Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Sander?


Ik ga toch meer met de mening van Paul mee: zolang je niet al te gekke dingen hoeft te spelen is er niks mis mee met te proberen te wennen aan andere pedalen.
In het begin zal het wellicht moeilijk zijn (als je al jaren alleen maar op je eigen pedalen speelt) maar op den duur verbeterd het je flexibiliteit. Ander voordeel is dat je zo ook eens op pedalen speelt die wellicht een heel andere instelling hebben dan je gewend bent, en er achter komt dat je dat ook prettig vind spelen. Op die manier leer je beter experimenteren met de instellingen van je eigen pedaal.


Het proberen te wennen aan.... is altijd goed natuurlijk. 
Toch kies ik voor de zekerheid: een pedaal waarvan ik weet dat die goed speelt, net zoals ik kies voor snares en bekkens waarvan ik vind en dus weet dat ze goed klinken.

Joris

Je weet maar nooit wat voor kit er staat, het kan ook dikke rotzooi zijn. Ik wil zo goed mogelijke spelen dus neem liever mijn eigen spul mee.

vandeflosch


Je weet maar nooit wat voor kit er staat, het kan ook dikke rotzooi zijn. Ik wil zo goed mogelijke spelen dus neem liever mijn eigen spul mee.

Ik deel deze mening !

Dribbel

Ik neem ook vaak mijn eigen snare en pedalen mee, en naar een optreden ook bekkens.
En kijk dan wat er staat, als het ok is ga ik het gewoon daarmee doen.Zo heb ik al op heel wat kitjes gespeeld, met diverse pedalen. Maar mijn eigen is toch altijd weer fijn "thuiskomen"
Yamaha recording & sabian

dunDaan


Het proberen te wennen aan.... is altijd goed natuurlijk. 
Toch kies ik voor de zekerheid: een pedaal waarvan ik weet dat die goed speelt, net zoals ik kies voor snares en bekkens waarvan ik vind en dus weet dat ze goed klinken.

Voor een repetitie speel ik altijd met de spullen die er staan. Als dat brak is, dan zij dat zo. Met optreden ben ik wellicht verwend doordat ik (nagenoeg) altijd met mijn eigen spullen speel, maar indien dat niet het geval is neem ik ook een aantal eigen spullen mee zodat ik toch op safe kan gaan.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Jappe

#155
jan 04, 2012, 17:22 Last Edit: jan 05, 2012, 11:55 by Jappe
Hoi!

Heeft er hier iemand ervaring met de Ludwig Speedking baspedaal?

Stokmans

De beroemde 'Squeak King' van John Bonham :)

Hij zwoor er bij, en was wel de meester van de snelle dubbels en triplets. Anderen haten dit pedaal... Is het een oude of een nieuwe?

TheLion

Op mijn verbindingsstuk van mijn dubbelpedaal zit enorm veel speling.Dat is er na een jaartje al opgekomen.Het was een tweedehands pearl eliminator.Wat is nu het verschil tussen zo een:http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Drums/Wisselstukken-Onderdelen/Music-Store-Kardanwelle-fuer-Doppelpedale-Deluxe-Version/art-DRU0008166-000 en zo een: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Drums/Wisselstukken-Onderdelen/Drum-Workshop-Kardanwelle-SP211-f.-5000-8000-9000-Serie/art-DRU0013118-000
Passen die op een eliminator?En van kwaliteit zal de dw wel beter zijn maar de ms is natuurlijk veel goedkoper.

Joris

Een Dw zal een paartjes langer meegaan dan een goedkopie eigen merk. Dat zijn de dingen die op goedkope pedalen ook het snelst slijtage vertonen.

Ik zou gewoon een pearl kopen dan weet je zeker dat hij past en dat je weer een paar jaar vooruit kan.

http://www.thomann.de/nl/pearl_ds_200a_kardanwelle_doppelped.htm

dunDaan


Ik zou gewoon een pearl kopen dan weet je zeker dat hij past en dat je weer een paar jaar vooruit kan.

Ik niet. Als ik zie dat de DW zelfs goedkoper is dan de Pearl, dan zou ik zowiezo voor de DW gaan. Dat past geheid, en is gewoon beter.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Hoezo ben jij er zo van overtuigd dat een dw beter is?

dunDaan

De cardan koppelingen van een DW komen mij robuuster over dan die van andere merken (m.u.v. de demon drive en Axis pedalen). Ik heb recentelijk mijn oude DW 5000 pedaal verkocht omdat ik al een nieuwe had gekocht. Nog nooit een pedaal gezien waarbij er na zoveel jaar zo weinig speling in de cardan koppelingen zat.
Plus dat ik vind dat DW een hele goede reputatie heeft met (dubbele) pedalen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

stick tight

het kan best zijn dat DW drive shafts robuust zijn maar ik heb nou niet echt vertrouwen in DW pedalen, met de 9000 als uitzondering. Vooral van de 5000 ken ik heel veel verhalen van brekende footboards en kettingen die gewoon (onherstelbaar) afbreken. Ik neem aan dat ze dit hebben meegenomen in de ''nieuwe'' 5000 die op de namm gepresenteerd word maar toch.

Joris

Mijn ervaring is dat die dingen het (bij mij) niet veel langer dan 2 jaar uithouden. Dan zit er zo veel speling op dat ik wel een nieuwe haal. Gelukkig speel ik al jaren met 2 bassdrums en hoef ik alleen nog maar sommige optredens of oefensessies met een dubbel pedaal te spelen.
Daar komt bij dat triggeren op  1 bassdrum ook altijd een drama is, kortom iedereen 2 bassdrums graag  *O*  *O*

Erik

kortom iedereen 2 bassdrums graag  *O*  *O*


amen!

Sinds enkele weken ook om naar 2 bassdrums en gelijk een paar bpm cadeau gekregen. Speelt op een of andere manier toch iets prettiger dan met kick.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

TheLion

Ik ben naar adams geweest voor een bekken en heb wat pedalen getest.Nu voel ik heel goed dat mijn linkse pedaal veel verder ingeduwd moet worden dan mijn rechtse.Ik denk dat door de speling in mijn cardan koppelingen mijn linker pedaal een stuk lager gaat hangen.Gaat dit opgelost worden als ik een nieuw "verbindingstuk" koop?Of kan ik beter een hele nieuwe pedaal kopen.

Dribbel

Tja dat ligt aan wat en verbindingsstuk kost, en of je dan helemaal klaar bent.
Kost een verbindingsstuk al meer dan de helft van een ander pedaal naar wens, dan zou ik voor een nieuwe gaan.
Yamaha recording & sabian

Juniper


Ik zit er over te denken om een dubbelpedaal. Een heel groot budget heb ik niet rond de 100 tot 150. Maar mijn vraag is of het handiger is tweedehands te kopen of verder sparen voor een beter kwaliteit pedaal?

stick tight


Ik ben naar adams geweest voor een bekken en heb wat pedalen getest.Nu voel ik heel goed dat mijn linkse pedaal veel verder ingeduwd moet worden dan mijn rechtse.Ik denk dat door de speling in mijn cardan koppelingen mijn linker pedaal een stuk lager gaat hangen.Gaat dit opgelost worden als ik een nieuw "verbindingstuk" koop?Of kan ik beter een hele nieuwe pedaal kopen.


welk pedaal heb je?
vaak kan je de hoek van het pedaal tenopzichte van de klopper en de afstand van het klopper naar het vel instellen.

TheLion

Een pearl eliminator.Ja dat gaat maar ik kan het pedaal niet hoger zetten en de klopper gewoon laten staan.Als ik mijn klopper meer naar achter zet gaat de pedaal mee.En met kloppers ver van het vel weg speel ik niet makkelijk.Een nieuw verbindingsstuk kost al €100 en vindt dat mijn pedaal voor de rest fijn speelt.Denk dat ik gewoon een nieuw verbindingsstuk koop daar kan ik weer een tijdje mee spelen.

drum1964

Ben laatst gaan shoppen om een nieuw iron cobra of speed cobra twinpedaal te kopen.

