Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Ja mooi hè..jarenlang hebben we al die supergestoomlijnde nasa goedgekeurde dingen moeten aanschouwen..
Ik ga die van mij maar weer eens oppoetsen..ik zie 't al gebeuren..originele nos pre split early japanes..


Gestroomlijnd of niet , een bassdrumpedaal heeft maar één doel , en als zo`n early japanse Camco zijn werk net zo snel en goed doet als een 10x zo dure nieuwerwetse , hi-tech , supersonische in de windtunnel geteste , turbo aangedreven pedaal , is er geen man in het publiek die het verschil hoort .
Maar ja .... commercie he .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Leon

Ik heb hem nog niet geprobeerd maar ben vooralsnog heel content met mijn 5002 van dw..

Jeroenov

iemand ervaring met de gibraltar intruder 'direct drive' dubbelpedalen? Heb nu nog een dubbelbase van fame, maar die is wel een keer aan vervanging toe.

Nijlpaard

Ik heb wel direct drives maar geen gibraltar. Ik speel op de yamaha's. Voor mij geen andere pedalen meer :)

Maar eigen ervaring is altijd nog de beste dus probeer ze eerst ff uit
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

82keiko

Een topic over basdrumpedalen, net wat ik nodig heb. Dus mijn Tama pedaal of wel de klopper ervan helt sterk over. Niet zo goed voor de impact om mijn resonantievel dunkt me. Zijn er mensen die een gelijkaardige pedaal Power Glide hebben en eens een kijkje kunnen nemen. Als ik de pedaal indruk, wordt hij tegengehouden door een onderdeel waarmee het pedaal aan de basdrum wordt vastgeschroefd. Volgens mij is dat niet de bedoeling, dat ik hem zo ver kan doordrukken met mijn voet.



Is het beeld als ik de schroef (onderdeel voor vasthechting aan basdrum) er uit haal, dan wordt bij indrukken het niet tegengehouden door de schroef dus dit is wel een afbeelding die wat overdreven is, eens aangeschroefd helt hij wel niet zoooooo hard door)



Is het beeld onderaan, bij indrukken zie je dat hij indrukt tot hij aan de schroef komt omdat hij door de schroef wordt tegengehouden, ik veronderstel dat het onderdeel om vast te hechten niet oorzaak mag zijn van hoever de klopper doorhelt tegen het basdrumvel? Ik weet niet of het duidelijk is wat mijn vraag is 8)7? Maw woorden als niet wat eronder zit oorzaak is van wanneer de pedaal stopt als je hem indrukt, op basis van wat stopt hij/ is hij volledig ingedrukt? (tandwiel? trekveer?)

Nlz

Als je pedaal op de bassdrumhoop geklemd zit, en je drukt de klopper tegen het vel, raakt het footboard die vleugelmoer om de klem mee vast te draaien ook nog?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

ArcticLight


Maw woorden als niet wat eronder zit oorzaak is van wanneer de pedaal stopt als je hem indrukt, op basis van wat stopt hij/ is hij volledig ingedrukt? (tandwiel? trekveer?)

Als ik met de klopper tegen het vel aanzit zie ik niet wat voor nut het heeft om nog verder te drukken. :?

Of bedoel je dat je het pedaal eigenlijk iets verder wil intrappen, maar dat de schroef onder het voetblad je hier van weerhoudt?

82keiko


Als je pedaal op de bassdrumhoop geklemd zit, en je drukt de klopper tegen het vel, raakt het footboard die vleugelmoer om de klem mee vast te draaien ook nog?


Inderdaad.

Nlz

Ok, dan is waarschijnlijk de hoek van je klopper ten opzichte van het deel waar de ketting aan vast zit veranderd. Ik neem aan dat dat in te stellen moet zijn. Zal een stelschroefje voor verstopt zitten, al neem ik ook aan dat je daar al naar gezocht had en het niet hebt kunnen vinden  -O-
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

82keiko


Als ik met de klopper tegen het vel aanzit zie ik niet wat voor nut het heeft om nog verder te drukken. :?

Of bedoel je dat je het pedaal eigenlijk iets verder wil intrappen, maar dat de schroef onder het voetblad je hier van weerhoudt?


Hmm hoe moet ik dit uitleggen, de klopper stopt niet tegen het vel, maar wil eigenlijk door het vel als het ware. Ik bedoel dat de pedaal zou moeten stoppen denk ik vanzelf en niet doordat de schroef die eronder zit de pedaal tegenhoudt? Doordat ie te laat stopt, blijft de klopper overhellen en stopt hij niet tegen het vel maar ver daarachter (juist ja ik heb me een gat gecreëerd in mijn vel, ik dacht dan moet ik eens mijn basdrumpedaal onder de loep nemen, volgens mij moet de pedaal vroeger stoppen maar door welk mechanisme? toch niet door die schroef? of wel? zoja, dan weet ik dat alles in orde is met de pedaal althans)

Nlz

Ooooooooh zo!  8)7

Voor de meeste 'punch' in je kick zal ieder pedaal stoppen op een punt 'na' je slagvel. Zo raak je het vel met de meeste snelheid, en veroorzaak je de meeste trillingen (dus geluid) in het vel.
Het slopen van je slagvel kun je beperken door bijvoorbeeld een Falam Slam van Remo op de plek te plakken waar je klopper het slagvel raakt. Evans heeft ook zo'n zelfde soort sticker.

