Hybride drum

Gestart door Otje, jun 28, 2014, 22:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

De diti is wel weer een stapje verder als ik het goed begrijp.
Was het een maand of wat terug zo dat je m goedkoper kon kopen als proefkonijn..nu is ie officieel in de store met de laatste hardware updates.
Kan je niet direct bij alternate moce bestellen animal?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Via drum-tec duitsland is net even wat praktischer, vind ik.
Waar ik voor mezelf echter nog niet helemaal uit ben is op welke module (of niet) ik het e.e.a. aansluit.
De diti op een drummodule aansluiten lijkt me zo 'dubbelop' (hoewel je dan natuurlijk wel veel triggerinputs hebt), via midi op een notebook met een drumsample software lijkt ook een goede oplossing (van wat ik hier op het forum lees). Daarentegen live spelen en volledig vertrouwen op een notebook (of iets dergelijks) dat heb ik nog niet. Nog iemand met ideeën/ervaringen???

Robert-Jan

#127
feb 21, 2015, 14:27 Last Edit: feb 21, 2015, 14:28 by Robert-Jan
Ik kijk er wat anders tegenaan simpelweg omdat ik het als recording optie zie, niet voor live gebruik.
Als je een diti hebt dan hoef je op papier niet meer te kijken naar andere een module, immers je diti is je trigger to midi interface.
Die module heb je wel nodig als je je inhead zonder diti wil gebruiken en dus je modulde de midi interface wordt.
Het is allemaal nog pionieren maar je zou kunnen denken aan een ssd laptop of zelfs tablet die je alleen maar gebruikt voor je vst verder helemaal niets..feitelijk kom je dan uit bij waar we de vorige namm naar keken de kat pro..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


Daarentegen live spelen en volledig vertrouwen op een notebook (of iets dergelijks) dat heb ik nog niet. Nog iemand met ideeën/ervaringen???

Ik moet zeggen dat ik toch nog maar weinig podia zie waar er géén macbook(je) de backingtracks levert, veelal via midi getriggerd, VST uit worden geladen of de FOH effecten uit worden getoverd.

Maar akkoord. er mag niets fout gaan nee. Er is alleen niet veel meer te vinden wat _niet_ meer op software draait. (alle wireless meuk bijv) Ik zie ook bands raar staan kijken dat hun line6 wireless gear niet werkt op grote festivals. Maar dat geldt ook voor oude analoge synths die de stroom niet lekker vinden.
En ook de grote midas tafels verdwijnen langzaamaan. En worden ingeruild voor compacte digitale alleskunners.

Nemen we meer risico? ja ik denk het wel. Maar techniek kan altijd falen. Als je dat risico niet durft te nemen, dan wordt het een cajon en een akoestische gitaar ;)

animal

#129
feb 21, 2015, 15:51 Last Edit: feb 21, 2015, 15:52 by animal
+ tamboerijn  *O*

animal


..feitelijk kom je dan uit bij waar we de vorige namm naar keken de kat pro..


Bedankt voor de tip. Zojuist even het kat pro topic doorgelezen en naar ik begrijp is de EVE gelijk aan de DITI.
Je noemt ook een tablet, gaat het met een iPad tegenwoordig al snel genoeg qua reactie-/response tijden??

Robert-Jan

Nee, er zijn ook nog geen samplebanks voor de ipad.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Wat RJ zegt technobeat  :Y . Maar dan nog snap ik niet dat je de rimriser die Otje plaatst vergelijkt met de inheads van Aquarian, of je moet doelen op het vergelijk tussen het stekkertje/plug aan de Rimriser en het kastje (inbox) i.c.m. de inhead. Dan kan ik je hierbij vertellen dat er ook een plug zit aan de inhead  :) , de inbox kastjes per vel kun je vervangen door één DITI



