reserve spullen....... wat nemen jullie mee....?

Gestart door EE, sep 12, 2015, 04:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

EE

Hoi allemaal,

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de spullen die jullie zoal extra meeslepen naar repetities en optredens.
Ik heb al zitten zoeken op het forum maar kan geen vergelijkbaar topic vinden. (Het 'ik ga op reis en neem mee' topic is toch vooral bedoeld voor als je op vakantie gaat toch....?)

Ikzelf neem als reserve spullen mee:
Snare, bass pedal, hi-hat clutch, bekkenstandaard, microfoonkabel, diverse stokken(in de stokkentas), rolletje gaffa, moongel, en een stemsleutel.
Ik vertrouw er maar op dat de rest maar gewoon heel blijft....... :?
 
Groet'n, Erik.

NathanR

Wat ik in mijn koffertje heb zitten:
 - extra hihatclutch (naast die op mijn hihat zit)
 - extra stokken
 - 6 XLR kabels
 - 4 jackjack kabels
 - gaffa tape
 - stemsleutels
 - spanbouten
 - rubbertjes voor op bekkenstands
 - viltjes
 - extra DI's

wellicht vergeet ik nog wat haha.
Maar dit gaat altijd mee, of ik nou op mijn eigen kit speel of op een backline gebeuren.
Speel ik op backline gebeuren neem ik altijd nog extra snarestand en kruk mee. (snare/bekkens/pedalen zijn wat mij betreft vanzelfsprekend)

Hoefnix

Een snare, een bakje met diversen (moongel, stemschroeven, rubbertjes, viltjes etc), stokken, een ambassador 14" vel.
Er is bij mij eigenlijk nog nooit iets kapot gegaan omdat ik mijn spullen goed onderhoud denk ik. Als je met goed spul op pad gaat overkomt je meestal niets.

Wel heb ik eens door een basvel getrapt van een setje dat klaar stond en met een "flubberend" vel doorgespeeld.

Paul

#3
sep 12, 2015, 12:28 Last Edit: sep 12, 2015, 12:33 by Paul
Ik heb wat klein spul in mijn bekkentas zitten, want die heb ik toch altijd bij me:
- Extra clutch
- Stemsleutels (stuk of 3, waaronder Tama hamer met inbus en Sonor sleutel)
- Tape
- Moongel
- Potje met touwtjes voor snarenmat, bekkenviltjes/rubbers, extra schroefjes en spanbouten
- Falam Slam, voor het geval ik (bijna) door het bassdrumvel ga (al is me dat pas één keer gelukt toen ik nog veel steviger speelde)
- Vioolhars, tegen lostrillende stemschroeven
- Zakmes-stijl multitool met diverse schroevendraaiers

Hiermee kan ik eigenlijk alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen wel oplossen.

Verder in mijn snaredrum hoes nog een reserve 14" vel, en in mijn stokkentas een extra snarenmat (geen idee waarom eigenlijk). Eigenlijk zou ik nog een snare resovel mee willen nemen. Het is me één keer gebeurd dat ik niet goed oplette en er een arm van de snarestand dwars door het resovel heen ging.

En, onmisbaar: pen, papier en een felle markeerstift!

MatiZ

Dan neem ik nogal wat risico als ik dit allemaal zo zie... :P ik neem buiten een reserve snare en een stemsleutel eigenlijk niets mee.

Kabels ed. zitten in de flightcase van de band, evenals een rolletje tape maar voor de rest vertrouw ik erop dat het heel blijft..
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

musiqman

Ik zorg er voor dat alles wat ik zelf meeneem onderhouden is.

Mocht ik op al staande backline spelen dan neem ik mijn eigen cymbals (met eigen clutch, extra viltjes en plastic sleeves) stokken (met in de tas ook twee stemsleutels) snare(s) dtxm12, latptop en soms een pedaal mee (als ik niet weet wat ik kan verwachten)  Soms de case met interface als er backingtracks meedraaien.

Een 22'' bd (meest voorkomende maat) vel bij backline gebruik is mischien wel handig als je erdoorheen gaat.

Gaffa is 9 van de 10 keer wel aanwezig.