Maar omdat ik met zowel mijn vorige Tama power glide als mijn HP 200 cobra jr al na enkele maanden
al behoorlijk speling op de cardankoppelingen voelde, heb ik eerst eens bij de nieuwe pedalen gaan voelen hoeveel speling dat die hadden.

De nieuwe Tama pedalen hadden veel meer speling dan al de andere aanwezige merken.

Als ik met mijn linkerhand de cam van het slave pedaal tegenhield kon ik met mijn rechter hand de beater van het slave pedaal minstens 1 cm op en neer bewegen.

Op mijn JR cobra was dat na een jaartje al ongeveer 2 cm.

Yamaha had het minst speling 2 à 3 mm.
Pearl, Gibraltar, DW hadden ongeveer 4 à 5 mm speling.

Ik ben een fan van Tama drums en hardware, maar het verschil was echt duidelijk.
Voor mij zeker geen 400 € waard.

Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een DW 5002 AD3, waar ik héél tevreden over ben.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

dunDaan

#171
jan 08, 2012, 18:20 Last Edit: jan 08, 2012, 21:14 by dunDaan

Ik ben een fan van Tama drums en hardware, maar het verschil was echt duidelijk.
Voor mij zeker geen 400 € waard.

Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een DW 5002 AD3, waar ik héél tevreden over ben.

Hmmm, typisch. Ik ben er nu juist over aan het denken om van DW over te stappen op de speedcobra. Maar als ik dit soort dingen wat betreft duurzaamheid hoor begin toch wel te twijfelen.

@Stick tight; footboards die breken ???  8)7 8)7 Ik hoor toch best veel verhalen, maar dit toch nog nooit (althans niet bij de "gerenomeerde" merken). Ik kan me uiteraard voorstellen dat snelheidsduivels wat hogere eisen stellen aan pedalen, maar met normaal gebruik heb ik dit nog nooit mee gemaakt (ook niet bij andere drummers).
Maar ja, we hebben allemaal zo onze eigen drummerskringetjes, misschien dat het daar aan ligt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Dribbel


Ben laatst gaan shoppen om een nieuw iron cobra of speed cobra twinpedaal te kopen.

Maar omdat ik met zowel mijn vorige Tama power glide als mijn HP 200 cobra jr al na enkele maanden
al behoorlijk speling op de cardankoppelingen voelde, heb ik eerst eens bij de nieuwe pedalen gaan voelen hoeveel speling dat die hadden.

De nieuwe Tama pedalen hadden veel meer speling dan al de andere aanwezige merken.

Als ik met mijn linkerhand de cam van het slave pedaal tegenhield kon ik met mijn rechter hand de beater van het slave pedaal minstens 1 cm op en neer bewegen.

Op mijn JR cobra was dat na een jaartje al ongeveer 2 cm.

Yamaha had het minst speling 2 à 3 mm.
Pearl, Gibraltar, DW hadden ongeveer 4 à 5 mm speling.

Ik ben een fan van Tama drums en hardware, maar het verschil was echt duidelijk.
Voor mij zeker geen 400 € waard.

Ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een DW 5002 AD3, waar ik héél tevreden over ben.


Ik heb op mijn sonor 400 en mijn Yamaha geen last van speling op de assen....
Yamaha recording & sabian

drum1964

Op het Yamaha Flying Dragon pedaal zat idd heel weinig speling. ( het minst van allemaal )
Er was alleen maar een single pedaal van Sonor, een twin pedaal heb ik dus niet kunnen testen. ;)

Ik heb ook op al mijn Tama pedalen  last gehad van krakende/piepende veren.
Wat vervelend was bij studio opnames.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Dribbel

Ja klopt ik heb nog een single Flexy flyer van tama maar daar piept het veertje ook van....
Yamaha recording & sabian

Omhoog