Was het al een ouder vel of heb je gewoon hard/veel zitten spelen?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

ArcticLight

Nou, wat je zou kunnen doen is dit: de hoek van je klopper tov van je vel veranderen, waardoor je het pedaal minder ver in kunt duwen en dus eerder met de klopper tegen het vel zit
- Zet je pedaal in 'ruststand' dus gewoon even niet intrappen oid.
- Schroef dit schroefje los:

- Nu kun je je klopper positie veranderen. In jouw geval moet je hem minder ver in kunnen duwen dus trek je de klopper wat naar achter.
- Dan zet je 't schroefje weer vast.

Misschien wist je dit al maar enfin. :P Ik snap wel je probleem, ik vind het zelf ook prettig spelen als je het pedaal lekker kunt intrappen en met mijn goedkoop Adams pedaal is dat gelukkig geen probleem.


82keiko


Ok, dan is waarschijnlijk de hoek van je klopper ten opzichte van het deel waar de ketting aan vast zit veranderd. Ik neem aan dat dat in te stellen moet zijn. Zal een stelschroefje voor verstopt zitten, al neem ik ook aan dat je daar al naar gezocht had en het niet hebt kunnen vinden  -O-


Ik heb al wat geprutst als het ware en gespeeld met dingen te wijzigen, enkel het uiteinde van de ketting dus onderaan, heb ik nog niet losgemaakt. Misschien moet ik dit eens losschroeven en kijken wat het geeft ... 

Ik zie net uw volgende reactie, dus het is normaal dat de pedaal bij indrukken wordt tegengehouden door de schroef onder het voetblad? Dat maw het voetblad steunt op de schroef? Juist?

Ja, ondertss een nieuw vel met evan sticker opgelegd, was wel nog een fabrieksvel dus vroeg me af, of er scheelt iets met de pedaal, of met mijn been  ;) of het is de ouderdom van het vel. Ik wou problemen met de pedaal ook al uitsluiten. Ik vroeg me ook af of het feit dat de pedaal op een punt ver na het slagvel stopt, er toe kon leiden dat ik er een gat in kon maken.

ondertss bericht van ArticLight
Juist ja, heb daar dus al aan gesleuteld ;).

Nlz


Ik zie net uw volgende reactie, dus het is normaal dat de pedaal bij indrukken wordt tegengehouden door de schroef onder het voetblad? Dat maw het voetblad steunt op de schroef? Juist?

Als het pedaal niet aan een bassdrum met vel vast staan kan dat inderdaad. Kijk maar eens in een drumwinkel, daar kunnen in principe ook alle pedalen ingedrukt worden tot je met het voetbord op die stelschroef zit. Omdat je bij normaal gebruik niet zo laag komt door het vel is het geen probleem.


Ja, ondertss een nieuw vel met evan sticker opgelegd, was wel nog een fabrieksvel dus vroeg me af, of er scheelt iets met de pedaal, of met mijn been  ;) of het is de ouderdom van het vel. Ik wou problemen met de pedaal ook al uitsluiten. Ik vroeg me ook af of het feit dat de pedaal op een punt ver na het slagvel stopt, er toe kon leiden dat ik er een gat in kon maken.

Ah, ok, dan is er geen nood aan de man. Je zult zien dat je nu een stuk langer met je vel gaat doen. (hoogstwaarschijnlijk) niets aan de hand met je pedaal, no worries!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

82keiko


Als het pedaal niet aan een bassdrum met vel vast staan kan dat inderdaad. Kijk maar eens in een drumwinkel, daar kunnen in principe ook alle pedalen ingedrukt worden tot je met het voetbord op die stelschroef zit. Omdat je bij normaal gebruik niet zo laag komt door het vel is het geen probleem.
Ah, ok, dan is er geen nood aan de man. Je zult zien dat je nu een stuk langer met je vel gaat doen. (hoogstwaarschijnlijk) niets aan de hand met je pedaal, no worries!



Ja, maar wat als de pedaal wel aan een bassdrum met vel vaststaat? Ik heb de indruk dat het zo is.
Nu ja, ik ga het wel voor het zekerste nog eens uitproberen vastgehecht straks  :).

Alleszins @Nlz & @ArticLight: thx voor de reacties!