EE

Vergeten in mijn openingsverhaal, mijn oude vertrouwde uitgebreide Leathermann multitool! Zonder dat ding ben ik niet compleet  :Y

@Hoefnix:
Waarom die extra Ambassador als je ook al een complete snare extra mee neemt...? :?

Nijlpaard

Omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat je door je vel slaat
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

EE

"Omdat altijd de mogelijkheid bestaat dat je door je vel slaat"

Daarom neem ik dus gewoon een extra snare mee, sneuveld er wat, bovenvel, snarevel, of snarenmat, dan wissel ik gewoon van snare.
Het moet toch wel heel gek gaan dat er van de reserve snare ook wat stuk gaat......


Hoefnix

Een vel past gewoon in mijn snarekoffer -> dus geen extra ruimte en weegt bijna niets
En ik vind het gewoon prettig, als er tijd voor is, om een nieuw vel op mijn favoriete snare te kunnen leggen.

Het is niet persé noodzakelijk daarin heb je gelijk. Geen extra ruimte en extra gewicht maakt dat het voor mij een no-brainer is.

baszuidwijk

Wat er met oefenen meegaat, hangt af van het project dat we op dat moment doen. Meestal neem ik mijn e-kit mee omdat ik dan alles kan spelen wat er verzonnen wordt en makkelijk kan experimenteren.

Wat er met optredens meegaat, hangt ook weer van het project af. De ene keer gaat mijn e-kit mee. De andere keer mijn a-kit (kick, snare, hats, ride, splash, beatring, cowbell).

Zondag spelen we met onze projectformatie op het wijkfeest hier in Arnhem-West. We doen dan een Beatles-act. Mijn a-kit past daar niet bij qua geluid (en beperkte omvang) en mijn e-kit past daar niet bij qua looks. Dan maak ik dus gewoon gebruik van de staande backline (een Pearl Export 22", 12", 13", 16"). Verder neem ik mee: hats, ride, stokken, brushes, snare, sleutel, beatring, cowbell, tape, viltjes. Nu vergeet ik vast iets, maar dat is niet erg ... dat doe ik met een optreden ook altijd ;)

havezet

Ik neem naar elk optreden, maar ook oefening mee:

Snare, Bekkens en bassdrum pedaal
Verder in de bekkentas: extra clutch, diverse stokken (hout, rods, vilt heads), stemsleutels (minimaal 2), bekken viltjes (ca 4), gehoorbescherming. De laatste keer dat ik door een vel heen sloeg was in de jaren 80, dus extra vellen neem ik niet mee.

djska

Ik neem het volgende reservespul mee:
- bassdrumpedaal riempje homemade en op maat (voor als strap of ketting breekt)
- 1x14" Ambassador (ter vervanging van floortom, snare top en zonodig ook bottomvel)
- geen bassdrumvel, heeft voorvel dus kan zonodig gewisseld worden
- klein spul, viltje, vleugelmoer (die dingen al een paar keer stuk gedraaid)
- 1 paar sticks standaard in auto verstopt (ooit 1x stukkentas vergeten)
- afgezaagde drumsleutel zit standaard aan sleutelbos
- paar stukken gaffertape geplakt op plastic box waarin ik snare, hihattas en andere kleinere dingen vervoer, zo heb ik altijd wat bij de hand

Robert-Jan

Een extra basdrumvel in de baskoffer en extra 14" vel in de snarekoffer.
Die ene keer dat ik een reserve basdrumpedaal meenam begaf mijn pedaal het..dus dat is karma..doe ik niet meer ;) wel een extra ketting
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

Naast een 22" BD en 14" snare reserve vel neem ik altijd een koffertje mee met van-alles-en-nog-wat: viltjes, schroefjes, hi-hat clutch, stemsleutels, spanbouten, ketting van BD pedaal, een behoorlijke set gereedschap (schroevendraaiers, imbussleutels, tangen etc) en een soldeerbout; aangezien ik zeg maar de techneut van de band ben word ik met regelmaat door andere bandleden lastiggevallen in geval van kapotte kabels en andere problemen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jazz

Ik heb me niet eens gerealiseerd dat jullie zoveel spullen meenemen.
There is no music without jazz

Omhoog