Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Rick

Dat kan ook inderdaad. Ga je wel flink in pitch omlaag alleen.

NathanR


Maar ....... nooit zo maar blind kopen en op laten sturen (MP) , altijd beter is het om zelf naar de verkoper toe te gaan en te kijken en te luisteren .
Echter , aanbiedingen van Drum-Forumleden in V&A zijn over het algemeen wél betrouwbaar , maar ook hiervoor geldt dat je voor de klank wellicht toch langs moet gaan om een goed oordeel te kunnen vormen .


Ik koop al jaren al mijn bekkens via Marktplaats, nog nooit problemen mee gehad. Over het algemeen zijn de verkopers ook gewoon nette drummers die hun spulletjes graag willen verkopen.
Ik vraag altijd om informatie over de ander als ik het laat versturen.. (naam, adres, telefoonnummer..) zodat ik contactgegevens heb als het misgaat, en ik niet alleen met een emailadresje zit.


Wit.


Ik vraag altijd om informatie over de ander als ik het laat versturen.. (naam, adres, telefoonnummer..) zodat ik contactgegevens heb als het misgaat, en ik niet alleen met een emailadresje zit.


.. Want dat is namelijk héel betrouwbaar.

Nijlpaard

Tegen ingesleten wantrouwen is niets bestand..........
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Wit.


Tegen ingesleten wantrouwen is niets bestand..........

Klopt als een bus. Tegen naïviteit trouwens ook niet;-)

Nijlpaard

Allemaal een kwestie van balans.
Als je zoals Nathan zegt een naam en telefoonnummer hebt kan Google je ook al een hoop vertellen.


Daarnaast zijn er hier hopen mensen die probleemloos meerdere zaken aanschaffen via MP zonder dat daar ooit problemen mee zijn.


Is dat naief ? Ik denk dat jij gewoon een hoop moois laat lopen door het wantrouwen in het onredelijke door te trekken. Maar prima, vooral zo houden. Er zijn er al genoeg die een hoop moois voor mijn neus wegkapen.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

#306
apr 17, 2013, 11:24 Last Edit: apr 17, 2013, 11:28 by Joris

Dat kan ook inderdaad. Ga je wel flink in pitch omlaag alleen.


Ja, lekker.

En over het marktplaats verhaal. Ik koop ook al jaren 2e hands bekkens en laat ze gewoon opsturen, ik heb er letterlijk nog nooit een slechte ervaring mee gehad. En dan heb ik het sowieso wel over een stuk of 10 keer denk ik.

Wit.

Haha jongens maak jullie aub niet zo druk. Ik heb ook zo vaak iets op laten sturen via MP, altijd prima. Dus zo wantrouwig ben ik nu ook weer niet, mr. Nijlpaard. Iets te snel getrokken conclusie.
Ik wil die A custom gewoon eerst ff horen, zien en voelen voordat ik 100EU aan die meneer geef. Lekker belangrijk?

En door..

Robert-Jan

Heel slim..

Los van het al dan niet betrouwbaar  via MP, kan het gewoon zo zijn dat een bekken helemaal ruk klinkt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

mangoie

Er wordt vaak hier geroepen dat je zelf je tweedehands gekochte marktplaatsbekken moet ophalen en moet testen/ beluisteren, maar krijgen jullie daartoe vaak de mogelijkheid?

Ik heb zelf in totaal vijf bekkens gekocht via MP, maar heb ze nooit kunnen testen. Bijna altijd stond het drumstel op een andere plek. Veel verder dan nutteloos tikken met mijn vinger kom ik dan niet...   -O-

Joris

Haha ja had ik ook een keer, sta je daar op station Groningen met 2 hi hat bekkens in je hand.

mangoie

Of in woonmall Alexandrium met een 20" china  :')

Paul

Met tikken krijg je wel een (globaal) idee van het karakter van het bekken.
Maar ook belangrijk, je kan het bekken inspecteren op deukjes, vervormingen en scheurtjes. Kleine scheurtjes kan je meestal met zacht tikken al horen als een licht sizzle-effect in de nagalm. Vooral als je de bekkenrand vlakbij je oor houdt. (Haarscheurtjes niet helaas).

Hammar

Ik kan bekkens zo los van de kit maar moeilijk beoordelen of ze bij me passen.
Ooit kocht ik een 21" ride die ik écht geweldig vond klinken (op de custombeurs een aantal jaren terug).
Thuis gekomen en enthousiast opgehangen bij m'n kit .......en na een tijdje gedesillusioneerd opgeborgen.
Sindsdien blijf ik het lastig vinden om spontaan andere bekkens mooi te vinden.

Ben ik de enige hierin??

Nijlpaard

Nee hoor.

Had het de laatste keer met mijn Paragon hihat. Al mijn bekkens meegenomen van Hengelo naar Woerden. 1,5 uur rijden. Bekkens opgehangen, tijdje gespeeld. Klonk allemaal goed. Meegenomen naar huis. 2 maanden gespeeld en toen toch tot de conclusie gekomen dat het niet de juiste hat was.

Nu via MP ongezien een Manhattan Jazz hihat gekocht. En nu speel ik met de paragon top onder en manhattan jazz top boven. Go figure ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul

Neem sowieso andere bekkens uit je verzameling mee om te kijken of de nieuwe er qua karakter tussen past.
Je merkt pas echt of een bekken bij je past als je 'm ophangt bij je eigen set en je eigen muziek speelt, maar die luxe heb je zelden. (Tijd terug een set hihats verkocht aan iemand die 10 minuten fietsen van mijn huis repeteerde. Even naartoe gefietst, kon hij ze in bandsetting testen voordat ze op tour zouden gaan. Maar dat is zeldzaam..)
Veel luisteren en proberen helpt je een oor te ontwikkelen of een bekken bij je stijl past, maar het blijft altijd een beetje een gok. Dat houdt het ook leuk vind ik.

drumlarsos

Dat heb ik ook inderdaad!