Otje

Hallo Drummers. Binnenkort wil ik het nieuwe basdrumpedaal van Mapex aanschaffen; de Falcon p1000 single. Ze zijn (nog) niet in de winkel te krijgen. Omdat ik h'm daarom niet kan uitproberen is het natuurlijk altijd het risico dat ie niet bevalt.  De zeer goede recensies daar gelaten heeft het smalle voetbord mijn bedenkingen. Heeft iemand ervaring met Mapex pedalen en/of een smal voetbord? Hoe speelt t  als je een breed pedaal gewend bent? Is dat lastig? een kwestie van gewenning? B.v.D.
KeepDrumming: Otje

Jochem

Waarom wacht je niet tot je hem kunt gaan uitproberen?

marnixkwd

Ik heb sinds het weekend een Demon drive.
Ik vind het een ontzettend fijn pedaal. Ik heb natuurlijk nog niet alles instellingen naar mijn wensen gezet maar ik denk dat ik met mijn p-2000 net zo blij ben. Het is dus nog even overwegen.

ArcticLight

Een pedaal kopen zonder hem uit te testen lijkt me niet zo'n goed plan.

Je koopt toch ook niet een auto zonder eerst een testritje te maken?

Erik


Een pedaal kopen zonder hem uit te testen lijkt me niet zo'n goed plan.

Je koopt toch ook niet een auto zonder eerst een testritje te maken?


Het is lastig testen in een winkel vind ik. Je hebt immers niet je eigen kit bij je en daarbij heeft alles ook een tijd gewenning nodig. Dus ik snap het wel als je iets koopt, het thuis probeert en het daarna weer verkoopt of ruilt omdat het niet helemaal bevalt.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Robert-Jan


Hallo Drummers. Binnenkort wil ik het nieuwe basdrumpedaal van Mapex aanschaffen; de Falcon p1000 single. Ze zijn (nog) niet in de winkel te krijgen. Omdat ik h'm daarom niet kan uitproberen is het natuurlijk altijd het risico dat ie niet bevalt.  De zeer goede recensies daar gelaten heeft het smalle voetbord mijn bedenkingen. Heeft iemand ervaring met Mapex pedalen en/of een smal voetbord? Hoe speelt t  als je een breed pedaal gewend bent? Is dat lastig? een kwestie van gewenning? B.v.D.
KeepDrumming: Otje



Huh? Ik heb m al een jaar..niet iedere winkel zal m op vooraad hebben maar hij is wel verkrijgbaar..of is er onlangs iets nieuws uitgekomen?
Het is een prima pedaal verder ,maar op de een of andere manier toch niet helemaal je van het voor mij..
Ik denk overigens niet dat dat met het smalle voetbord te maken heeft, zoveel scheelt het nou ook weer niet met andere standaard pedalen..

[spoiler][/spoiler]
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jochem

De Falcon p1000  is inderdaad al lang te krijgen..

Otje

#97
nov 15, 2011, 19:29 Last Edit: nov 18, 2011, 19:28 by Otje
Oké. Onlangs werdt er in de Slagwerkkrant (editie mei/juni)een artikel gewijd aan de Mapex Falcon. Ook de site van Mapex wordt ie als nieuw product gepromoot.  Ik kan h'm nergens op een nederlandse web-site-winkel  vinden. Zodoende. In iedergeval bedankt voor de ...feedback :F
Overigens twijfel ik ook nog tussen enerzijds deze Mapex en anderzijds de Pearl 2000 Eliminator. Heeft iemand  van jullie ervaring met beide pedalen en een voorkeur voor de éen tav de ander? en zo ja? Waarom?

82keiko

Zijn er nog drummers die soms problemen hebben met andere pedalen, ik bedoel dan in de zin van 'je bent je eigen pedaal gewoon en het is raar dan een andere pedaal te moeten hanteren'. Zijn er die zoals je soms je eigen bekkens meeneemt, er die hun eigen pedaal overal meesleuren om aan de aanwezige basdrum te bevestigen? Bij mij lukken snelle bassen (wel wat 'snel' is voor mij dan toch) wel thuis en niet elders, volgens mij omdat ik vooral mijn eigen pedaal gewoon ben ... Anderen zeggen dan weer dat ik een zeer moeilijk te hanteren pedaal heb, dus is toch iets persoonlijks veronderstel ik, zodat je een bepaald 'voet-gevoel' hebt bij een bepaalde pedaal, de actie-reactie is gewoon erg verschillend heb ik de indruk.

Erik

Zo'n pedaal is heel erg persoonlijk. Je weet precies hoe strak hij afgesteld staat en onder welke hoek en wat voor een cam etc. Dus jij weet ook exact hoe je dat trapijzer moet bedienen. Ik zou dus altijd mijn eigen pedalen meenemen naar optredens om rare verrassingen te voorkomen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Omhoog