Kijk , dat ziet er netjes uit één zo`n DITI , en ik begrijp dat de inheads van Aquarian een totaal andere techniek is dan de '' gewone '' trigger systemen .
Die draadjes in de inheads had ik zeker al opgemerkt want ik dacht nog : Stel dat één zo`n draadje breekt door er net iets te hard en te vaak op te slaan , zou dan de hele trigger niet meer werken ( ringsysteem ) of zou hij het nog deels blijven doen ?
En ik lees ook in jullie posts dat de verkrijgbaarheid van de heads vrij moeilijk is , dus een setje extra op voorraad leggen is wel handig .
Het is wel durven met zo`n nieuw systeem aan de slag te gaan Animal , aan de andere kant als niemand het voortouw neemt komt een product als de inhead nooit goed van de grond .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Maar als je je basdrumvel kapot trapt heb je ook geen bas meer. En als je ketting breekt, ook niet.
Als een in ear beltpack leeg is of uitvalt heb je geen monitor meer.  Je kunt niet voor alles een (pakklare) back up hebben.

Bacchus

Even weer wat leven in dit topic...hoop dat ik post in de juiste (?)

Wie heeft er ervaring met electronisch gemaakte a-kits a la Maatwerkindrums? Akoestsche sets met drumtecvellen en hele mooie triggers erin, gekoppeld aan een module.
Het ziet er helemaal top uit, maar uiteindelijk zit je toch te luisteren naar je drummodule en samples, lijkt me. Niet naar de akoestische kwaliteiten van de shells.....
Misschien dat het speelgevoel wel serieus beter is, dan de e-padjes. De triggers zijn geloof ik wel hand/custom made. Maar dan nog. Deze 'fabrikant' gebruiks shellsets van niet te misselijke merken (dpd/ dw). Als t voor esthetica is kan je denk ik beter een simpel shelsetje omtoveren nietwaar? Kweenie......

Top of flop?. U mag t zeggen.....

MatiZ

Het mooie van de tegenwoordige tijd is dat je heel veel mogelijkheden hebt wat A en E-kits betreft. En dan nog eens de Hybrid kits...

Ik heb zelf een tijd lang een omgebouwde Rhythm Traveller van Pearl gehad met een TD-11 van Roland en ditto triggers en cymbals en ik was er altijd erg groos mee... De mogelijkheden waren eindeloos en met goede software (BFD, EZDrummer etc) zijn er erg goede resultaten te behalen.

Zelfs op het podium stond dat ding zeker niet verkeerd. Dus ik verwacht dat 90% van een 'maatwerkindrums' kit de looks zijn.

Persoonlijk heb ik een dergelijke kit samengesteld om ook het akkoestische speelgevoel te blijven houden omdat ik vaak wissel tussen een A en een E-kit. En dan is de omschakeling van een compacte E kit naar een grote A-kit soms wel lastig.

Wat klank betreft heb je helemaal gelijk, er blijft niets van je sustain over dus of je een 10K kostende DW Timeless timber pakt of een bij het grofvuil vandaan geraapte kit... De triggers en de module bepalen je geluid :)

Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

drfill

maatwerkindrums laat zijn drums ombouwen bij een andere 'trigger-bouwer' in nederland,
en verdubbeld dan de prijs om zo z'n kits dan weer door te verkopen..
ik kan die naam niet noemen..  omdat die hier al eens 'afgesabeld' is..
ik heb geen aandelen in wie dan ook, maar hou erg van 'rechtvaardigheid' ..
je kan dan beter direct naar de 'source' gaan..  met een om te bouwen a- kit,
of zelf ombouwen -wat ook kan-  scheelt tot (meer dan) de 1/2 van de prijs..
3000 euro voor zo'n kit is onzin..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Kost je €360,- plus een setje meshheads..
En die pdp kon je ooit kopen voor €550 als shellset.. Do the math..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

koko

Even weer wat leven in dit topic...hoop dat ik post in de juiste (?)

Wie heeft er ervaring met electronisch gemaakte a-kits a la Maatwerkindrums? Akoestsche sets met drumtecvellen en hele mooie triggers erin, gekoppeld aan een module.
Het ziet er helemaal top uit, maar uiteindelijk zit je toch te luisteren naar je drummodule en samples, lijkt me. Niet naar de akoestische kwaliteiten van de shells.....
Misschien dat het speelgevoel wel serieus beter is, dan de e-padjes. De triggers zijn geloof ik wel hand/custom made. Maar dan nog. Deze 'fabrikant' gebruiks shellsets van niet te misselijke merken (dpd/ dw). Als t voor esthetica is kan je denk ik beter een simpel shelsetje omtoveren nietwaar? Kweenie......