Naar mijn mening kun je beter een iets goedkopere hele set(of tenminste bekkens die goed bij elkaar passen) hebben, dan één onwijs goede (m.a.w. dure) 16''crash en een hihat en ride die nog minder dan pannendeksels klinken!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Joris

Dat snap ik wel maar de meeste hebben geen geld om in een keer een complete fatsoenlijke bekkenset te kopen dus je moet ergens beginnen.

Paul

#318
apr 17, 2013, 15:21 Last Edit: apr 17, 2013, 15:21 by Paul

Dat snap ik wel maar de meeste hebben geen geld om in een keer een complete fatsoenlijke bekkenset te kopen dus je moet ergens beginnen.

Juist. Maar op dat moment heb je ook nog niet echt een oor voor welke bekkens wel of niet bij je stijl en smaak passen. Dan begin je met één bekken, dat wordt je uitgangspunt. Koop je er later een bij die daarbij past. Dan blijkt na een tijdje dat die eerste toch niet zo bij je stijl past, maar die tweede wel. Verkoop je de eerste weer en zoek je er een die beter bij je (en het tweede) bekken past, enzovoorts.
Op het begin koop je dan waarschijnlijk bekkens waarvan je je twee jaar later afvraagt waarom je dat ooit hebt gekocht. Dat hoort erbij, na verschillende bekkens te hebben gehad en veel te hebben beluistered kan je uiteindelijk beter inschatten of een bekken bij je past. ;)

Nijlpaard

Ik persoonlijk vind het ook wel wat hebben :)
Blijft leuk om ongehoord een bekken te kopen waarvan later blijkt dat je het helemaal te gek vind :P

Soms vraag je je af wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft qua vlekken e.d. maar zolang het niet ten koste gaat van het geluid en er geen echte beschadigingen aanwezig zijn is dat wat mij betreft geen probleem.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

Ik koop ook bijna al mijn bekkens ongehoord, als het niets is kan ik het altijd weer verkopen.. en zo heb ik toch veel dingen even in handen gehad en even geprobeerd. :)
Maakt het allemaal alleen maar leuker, voor mij dan.. als je echt een hekel hebt aan geld overmaken, pakjes inpakken.. en naar het postkantoor rijden dan moet je het niet doen. ;)

harmen 18

Ik heb mijn hele set(s) bekkens (avedis, k) bij elkaar verzameld via marktplaats en nog nooit wat opgehaald  :X

Wel heb ik vaak bekkens gekocht en weer verkocht. Meestal met winst of zonder verlies. Dus, inmiddels al heel wat bekkens gehad en geprobeerd.

Ik heb nu eenmaal niet de beschikking over een auto en in de buurt word vrijwel niets aangeboden.

maramsp

Ik heb even een vraagje.

Ik gebruik op dit moment een 24" phoenix ride.. Alleen de bell daarvan vind ik irritant en hij galmt best veel. Nu is dat galmen niet echt erg, maar die bell speelt niet lekker en klinkt niet lekker.
Nu las ik op internet dat er zoiets bestond als een ice bell.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is het aan te raden zon ding aan te schaffen en die als bell te gebruiken? Of mijn ride wegdoen (of als crash gebruiken) en een nieuwe betere ride met goede bell aan te schaffen?

Alvast bedankt, en groetjes van Martijn
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Leon

Ik heb geen ervaring met een Ice Bell, maar ik denk dat hij vrij luid zal zijn, misschien luider dan je zoekt. Ik zou wat youtube videotjes opzoeken om een indicatie van het geluid te krijgen. Ik denk dat je ride vrij dun is aangezien je hem als crash kunt gaan gebruiken en hij 24 inch is? Dat heeft natuurlijk ook invloed op je bell geluid.

FoREVer

#324
jun 11, 2013, 15:00 Last Edit: jun 11, 2013, 15:00 by FoREVer

Ik heb even een vraagje.

Ik gebruik op dit moment een 24" phoenix ride.. Alleen de bell daarvan vind ik irritant en hij galmt best veel. Nu is dat galmen niet echt erg, maar die bell speelt niet lekker en klinkt niet lekker.
Nu las ik op internet dat er zoiets bestond als een ice bell.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is het aan te raden zon ding aan te schaffen en die als bell te gebruiken? Of mijn ride wegdoen (of als crash gebruiken) en een nieuwe betere ride met goede bell aan te schaffen?

Alvast bedankt, en groetjes van Martijn


Hoe zit het met het algemeen galmen van de drumset in de ruimte  (ook wel akoestiek genoemd)? hoelang heb je je ride al? want als je m kort heb is het gewoon een kwestie van wennen (fijn spelen op een nieuwe ride lukt ook niet meteen namelijk ) en als je hem dan nog niet fijn vind spelen zou ik gewoon een nieuwe Ride aanschaffen, die ice bells zijn wel leuk (hier heb je een voorbeeld rond 30seconden) maar ik denk toch dat z'n icebell gemaakt is voor een enkel accent en niet zoals je de bell op je ride behoort te gebruiken ( maar dat is mijn mening  *O*)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Omhoog