Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

M'n kitje tijdens de clip-opnames afgelopen zondag. :)



Wouter

Wow, netjes setje Jake! Die cymbals :D
En is dat nou 2x een Mark schulman snare?

MatiZ

Wow, netjes setje Jake! Die cymbals :D
En is dat nou 2x een Mark schulman snare?
Jep the one and only's, denk een 12" en een 13". Staan ook op mijn verlanglijstje (die 13" dan).
@Jake Hoe speelt deze snare? de tests geven aan dat het een waanzinnige allround snare is...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Technobeat


Netjes Jake :Y  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#1230
apr 23, 2015, 12:23 Last Edit: apr 23, 2015, 12:28 by djska
Mijn droomkitje binnen uit de UK, nieuw, Carrera Vintage Kit in "English Rose" - Afrikaans Mahoniehout. 20x14" bass, 14x14" floor, 12x8" tom and 14x5" snare. Helaas is Dave Carrera wegens gezondheidsproblemen gestopt, deze stond nog in een winkel, precies wat ik wilde.


Op de bassdrum zit een Remo PowerStrokePro, dat vind ik niet zo geweldig, die dempring rammelt een beetje. Voorvel is een Emperor, ga ik denk ik nog wel een Fiberskyn opzetten. Ik heb er even gauw een klein bassdrumlifterje van hout bijgeprutst.

MatiZ

Holy cow dat is me een mooi setje! Die kleur en afwerking met de bassdrum hoops  :Y
Kan me voorstellen dat je even een gat in de lucht gesprongen hebt...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Jake

Jep the one and only's, denk een 12" en een 13". Staan ook op mijn verlanglijstje (die 13" dan).
@Jake Hoe speelt deze snare? de tests geven aan dat het een waanzinnige allround snare is...
Helemaal juist: 12" & 13" Gretsch Mark Schulman snares. Ik wou eigenlijk enkel de 13", maar kon ze beiden kopen voor minder dan een 13" nieuw kost dus heb ik me laten gaan.

Die 13" is écht een fijn ding. Heeft een groot stembereik en in tegenstelling tot m'n andere snares vind ik dat de 13" ook in alle stemmingen goed klinkt. Normaal houd ik niet zo van lager gestemde snares maar bij deze vreemd genoeg wel. In deze foto speelde ik er pop/rock mee. Normaal speel ik jazz en daar doet 'ie het ook geweldig, heel fijn en licht bijna. Goede brushrespons ook, en heel fijn voor akoestische dingen (ik speel regelmatig op straat en/of onversterkt met brushes), die "popt" dan mooi. Had ik allemaal niet verwacht toen ik 'm kocht! Een van m'n betere aankopen ;)

Technobeat


Chique de friemel djska *D .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jake

Eens iets anders... Heel fijn zo eigenlijk.




Technobeat


Aparte setup Jake , 3 snares en de high-tom rechts van de floor .......
Hoe bevalt het ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

@Technobeat

Heel fijn zo eigenlijk.
Lijkt me helder.

Rascul

Geïnspireerd door Eric Harland en Chris Dave? Ziet er nice uit :)

Technobeat

@Technobeat

Lijkt me helder.
Idd , laat niets aan onzekerheid over .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

MatiZ

@Jake: eigenaardige setup maar als jij je er comfortabel mee voelt.. :) en mocht je nog ruimte willen maken houd ik bij bijzonder aanbevolen voor die 13" Mark Schulman :P
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Joris

Van te voren wist ik niet of ik wel een rode kit wil hebben, maar ben er toch wel blij mee  :Y

Met flits



Zonder flits


dutchdrummer

Met flits, zonder flits....
Mooi rooi is nie lilluk....  :)

Mooi hoor!

Hans



Gig van paar weken geleden op een trouw in een mooi kasteel. Toch maar eens de Sonor meegenomen ;) Hier enkel basdrum en Snare.



Later tijdens het feest een wat uitgebreidere set (Benny Greb style 10, 14, 16 inch toms).


Technobeat


Netjes Hans :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Netjes Hans :)  .
Zeker, vooral de eerste foto spreekt me erg aan 8)

Technobeat

vooral de eerste foto spreekt me erg aan 8)
Ben zelf meer van een uitgebreidere kit zoals op foto twee :')  .


BTW Bas , ik ben super blij met mijn opnieuw verworven Roland TD-9 module 8)  , deze gaat nooit meer weg :N  , want al die typische Roland kits en sounds spreken mij geweldig aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

ddrsonor

Mooi Hans!

Ik ben wel benieuwd hoe je de SPD-SX inzet, percussie effecten, loopjes, samples bij welke (soort)nummers.

Hans

De spdsx gebruik ik inderdaad voor loopjes en one hits. Denk aan intro van groove is in the heart, of de guica in locked out of heaven. Intro van allright van jamiroquai, of blazers bij fireball. Zulke dingen.

Wim04

Ik ben nieuw hier maar wou maar met de deur in huis vallen en mijn eigen ouwe (20+ jaar) Pearl hier even showen. Ben er al 20 jaar zeer content mee.  :)




Technobeat


Welkom op het Drum-Forum Wim *O*   .

Mooie vintage Pearl set 8)  , je hebt een goede relatie met multiklemmen zie ik :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog