Welke e-drum set moet ik kopen?

Gestart door Kaj, feb 10, 2013, 21:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Otje

Zo mijn E-drum setje is nu compleet.
De TD-11KV, met een extra CY-12C met GoEdrum HH controller op een Tama Iron Cobra (   )
Ed B; laat met de tijd  ff weten dit of echt een goede vondst is. Is 't een verbetering tav de óriginele CY-5 ? Ben wel benieuwd of het doet wat je ervan verwacht.

Ed_bass

Ed B; laat met de tijd  ff weten dit of echt een goede vondst is. Is 't een verbetering tav de óriginele CY-5 ? Ben wel benieuwd of het doet wat je ervan verwacht.
Ik vind het een verbetering.
Ik vind het nu al lekkerder en meer realistisch spelen met deze Hihat oplossing. Zowieso natuurlijk het pedaal gevoel maar ook de CY12C voelt beter aan en natuurlijk de open/dicht beweging. De tijd zal het leren hoe de GoEdrum HH controller het uithoudt.
Pluspuntje is de extra Crash die beschikbaar is gekomen met de CY-5 dat geeft ook weer net wat meer mogelijkheden.
TD-11KV + GoEdrum HH

Otje

 8) Hoe kóm je d'r op ?!

Jazz

#253
jul 07, 2017, 21:49 Last Edit: jul 07, 2017, 21:51 by Jazz
I
There is no music without jazz

Henk0210

Ik ben van plan een e-drum setje te kopen, voornamelijk voor optredens in kerken. Budget is om en nabij de 1500,-. Heb zelf al even rondgekeken en zit te denken aan een Roland td12 of td15 set, beide tweedehands. Lijken me mooie sets door de wat grotere pads en de losstaande hihat. Maar ik heb geen idee of deze misschien niet te oud zijn nu? Een nieuwe td11kv is eventueel ook een optie, maar ik ben niet zo van die kleine toms en hihat.
Premier Elite series birch, Ludwig Classic Birch, Diril/Turkish cymbals

kaboemba

Te oud als in geen moderne geluiden, dat valt wel mee.
Te oud als in te veel gebruikt ?
Tja dat verschilt heel erg je komt soms als nieuwe setje tegen een goed teken is vaak al als de verkoper de originele dozen nog heeft.

baszuidwijk

De TD-11 en TD-15 module behoren tot dezelfde generatie. Ik speel zelf al jaren op de TD-11. Ooit begonnen met een TD-11KV kit. Die heb ik (inderdaad vanwege de kleine pads) in de loop van tijd helemaal omgebouwd: groter rack, PDX-100 pads, custom snare, VH-11 hihat.

Ik vind de geluiden van Roland prima, maar er is ook vaak kritiek op de Roland-modules. Met name het feit dat Roland-modules niet de mogelijkheid bieden om er zelf samples in te zetten, wordt nogal eens als een gemis ervaren. Als dat belangrijk voor je is, dan zou je bijvoorbeeld ook een 2Box-kit kunnen overwegen.

Technobeat


2-Box zou ik aan een starter niet meteen aanraden , lastig menu en instellingen , qua sounds zijn ze dan weer wél goed  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog