Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dezain

Hallo,

Wie van jullie hier heeft ook een Pearl Eliminator enkel pedaal?
Ik heb namelijk best veel moeite deze af te stellen. Er zijn gewoon zoveel keuze's..
Ik merk wel regelmatig dat ik hem niet goed afgesteld hem. Bij snelle stukken gaat het dan helemaal mis, gaat ook erg gebrekkig.

Wat zijn jullie ervaringen bij dit pedaal? En welke cam gebruiken jullie/veerspanning?
Experience is the name people give to their mistakes.

Casey

Hallo :w ,
Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje over dubbbelbaspedalen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuw dubbelbaspedaal in de prijsklasse van rond de 350-450€, de prijsklasse van de IC's, eliminators  en DW5000 dus. Na wat zoeken en uittesten bleken de DW, de speedcobra en de IC flexi en rolling glide, niet echt mijn ding te zijn.
De eliminator en de powerglide daarentegen bevielen wel heel erg goed  :) , mijn keuze zal dus tussen deze twee pedalen zijn.

Nu mijn vraag  :+. Vrij recent (vorig jaar ofzo) is er een nieuwe versie van de IC's uitgekomen, maar wat is nu het verschil met de oude? Ik snap de uitleg van Tama niet zo goed...
Ik weet dat de nieuwe standaard een Cobracoil heeft, maar is dat nu een voordeel, want misschien zal het voetbord wel sneller terugkeren maar dan wordt het indrukken toch wat lastiger? En is dat het enige (merkbare?) verschil t.o.v. de vorige IC's?

Ik weet dat het allebei super pedalen zijn en dat de keuze helemaal persoonlijk is, maar voor welk pedaal zou jij eventueel kiezen en waarom?
Bedankt  :)

Joris

#202
apr 05, 2012, 23:05 Last Edit: apr 05, 2012, 23:08 by Joris
Eliminator belt drive, vind ik het snelste en soepelste pedaal. Ic's spelen mij te zwaar.

Eliminator kan je ook veel meer aan instellen, maar oke dat kan voor sommige personen ook een nadeel zijn.

Geischa

De Cobracoil zat ook al op de vorige versie, de verbeteringen zijn de voetbladen, deze hebben minder reliëf dan de vorige uitvoering, dus het schuiven met je voet op het blad wordt makkelijker.
Wat spannender is, is de bearing in de as van de klopper, deze komt uit de Speedcobra, en loopt soepeler.

Erik

Ik heb IC powerglides. Een nieuwe en een oude. Qua speelgevoel komt het dicht bij elkaar. Het is alleen wat Geischa al zegt: het blad is gladder bij de nieuwe IC. Ze spelen inderdaad wat zwaarder dan Eliminators, maar dat vind ik juist wel fijn.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Casey

Joris, vind je dat er een groot verschil merkbaar is tussen chain en belt? Ik heb alleen maar die met ketting getest, misschien moet ik die met belt ook maar eens zoeken...

Geischa, weet je mss of je die Cobracoil ook (makkelijk) kunt verwijderen?

Erik, tof twee iron cobra's :) , ik vond de Eliminators eigenlijk het zwaarst spelen, maar dat zal waarschijnlijk aan de veerspanning en aan de beaters gelegen hebben.

Ik ga waarschijnlijk dinsdag ofzo nog eens naar de winkel en dan zal ik waarschijnlijk wel kiezen *D.
Bedankt voor jullie reacties btw :)

Geischa

De "Cobra Coil" is er makkelijk vanaf te halen!

Rick


De "Cobra Coil" is er makkelijk vanaf te halen!


Kwestie van schroefje losdraaien inderdaad. Ongeveer net zo moeilijk als de toestopper er vanaf slopen!

Joris


Joris, vind je dat er een groot verschil merkbaar is tussen chain en belt? Ik heb alleen maar die met ketting getest, misschien moet ik die met belt ook maar eens zoeken...

Geischa, weet je mss of je die Cobracoil ook (makkelijk) kunt verwijderen?

Erik, tof twee iron cobra's :) , ik vond de Eliminators eigenlijk het zwaarst spelen, maar dat zal waarschijnlijk aan de veerspanning en aan de beaters gelegen hebben.

Ik ga waarschijnlijk dinsdag ofzo nog eens naar de winkel en dan zal ik waarschijnlijk wel kiezen *D.
Bedankt voor jullie reacties btw :)


Belt drive heeft een iets directere feel, vooral icm met de rode cams. En voor mij gevoel gaat het minder snel stuk, maar dat zal in de praktijk wel onzin zijn want ik heb nog nooit iets gelezen over geknapte kettingen bij een eliminator.

Technobeat


Heeft iemand DIT nieuwe Sonor pedaal al uit kunnen proberen ?


[ Invalid YouTube link ]

Misschien onze Messe gangers wellicht .

Is het net zo snel en soepel als het Tama Camco pedaal , maar dan NOG beter gebalanceerd om exstra feeling met het pedaal te krijgen ?

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

#210
apr 08, 2012, 19:05 Last Edit: apr 08, 2012, 19:13 by musiqman
Ik loop met het idee er een aan te schaffen maar voornamelijk omdat het weer een minuut scheelt met opbouwen (quick hh clutch, exa ltd tops, plates etc)  De speelsnelheid is voor mij dan wel bijzaak.  Hij speelt wel erg lekker en is veder licht.

Kost 229,- zag ik?

Technobeat


Idd , 229,= euro .
Het makkelijke in en uitklappen is voor mensen die touren mooi meegenomen natuurlijk , maar voor mijzelf ( met een vaste opstelling thuis ) is het super soepel en vederlicht spelen van het pedaal belangrijker .
Als het pedaal in Nederland leverbaar is ga ik het zeker uitproberen . :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paul

Hij praat over "more forward momentum" (meer impuls), maar ik zie niet hoe deze constructie afwijkt van de gangbare pedalen als het gaat om de beater tegen het vel brengen.
De rest van de technische details die hij benoemt zijn ook niet nieuw of bijzonder.
Het design is iets anders dan de meeste pedalen, bijvoorbeeld de hub uit één stuk gemaakt en de as maar aan één kant opgehangen, maar dat zijn niet echt innovaties te noemen.

De belangrijkste innovatie aan dit pedaal is dat-ie (snel) op te vouwen is, en dat is wel cool.

musiqman

Yamaha had ook een éénzijdige as verbinding bedacht ik me net. Zou je dat inklap systeem een beetje handig kunnen namaken met zo'n pedaal?


Robert-Jan


Heeft iemand DIT nieuwe Sonor pedaal al uit kunnen proberen ?


Misschien onze Messe gangers wellicht .

Is het net zo snel en soepel als het Tama Camco pedaal , maar dan NOG beter gebalanceerd om exstra feeling met het pedaal te krijgen ?


Op de messe uiteraard, maar goed dat is een paar keer tiktik tegen een rubberplankje..
maar voelde inderdaad erg licht erg fijn ook..ga ik zeker eens nader bekijken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan


Yamaha had ook een éénzijdige as verbinding bedacht ik me net. Zou je dat inklap systeem een beetje handig kunnen namaken met zo'n pedaal?


Nah lijkt me niet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul

#216
apr 08, 2012, 23:06 Last Edit: apr 08, 2012, 23:07 by Paul

Yamaha had ook een éénzijdige as verbinding bedacht ik me net. Zou je dat inklap systeem een beetje handig kunnen namaken met zo'n pedaal?

Het is te doen als je een beetje handig bent, het moeilijkste is de vergrendeling. De vraag is alleen of het net zo duurzaam zal zijn.
Dit opvouwsysteem werkt met een scharnier en een vergrendeling tussen de assteunen en de bevestiging aan de bodemplaat. Bij alle gangbare pedalen is dat één stuk gietijzer en gietijzer is niet het fijnste materiaal om na te bewerken. Een mooie oplossing wordt het sowieso niet.
Als twee delen gieten, zoals Sonor waarschijnlijk doet, is stukken gemakkelijker en steviger.

Overigens is dit systeem net zo goed toepasbaar op een tweezijdig opgehangen as, moet er alleen een extra scharnier in.

Joris

Ik denk niet dat een beater in je pedaal zetten veel meer tijd kost dan dit opvouwsysteem.

musiqman

Maar dan moet je het pedaal nog vastdraaien, dat hoeft niet meer met de Sonor. Door de brug in normale positie te klappen zet je het pedaal meteen vast op bassdrum hoop. Dat scheelt wel degelijk tijd. Beaters laat ik trouwens altijd zitten.

musiqman

Lees trouwens wel dat de onderkant van de klopper stang zelfs op hoogste speelbare stand (22"> ) je vel nog raakt en dus kan openhalen.

Ook kan je de klopper hoek en voetblad hoogte niet aanpassen lees ik.

Paul


Maar dan moet je het pedaal nog vastdraaien, dat hoeft niet meer met de Sonor. Door de brug in normale positie te klappen zet je het pedaal meteen vast op bassdrum hoop. Dat scheelt wel degelijk tijd. Beaters laat ik trouwens altijd zitten.

Dat is een tijdswinst van luttele seconden. Het enige dat je wint is dat je de schroef niet vast hoeft te draaien, want ook bij dit Sonor pedaal moet je de veer weer vastmaken.
Wat wel praktisch is is dat-ie zo plat opvouwt dat-ie haast in je bekkentas mee kan.

Hammar

Ik denk niet dat er veel gietijzer in een pedaal zit overigens.

Harre

Ik ga met Paul mee, want de assteunen en de bevestiging aan de bodemplaat zijn volgens mij ook één gegoten deel. Het produceren ervan is op deze manier veel makkelijker en goedkoper. Het nadeel van gietijzer is dat het naar verhouding zwaar is, hard en daardoor bros maar dat maakt bij een pedaal eigenlijk niet zo uit omdat de krachten niet zo heel groot zijn die er op komen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Robert-Jan

#223
apr 09, 2012, 11:04 Last Edit: apr 09, 2012, 11:29 by Robert-Jan
Maar jongens..dit pedaal heeft helemaal geen voetplaat..
Je kan hem net zo makkelijk vervoeren als het ingeklapte sonor pedaal..hij doet alleen niet klik klik als je m aan de hoop zet..Het yamaha pedaal op de foto draai je ook niet vast, het hendeltje wat je naast de spike ziet is daarvoor..je schuift het pedaal op de hoop en dan klap je dat hendeltje om..vast..
En dat minuutje meer of minder..zeg nou eerlijk Musiqman..wat voor gigs doe jij waar dat minuutje opbouw/afbouwtijd belangrijker is dan speelgevoel?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Ik vond dat Sonor pedaal heel tof. Weet alleen niet of ik 220 er voor neer zou leggen als ik voor de helft een reissue camco kan krijgen.

Op de messe vond ik hem wel heel licht en direct spelen. Het gladde footboard is voor mij ook echt een plus. Hij is een flink stuk stabieler dan de camco. Het footboard op een camco kan nog een beetje van links naar rechts bewegen, daar zit iets speling in, en daar heeft het Jojo mayer pedaal geen last van. Maar of dat 110,- meer waard is?

En daarnaast heeft de Camco een enkele ketting, en de Jojo Mayer sig een belt drive.

Omhoog