Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Joris


Zijn er nog drummers die soms problemen hebben met andere pedalen, ik bedoel dan in de zin van 'je bent je eigen pedaal gewoon en het is raar dan een andere pedaal te moeten hanteren'. Zijn er die zoals je soms je eigen bekkens meeneemt, er die hun eigen pedaal overal meesleuren om aan de aanwezige basdrum te bevestigen? Bij mij lukken snelle bassen (wel wat 'snel' is voor mij dan toch) wel thuis en niet elders, volgens mij omdat ik vooral mijn eigen pedaal gewoon ben ... Anderen zeggen dan weer dat ik een zeer moeilijk te hanteren pedaal heb, dus is toch iets persoonlijks veronderstel ik, zodat je een bepaald 'voet-gevoel' hebt bij een bepaalde pedaal, de actie-reactie is gewoon erg verschillend heb ik de indruk.


Het is vrij gebruikelijk om je eigen pedalen mee te nemen, ik zeg doen.

82keiko

Ok, bedankt beiden. Blijkbaar is het niet ongewoon om dat te doen, ga ik eens proberen want zal idd veel beter gaan zo met mijn eigen pedaal :Y.

Joris

Zoveel gesleep is een pedaal ook weer niet  ;)

82keiko


Zoveel gesleep is een pedaal ook weer niet  ;)


Ja lol da's idd weinig 'gesleep', ik zag gewoon weinig drummers hun eigen pedaal meenemen naar bijvoorbeeld de jazzdrumles maar iemand moet de eerste zijn zeker  :).

Erik

Bij drumles heb ik het zelf ook nooit gedaan, maar dat is eigenlijk raar. Als je je eigen pedalen meeneemt geef je wel een sterke boodschap af naar de docent: ik neem dit serieus. Zo'n man (of vrouw) zal dat echt wel waarderen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Paul

#105
dec 02, 2011, 14:03 Last Edit: dec 02, 2011, 14:05 by Paul
Ik nam altijd mijn eigen dubbelbass-pedaal mee naar optredens. Iedereen stelt zijn pedaal anders af, maar ook de bassdrum (vellen, spanning, veel/weinig demping) heeft grote invloed op het spelgevoel. Door mijn eigen pedaal mee te nemen kon ik zoveel mogelijk het spelgevoel behouden zoals ik dat gewend was.

Tegenwoordig doe ik niet zo moeilijk meer over het pedaal. Dat komt vooral omdat ik geen dubbelbass meer speel. Mijn rechtervoet kan snel aanpassen aan een "vreemd" pedaal. Mijn linkervoet kan/kon dat niet waardoor ik met dubbelbass altijd mijn eigen meenam.

Mijn advies: als je geen gekke of snelle dingen speelt, neem dan eens de gok om op een vreemd pedaal te spelen, daar leer je van (eventueel je eigen pedaal meenemen als back-up).

Joris

En dan maar hopen dat je niet ooit op een pedaal van mij hoeft te spelen  :)

Erik

Wat is er zo extreem aan jouw pedaal? Erg los of juist erg strak?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Joris

Hele strakke axis veren op een demon drive longboard. Alsnog beter bespeelbaar dan een axis longboard  trouwens.

82keiko

 Van mijn pedaal weet ik dat weinig anderen er mee om kunnen. Nu ja misschien dat ik er ooit ook geen problemen meer mee heb. Maar als ik een ander instrument bespeel, dan ook liever mijn eigen exemplaar. Vreemde pedalen voelen aan alsof ik er opeens niets meer van 'bak', nu ja bij manier van spreken hé.

Paul


En dan maar hopen dat je niet ooit op een pedaal van mij hoeft te spelen  :)

Challenge accepted. :+
Liever een te strakke veer dan een te slappe, dat vind ik toch zo irritant!

Leon

je neemt toch ook je eigen pedaal mee omdat de drummer van de kit waar je op speelt dat wel kan waarderen? Ik heb persoonlijk ook geen problemen om met een ander pedaal te spelen. Toch heb ik altijd m'n eigen pedaaltje mee:)

Joris


Challenge accepted. :+
Liever een te strakke veer dan een te slappe, dat vind ik toch zo irritant!


