Zildjian L80 Low Volume cymbals

Gestart door djska, jul 07, 2015, 09:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Ook niet origineel ...beetj het idee van de Gen's jatten..

 :+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

Als deze dan nog ergens naar klinken, dan komen we een eind :)

animal

Ook niet origineel ...beetj het idee van de Gen's jatten..

 :+
Inderdaad, maar voor de helft van de prijs van de Gen's 16 zonder de 'pick up's' , dus toch interessant (voor mij)  :Y

Robert-Jan

Het is zeker interessant.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Nog niets te vinden op YouTube van dit product :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

wel weer mooi staaltje blablamarketing overigens.
"TOT 80% stiller"

in vergelijking tot wat? en hoe hard?

Ze kunnen dus ook net goed L32,8 of L62 heten...

Nog niets te vinden op YouTube van dit product :/  .
Ze staan nog nieteens op de Zildjian site.

Black Page

Dit product roep bij mij de vraag op of je er toon uit kan halen? De manier van spelen bepaalt de klank. In welke mate benadert zo'n cymbal een echt bekken? Of komt er een 1 dimensionale klank uit....   

NathanR

Gaat denk ik in dit geval niet zo erg om de klank. Meer het speelgevoel wat je behoud met deze tov van rubber pads op je bekkens bijvoorbeeld.

animal


djska

#10
jul 14, 2015, 11:03 Last Edit: jul 14, 2015, 11:14 by djska
http://www.bax-shop.nl/bekkenset/zildjian-l80-468-low-volume-bekkenset
https://www.youtube.com/watch?v=7tU63YyhxXE

Ik vind dit voorlopig niet verkeerd klinken, veel beter dan het Gen16 blik, vermoedelijk wordt hiervoor gewoon dezelfde b20-legering gebruikt als voor normale bekkens?

Ik denk dat ik me straks heel erg moet inhouden om niet zo'n setje te kopen om die gewoon akoestisch naast mijn Roland setje over speakers te gebruiken.

musiqman

#11
jul 14, 2015, 11:52 Last Edit: jul 14, 2015, 18:39 by musiqman
Ik vind ze op de video's net zo slecht/goed klinken als de Gen16's silver alleen iets donkerder.

Het zou kunnen dat het hetzelfde materiaal is als de nieuwe Gen16's, maar waar zildjina normaal altijd open is over de Alloy's bij goedkopere cymbals, houden ze zich nu stil.

Het enige voordeel is de prijs zover ik kan zien.

Zou wel een a/b test willen doen met de twee  generaties Gen16 en deze.

-edit-

Hier de nieuwe Gen16's met de Silent Strokes.


Idd een beetje het wiel opnieuw uitvinden.

Maar het werkt voor het doel zo te zien.

paQ

#12
jul 14, 2015, 15:33 Last Edit: jul 14, 2015, 15:36 by paQ
Dit is toch serieus niet uit te versterken guys.... :N

ALS dit al zoveel beter zou zijn dan de Gen dan vervang je toch eenvoudigweg die dingen voor deze.
Shit goes in > shit comes out. De Gen heeft al een bijna erbarmelijk geluid, dus dan hadden ze deze wel ervoor in de plaats gehangen, en koop je ze met of zonder pickups.

neh, ik denk dat ze aansluiting proberen te vinden bij de gaasvellen van Remo. Die worden ook gemarket als HET stille drumsysteem, terwijl die dingen er ook al 320 jaar zijn.

Mart098

Nog niets te vinden op YouTube van dit product :/  .
https://www.youtube.com/watch?v=gsHYWpzPwmc
Gewoon oven zoeken op 'zildjian low volume'. ;)
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

Otje

#14
sep 28, 2015, 22:17 Last Edit: sep 28, 2015, 22:30 by Otje
Ik vind ze op de video's net zo slecht/goed klinken als de Gen16's silver alleen iets donkerder.

Hier de nieuwe Gen16's met de Silent Strokes.


Maar het werkt voor het doel zo te zien.
Zou 't een ideaal alternatief kunnen zijn voor in m'n appartementje; dit, ipv m'n Roland E-kit? Triggers d'r op, een goeie module er bij en je heb de 'best of both worlds: een volwaardige a-kit met  toch ook  alle mogelijkheden van een e-kit(?) Ik twijfel nog; ik zal het toch eerst 'in 't echt moeten proberen. De Gen 16 -de nikkel plated- leken me aanvankelijk ook superieur maar vielen uiteindelijk tegen in de praktijk en om die reden gelukkig nooit aangeschaft.

Omhoog