niet de Studio set, waar ik juist specifiek naar opzoek was!  :)

Die AAX Stage ride is zo niet mijn ding  -O-

Leon

Hee Dick,

Volgens mij kennen wij elkaar via de middelbare school, ben jij ook niet een tijdje lid geweest van het vorige drumforum? En je hebt een tijd marching snare gespeeld toch? grappig je even tegen te komen hier;) *O*

dickbosman

#381
mrt 26, 2014, 14:22 Last Edit: mrt 26, 2014, 14:23 by dickbosman

Hee Dick,

Volgens mij kennen wij elkaar via de middelbare school, ben jij ook niet een tijdje lid geweest van het vorige drumforum? En je hebt een tijd marching snare gespeeld toch? grappig je even tegen te komen hier;) *O*


Jazeker! Broertje van Bert-Jan idd! 13 jaar lang marching snare, nu nog steeds. Kan het goed merken met mijn techniek! Toen ik mijn D-examen gehaald heb alleen stuk serieuzer gaan drummen.  :+ Bestaat Make It Count nog?

BurningHorizons

#382
okt 13, 2014, 13:21 Last Edit: okt 13, 2014, 13:52 by BurningHorizons
Jarenlang heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een Z Zildjian 20" crash.

Ik drum in een metalband en vind het zelf fijn om wat heftigs tegenover al dat gitaargeweld te zetten.

Nu is bovengenoemde crash laatst helaas behoorlijk ingescheurd en wil deze vervangen.

Hebben jullie tips welke serie het geluid en de dikte en kwaliteit van de Z serie benaderen?

Thanks!

Joris

#383
okt 13, 2014, 16:00 Last Edit: okt 13, 2014, 16:02 by Joris
Een A custom projection of medium crash zou je misschien kunnen proberen. Dan heb je een crash die iets mooier klinkt dan een Z custom maar dan kom je qua volume weer meer richting een Z.
Ik zie alleen dat je die niet groter hebt dan 19".

Bij Sabian zou je nog AAX metal crashes kunnen checken.

Bij Meinl MB20 Heavy crashes

Bij de paiste 2002 serie heb je zelfs een 24" Crash.

Kortom genoeg keuze.


Rick

De Mb20 crashes zijn wel mooi, maar erg duur en een flink stuk donkerder en ranziger dan de Z Customs.

Anders kun je altijd nog kijken naar een toffe Medium/Thin Ride als crash. Als je al Zildjian speelt, kijk eens naar de 21" Sweet Ride.

Joris

Van wat ik tot nu gehoord heb vind ik al die Heavy crashes van Meinl wel een stuk mooier klinken dan die Z Customs, die vond ik vooral heel hard en niet echt muzikaal.

Rick

#386
okt 13, 2014, 21:17 Last Edit: okt 13, 2014, 21:19 by Rick
Ja dat ben ik absoluut met je eens. Ik speel zelf ook op een set Byzance bekkens. Byzance en Mb20 zijn veel complexer met meer karakter ten opzichte van een A Custom of Z Custom/Z3.Een 20" Byzance bekken kost alleen al rond de 370,- nieuw, de Mb20s zijn ook echt waanzinnig, maar nog een stapje duurder.Tegenwoordig zie je ook vaak Byzance Medium rides als crashes gebruikt worden in de zwaardere genres. Werkt ook als een trein. Dirk Verbeuren speelt tegenwoordig met wat grotere Mb20s, echt een waanzinnige sound. Kost alleen ook knaken.


ibbe

Hallo,

Nu ik weet welke drumkit ik ga kopen is er nog een andere even belangrijke keuze, de bekkens.
Ik ben op zoek naar een set tussen de 300 en 400 euro (dat is mijn budget). Ik had deze al op het oog :
http://www.thomann.de/be/paiste_pst8_reflector_universal_set_2.htm
http://www.thomann.de/be/zultan_rock_beat_profi_cymbalset.htm
http://www.thomann.de/be/zultan_q_serie_standard_set.htm
Ik ga voornamelijk ac dc, arctic monkeys, bastile,... drummen. Welke set zou hiervoor het meest geschikt zijn ? Als er alternatieve sets zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Grtz
Ibbe

Nijlpaard

Voordat een ander het roept. Masterwork Troy :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

ibbe

Ja, had ik ook al aan gedacht, maar kan het merk niet echt goed. Wat is de kwaliteit, duurzaamheid , etc. ?

Robert-Jan

Een woord... top.
:Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JohanDrumt

Ik ben op zoek naar warm klinkende bekkens. Als vervanging of uitbreiding (afhankelijk van de prijs) van mijn huidige set (Zildjian Avedis & A Custom), die vind ik soms irritant 'fel' en hoog klinken.

zou een Zildjian K hieraan voldoen? Of een heel ander merk? :)
Gretsch Catalina Maple - Zildjian Avedis New Beat 14" Hi-Hat - Zildjian A Custom 15" Crash - Zildjian Avedis 16" Medium Crash - Paiste Sound Formula 20" Full Ride - Zildjian Avedis 10" Splash

Hoefnix

Kijk eens op de sites van de makers.. Vaak kan je samples beluisteren.
Met dat idee ga je dan naar een goede drumshop om de bekkens in 'real-life' te proberen :)

Cas

Weet iemand iets over de bekkens die Majestic maakt(e)?
Kwam vandaag in een kringloopwinkel een setje tegen die op t eerste gezicht best aardig klonken, maar ik kon zo gauw niet zien of t brass, B8, of B20 was. Weet iemand hier iets over? Is een setje hats 50 euri waard?


Paul

Ik ken Majestic alleen als merk voor goedkope platen die voor bekkens door moeten gaan. Werd bij veel goedkope sets (o.a. mijn eerste Peace-set) geleverd.
Uiteindelijk moet het goed klinken voor jou, maar 50 euro lijkt me teveel.

Cas

Thanks Paul,
ik had ook al de indruk dat t geen super kwaliteit was, ik heb ze ook niet kunnen proberen met stokken.
De verkoper zei dat ze op marktplaats voor rond de 200 euro weg gingen, maar ik denk dat ie er weinig verstand van had, ik heb gezocht en ik kon ze niet vinden op mp  8)7



Wouters

#396
jan 08, 2015, 14:45 Last Edit: jan 08, 2015, 14:56 by Wouters
En dat in schril contrast tot wat ze tegenwoordig (laten) maken onder de naam "Majic" als orkest- / concertcymbals!

http://youtu.be/p5tZBkvcMcg

Paul

Dat ziet er stukken beter uit. Maar wat een fout filmpje zeg, die tekst..

djska

#398
jan 09, 2015, 18:09 Last Edit: jan 09, 2015, 18:10 by djska
En waarom onder 'Majic' ipv 'Majestic'? Omdat dat soms Turks lijkt?

MatiZ


Ik ben op zoek naar warm klinkende bekkens. Als vervanging of uitbreiding (afhankelijk van de prijs) van mijn huidige set (Zildjian Avedis & A Custom), die vind ik soms irritant 'fel' en hoog klinken.

zou een Zildjian K hieraan voldoen? Of een heel ander merk? :)


Wat ik hele mooie bekkens vind zijn Zildjian K Custom Hybrids, mijn drumleraar gebruikt deze en klinken echt fantastisch maar hebben ook een fantastische prijs.. :P

Welke bekkens ik gebruik zijn Paiste PST7's in de light configuratie en daar ben ik blij mee. Ze klinken niet echt 'smack in your face' en echt een vol geluid. Ze zijn gebaseerd op de 2002 series die ook geroemd worden, echter een stuk betaalbaarder.

Wellicht heb je hier wat aan
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog