Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

maramsp

Akoestiek is niet helemaal je van het, maar de rest van de set klinkt prima..
De ride speel ik nu al een jaar op, maar de bel raak ik heel lastig, helemaal met snelle riffs. weet niet wat het is, maar als ik dan eenmaal in de flow zit en de bel goed raak, dan klinkt ie niet zoals bijvoorbeeld de bell klinkt in het nummer we will rise van arch enemy: http://www.youtube.com/watch?v=R4Dn02bR4pg en dan 3 minuut 30. Of zoals de bell van chris adler zijn set klinkt..
Deze 2 drummers hebben dan wel metal rides, maar dan alsnog, mijn bell klinkt zo dof.. echt heel irritant..
Iets dat ik daar aan kan doen behalve een nieuwe ride kopen?
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

FoREVer

#326
jun 11, 2013, 17:38 Last Edit: jun 11, 2013, 17:40 by FoREVer
Je moet nooit, maar dan ook nooit geluid op het oor gaan vergelijken met uitversterkt/recorded sound.
(vat dit trouwens niet op als aanval hahaha ). De bekkens zijn heel vaak close miced (kleinmembraam condensator op de ride alleen gericht) hierdoor klinkt de bel heel schel en hoor je hem boven je crashes uit. Als je er een microfoon op zet zul je wel merken dat jou ride bell er beter bovenuit komt. voor het niet raken van de bell, doe je dit zonder te kijken dat je hem moeilijk raakt? Mijn drumleraar (46 jaar oud en al 35 jaar drummer ) moet nog steeds kijken

(om verdere discussies te voorkomen met andere forumleden, dat is dan mijn mening he  *O*)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard


Je moet nooit, maar dan ook nooit geluid op het oor gaan vergelijken met uitversterkt/recorded sound.
(vat dit trouwens niet op als aanval hahaha ). De bekkens zijn heel vaak close miced (kleinmembraam condensator op de ride alleen gericht) hierdoor klinkt de bel heel schel en hoor je hem boven je crashes uit. Als je er een microfoon op zet zul je wel merken dat jou ride bell er beter bovenuit komt. voor het niet raken van de bell, doe je dit zonder te kijken dat je hem moeilijk raakt? Mijn drumleraar (46 jaar oud en al 35 jaar drummer ) moet nog steeds kijken

(om verdere discussies te voorkomen met andere forumleden, dat is dan mijn mening he  *O*)


Ik kan met je meegaan in het argument dat je nooit een opname kan vergelijken met het originele geluid.
Maar het maakt wel degelijk verschil van ride tot ride. De bell op mijn manhattan jazz ride is subtiel en zal nooit schel klinken hoe je hem ook raakt. De bell op mijn HH Raw bell ride knalt overal doorheen, net als de bell op mijn eerdere Masterwork Resonant ride. Dus als je niet tevreden bent over het geluid van je bell is het echt een goed idee om eens naar een andere ride te kijken.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Het nadeel van bekkens met een luidere bell is dat ze vaak dikker en lastiger te crashen zijn. Met uitzondering van de sand ride uiteraard  :Y

maramsp

Het gaat mij niet zozeer om het crashen van me ride..
Eigenlijk crash ik vrij vaak met links op mijn china boven me hihat.. Omdat ik een china crash gewoon vet vind, helemaal mijn crash die klinkt als een china, en die ik dus omgekeerd heb zodat ie er ook uitziet als een china..

Daarover gesproken trouwens.. Iemand anders die dat ook doet? Een crash die eigenlijk als china klinkt ook als china gebruiken?

Maar goed, het crashen van deze ride doe ik zelden omdat ik genoeg andere keuzes heb..
Maar toch wou ik eigenlijk het echte bell geluid van bijvoorbeeld die video die ik poste hebben zonder dat ik er een microfoon op gooi..

En ja, ik moet ook kijken, maar zelfs dan, volgens mij is mijn bell gewoon te klein.. Zelf heb ik soms het idee dat het een flat ride is, maar toch zit er wel degelijk een bell op..

Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

maramsp

ja, maar kijk das weer 140 piek.. En dat heb ik niet zomaar, helemaal niet met een huwelijksreis op komst en een bruiloft.. Dus vandaar dat ik dacht, andere kussentjes, schroefje vaster of losser draaien, andere hardware, andere sticks..
Maar misschien na de bruiloft eens kijken.. Want ik vind dit wat ik nu heb gewoon niks..
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

FoREVer

Als je een foto neemt en in Dit Ruiltopic zet
zijn er misschien Forumleden die geïnteresseerd zijn in jouw ride ruilen voor bijvoorbeeld een sabian AA metal ride zoals Nijlpaard al liet zien  *O* *O*

Maar natuurlijk alleen als je dat wilt ;)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nijlpaard

 Dat wat je nu hebt eerst verkopen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Headshrinker

De bell op mijn HH Raw bell ride knalt overal doorheen [...]


'Mijn' zegt 'ie...  ;) Nee hoor, nou houd ik erover op.  ;)

Een 'Bell from Hell' is 'n kwestie van 'm goed raken. Maar ook van de 'fysiek' van het bekken. Mijn nieuwste aanwinst heeft 'n bell waar je 'U' tegen zegt: écht zo'n grote, dikke, ronde koepel bovenop die koperen schijf. Als je daar dan tegenaan tikt... ja, dat wil wel.  :Y M'n Zultan kan dat niet bijbenen, zelfs niet met 'omgekeerde stok'.

Of je 'n ride kunt crashen, vind ik (ondanks de muziekrichting waarin ik me ophoud) minder van belang. De 'ping', 'wash' en dergelijke zever is toch 't belangrijkst. (Ik denk er wel over om m'n Zultan ride voortaan als 2e crash (en subtielere back-up ride) op te hangen.)

Iemand anders die dat ook doet? Een crash die eigenlijk als china klinkt ook als china gebruiken?


Ik denk van wel. Want 't gaat er toch om hoe 't klinkt. Een crash die als 'n chinees klinkt, zou ik niet om te haverklap aanslaan (en liefst helemaal links laten liggen). Een chinees die als 'n crash klinkt, zou ik meer speeltijd gunnen.

maramsp

Een chinees links laten liggen?
Waarom niet met links de china aanslaan, en tegelijkterijd met rechts een crash aanslaan. Krijg je in mijn ogen een hele leuke combo, waar in mijn ogen de china's voor gemaakt zijn :)

Maar nee, de ride van mij verkopen doe ik niet.. Een bekken extra voor mij vind ik toch altijd leuk zeg maar. En m dan weg doen om een goede ride voor in de plaats te hebben? Nee, ik heb nog ruimte om me kit heen, en zolang er nog ruimte is..

Bovendien zou het geen faire deal zijn.. Mijn phoenix twister heeft een stuk minder gekost als die sabian metal ride. Dus als iemand het al zou doen, dan zou die dief zijn van zn eigen portemonnee..

Maar toch bedankt.. Ik denk gewoon dat ik me bell beter moet leren aanslaan, en beter kijken. En wat die ice bell betreft.. Misschien moet ik in de winkel m eerst bovenop een ride plaatsen, en dan even uittesten.. En als het wel wat is, het wel meenemen, en als het niks is, het links laten liggen :)
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

NathanR

Een IceBell of elke andere losse bell klinkt heel anders dan je bell van de ride.. een toevoeging kan het zijn, het lijkt me niet prettig het als vervanger te gebruiken. Ik moet er zelf in ieder geval niet aan denken..

Otje

#337
jun 13, 2013, 22:19 Last Edit: mrt 15, 2015, 13:27 by Otje

Een chinees die als 'n crash klinkt, zou ik meer speeltijd gunnen.


Alsjeblieft..!

                       ** Image deleted**

Hoe 't klinkt?  Geen idee.. .

Rick

*Tsjing*! Numme hondet dlie e feetig met extla lijst!

Technobeat


ik zou met de dame ansieg ook wel wat speeltijd kunnen doorbrengen ...... ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Luuk

Ik kwam er vandaag achter dat er een scheurtje zat in mijn crash (einde al doorboord).

Nu maakt het me niks uit dat dat scheurtje er zit (is maar een zbt dus niet zo duur) maar ik vroeg me af waardoor dit kan komen zodat ik ervoor kan zorgen dat dat niet gebeurt als ik duurdere bekkens heb.
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Animal baars

Bekkens de ruimte geven om te bewegen is volgens mij de belangrijkste. Niet te strak vast zetten dus. Ik heb nog nooit een bekken gebroken (behalve een splash die te vast zat)..

Een boel tips staan al vermeld in (volgens mij) dit topic, een paar pagina's terug.

maramsp

Ik zie wel eens drummers die hun bekkens echt te strak vast zetten. Dan beweegt het bekken bijna niet.
Ik geef ze altijd de ruimte.. Ze moeten bij mij goed kunnen bewegen.. Dat als ik er hard op sla, ze een tijdje op en neer gaan voor ze weer normaal zijn..
Zodoende nog nooit 1tje gebroken :)
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Cas

Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een nieuw crash bekken, ik heb een of ander consrveblik-actig ding, waar ik me onderhand een beetje aan ga ergeren.
Ik heb een tijd met een band gerepeteerd op school, daar hadden ze een redelijk drumstel, met een crash die me erg beviel: Een Sabian AA thin crash, 16"
Ik overweeg nu dit bekken aan te schaffen, maar toch zou ik graag wat alternatieven weten, mijn vraag is dus: welke bekkens zijn te vergelijken met bovengenoemd model?
Merk maakt me niet zoveel uit, mn ride en Hihats zijn van Zildjian, maar het maakt mij niet uit als daar een ander merk crash bij komt. Qua prijs zit ik te denken aan een euro of 150, 2e hands heeft voor mij ook de voorkeur.
Dankjulliewel,
Cas

Joris


Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een nieuw crash bekken, ik heb een of ander consrveblik-actig ding, waar ik me onderhand een beetje aan ga ergeren.
Ik heb een tijd met een band gerepeteerd op school, daar hadden ze een redelijk drumstel, met een crash die me erg beviel: Een Sabian AA thin crash, 16"
Ik overweeg nu dit bekken aan te schaffen, maar toch zou ik graag wat alternatieven weten, mijn vraag is dus: welke bekkens zijn te vergelijken met bovengenoemd model?
Merk maakt me niet zoveel uit, mn ride en Hihats zijn van Zildjian, maar het maakt mij niet uit als daar een ander merk crash bij komt. Qua prijs zit ik te denken aan een euro of 150, 2e hands heeft voor mij ook de voorkeur.
Dankjulliewel,
Cas



Kijke hier eens, http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,2145.msg45254/topicseen.html#msg45254

willem4130

Voor 150 euro kan je tweedehands vrijwel iedere 16" crash kopen. Ik zou je niet blind staren op de Sabian AA die je noemt want er is zoveel moois te vinden. Je eens langs een drumwinkel kunnen gaan om e.e.a. te proberen, of soundsamples beluisteren op Youtube van Memphis drumshop bijvoorbeeld.

Ben niet heel bekend met Sabian maar denk dat de A customs van Zildjian redelijk in de buurt komen. Corect me if I'm wrong.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

NathanR

Ik denk niet de A customs maar eerder de Avedis serie. :)

djska


Hallo mensen,
Ik ben op zoek naar een nieuw crash bekken, ik heb een of ander consrveblik-actig ding, waar ik me onderhand een beetje aan ga ergeren.
Ik heb een tijd met een band gerepeteerd op school, daar hadden ze een redelijk drumstel, met een crash die me erg beviel: Een Sabian AA thin crash, 16"

Dan is dit dus vast wat voor je
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2145.0

Joris

#348
jul 04, 2013, 19:34 Last Edit: jul 04, 2013, 19:38 by Joris
Ja die heb ik net al gepost  ;)


Ik denk niet de A customs maar eerder de Avedis serie. :)


Dan wel in brilliant finish.

Cas

Dankjulliewel allen voor de tips C:
Ja, die advertentie sprak mij al aan, ik zat er al over te denken, maar eerst wil ik toch wat andere dingen bekijken (en het iefst proberen). Kijken bij een muziekzaak is zeker slim, ga ik doen!
Verder zal ik de Zildjian A customs en Avedis eens opzoeken, ben benieuwd c:


Omhoog