drumstel op wielen

Gestart door drummermaarheeze, apr 24, 2012, 22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drummermaarheeze

Naast mijn bandje zit ik ook nog achter het drumstel in een blaasorkest/dweilorkest.
Nu hebben we het idee opgevat om mijn drumstel op wielen te zetten om mobiel te zijn bij optredens en festivalletjes.
Ik speel er op een lekker klein setje, bestaande uit een 20" bass, snare, alleen een floortom (16"), hihat, ride, crash met daarbovenop een splash.
Nu heb ik wel eens dergelijke contructies gezien bestaande uit een soort rack op zwenkwielen. Het probleem zit 'm in de bassdrum, die wil ik ook in dezelfde moeite mee kunnen verplaatsen. Het geheel zou daarbij enigzins handelbaar moeten blijven.
Iemand ideeen?

Paul

Dikke plaat MDF, eventueel aan de onderkant extra verstevigd tegen doorzakken, en dan zo groot mogelijk zwenkwielen erop? Kan jij lekker zitten terwijl iemand anders de kar trekt, letterlijk.

Erik

Meeste drumrisers die concertzalen gebruiken hebben wielen eronder. Kijk daar eens naar.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

harmen 18

In theaters meestal een podiumdeel (2) met wielen.

Als het budget dat niet toelaat een plank met wielen idd, persoonlijk zou ik dan wel een mulitplex achtige plank nemen ipv. mdf.

Hoefnix

Een dweilorkest hier in de buurt heeft een cocktailset


op een onderstel van een bolderkar gezet

Technobeat


Je ziet ook wel eens bij een dweilorkest dat ze een stel toms op een rollator gebouwd hebben .
Maar dat wordt met een drumstel een beetje krap .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stick tight

De meeste festivals gebruiken ook risers met wielen.

Dat zijn losse podium delen met poten verkrijgbaar in verschillende hoogtes waar grote blauwe zwenkwielen onder zitten. Werkt prima.

harmen 18

Das het makkelijks/stevigst/best, maar kost wel een beetje geld.

Murgen


Een dweilorkest hier in de buurt heeft een cocktailset


op een onderstel van een bolderkar gezet



Geinig, ik gebruik een Yamaha cocktailset bij de repetities maar optreden met de dweilband doe ik liever met alleen een snare en een grote tromspeler naast me :)  Zwakke knie en een paar nummers staand trappen is killing .. met de repetities zit ik op een barkruk achter de cocktailset :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat

met de repetities zit ik op een barkruk achter de cocktail :)


  *)  :+

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drummermaarheeze

Bedankt voor jullie reacties en ideeën.
Volgende week ga ik samen met een erg handige trombonist proberen zelf een soort rek op wielen te maken. Mijn idee nu is om een stang van het rek van boven in de tomrozet van de bassdrum te laten gaan. Zo kan ik de bassdrum een stukje omhoog hangen als ik het geheel wil vervoeren. Foto's komen als het klaar is!

Omhoog