Top of flop?. U mag t zeggen.....
Been there, done that, got the T-shirt, maar bouwde alles zelf. Zelfs de ketels, maar dat is eigenlijk heel duur. Een beetje acoustische set koop je voor een prikkie. Maar goed ik kon het, dus deed ik het.
Het inbouwen van triggers is echt heel simpel. Je bouwt met aluminium u profiel een brug, die je met een stoelhoek verbind aan de ketel. Als trigger gebruik je een piezo element, ter grootte van een 2euro munt. Niet kleiner. Daar soldeer je een kabeltje aan, naar een female jack chasisdeel, wat je ook netjes in de ketel boort. Mooiste is als de brug in hoogte verstelbaar is. Vervolgens koop je de triggercones van Roland. Dat zijn een puntige soort schuimpjes en op de een of andere manier niet goed zelf te maken. Ik heb het geprobeerd met van allerlei soorten materiaal, maar dat is niet gelukt.
De piezo plak je met een rondje uit muismat er onder op de brug, roland cone net wel tegen het gaasvel. Gewoon dubbelzijdig tapijttape gebruiken.
Belangrijk is om niet in de verleiding te komen de stoelhoekjes vast te bouten onder de lugs. Even eigen gaten voor maken. De toms moeten in rims hangen om contactgeluid te vermijden. Bij de bassdrum hou je het element uit het midden. Ik had hem schuifbaar gemaakt, zodat je een beetje kan pielen met de juiste afstand tot de klopper.

Ik heb mijn set verkocht en wordt al zes jaar dagelijks gebruikt. 1 keer een piezootje vervangen omdat het draaje los was gekomen. Van de tweede set die ik op precies dezelfde manier bouwde weet ik niet hoeveel die gebruikt wordt, maar geen klachten.
Wel waren de kick en de toms los van elkaar. Dus in rims, in een eigen stand. Floor en snare zijn natuurlijk al losstaand.
Ik had een TD6 module met het speciale hihatbekken. Werkte echt top!

Bacchus

Been there, done that, got the T-shirt, maar bouwde alles zelf. Zelfs de ketels, maar dat is eigenlijk heel duur. Een beetje acoustische set koop je voor een prikkie. Maar goed ik kon het, dus deed ik het.
Het inbouwen van triggers is echt heel simpel. Je bouwt met aluminium u profiel een brug, die je met een stoelhoek verbind aan de ketel. Als trigger gebruik je een piezo element, ter grootte van een 2euro munt. Niet kleiner. Daar soldeer je een kabeltje aan, naar een female jack chasisdeel, wat je ook netjes in de ketel boort. Mooiste is als de brug in hoogte verstelbaar is. Vervolgens koop je de triggercones van Roland. Dat zijn een puntige soort schuimpjes en op de een of andere manier niet goed zelf te maken. Ik heb het geprobeerd met van allerlei soorten materiaal, maar dat is niet gelukt.
De piezo plak je met een rondje uit muismat er onder op de brug, roland cone net wel tegen het gaasvel. Gewoon dubbelzijdig tapijttape gebruiken.
Belangrijk is om niet in de verleiding te komen de stoelhoekjes vast te bouten onder de lugs. Even eigen gaten voor maken. De toms moeten in rims hangen om contactgeluid te vermijden. Bij de bassdrum hou je het element uit het midden. Ik had hem schuifbaar gemaakt, zodat je een beetje kan pielen met de juiste afstand tot de klopper.

Ik heb mijn set verkocht en wordt al zes jaar dagelijks gebruikt. 1 keer een piezootje vervangen omdat het draaje los was gekomen. Van de tweede set die ik op precies dezelfde manier bouwde weet ik niet hoeveel die gebruikt wordt, maar geen klachten.
Wel waren de kick en de toms los van elkaar. Dus in rims, in een eigen stand. Floor en snare zijn natuurlijk al losstaand.
Ik had een TD6 module met het speciale hihatbekken. Werkte echt top!
Ik zie de offerte gaarne tegemoet....

Omhoog