Ja verschrikkelijk.

Erik


Challenge accepted. :+
Liever een te strakke veer dan een te slappe, dat vind ik toch zo irritant!


Liever te strak dan te slap geldt overigens voor meerdere zaken :D
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

timmie


je neemt toch ook je eigen pedaal mee omdat de drummer van de kit waar je op speelt dat wel kan waarderen? Ik heb persoonlijk ook geen problemen om met een ander pedaal te spelen. Toch heb ik altijd m'n eigen pedaaltje mee:)


Ik zie een bassdrumpedaal veel meer als een stuk gereedschap dan bijvoorbeeld bekkens. Op bekkens ben ik loeizuinig en leen ik dan ook bijna nooit uit. Pedalen kunnen me eigenlijk een rotzorg zijn. Ik heb nu een iron cobra die ik bij optredens gebruik. Die speelt als een zonnetje, het zou natuurlijk niet eerlijk zijn als ik zeg dat ik geen verschil voel. Maar na een beetje inspelen en wennen, heb ik nooit echt problemen met andere pedalen.
Het zou me ook niets uitmaken als andere drummers op mijn pedalen spelen....

Harre


Mijn advies: als je geen gekke of snelle dingen speelt, neem dan eens de gok om op een vreemd pedaal te spelen, daar leer je van (eventueel je eigen pedaal meenemen als back-up).


Onlangs een poging gedaan toen we met twee bands op één podium stonden, maar dat was tijdens de soundcheck al zo hard werken dat ik op dat moment echt héél blij was dat ik m'n eigen pedaal bij me had. Als je op die manier een compleet optreden moet spelen is dat echt geen doen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Hangt er vanaf wat je gewend bent. Ik vind het niet erg om op een ander pedaal te spelen, maar er gaat toch niets boven mn eigen vertrouwede pedaaltjes!

Op een pedaal zoals Joris dat beschrijft zou ik niet kunnen spelen, maar hij zit ook in een compleet ander genre, dus zoiets kom ik niet snel tegen als het goed is.

NathanR

Mijn pedaal is niet van bijzonder hoge kwaliteit, hetgene wat er vaak staat is beter :P

http://www.drum-stop.co.uk/images/ludwig-bass-pedal-l315fp.jpg

Leon

Op dat pedaal heb ik ook vaak gespeeld, niets mis mee hoor!

Ik vind die hele oude pearl export pedalen niet fijn spelen, voor rest maakt het me niet heel veel uit. Wil nog wel een keer een DW9000 proberen, kijken hoe dat aanvoelt..

stick tight

Zijn er uberhaupt drummers die hun pedaal uitlenen aan een ander?

Snare, bekkens en pedalen leen ik aan niemand uit. Stands alleen in uitzonderlijke gevallen.

Jeroenov

Snare en bekkens leen ik sowieso niet uit. Pedalen kan nog een keer, ligt ook een beetje aan de betreffende drummer die er op wil spelen.... Stands heb ik geen moeite mee.

Joris


Op dat pedaal heb ik ook vaak gespeeld, niets mis mee hoor!

Ik vind die hele oude pearl export pedalen niet fijn spelen, voor rest maakt het me niet heel veel uit. Wil nog wel een keer een DW9000 proberen, kijken hoe dat aanvoelt..


Ik vind die pearl pedalen allemaal juist wel oke, liever dan bijv een dw 7000.

Otje

Bij de aankoop van een DW9000 drumpedaal krijg je er voor de prijs van €429 (€619 -dub.ped.) :F een gratis drumstel bij?

Joris

Hoezo?

Karim Bizid

Ik ben daar, na bijna 10 jaar spelen, nog steeds niet over uit...

Toen ik mijn hardware set kocht (Sonor 400 serie) zat daar dus ook een baspedaal bij.
Mijn idee was eigenlijk direct dat ik die zou verkopen en een Iron Cobra in de plaats zou kopen..

Toch maar ff het Sonor pedaal geprobeerd en ik heb hem nog steeds...
Ik heb moeite met snelle partijen en soms ook met simpele doubles.
Zou dus kunnen komen door een slecht afgesteld pedaal (techniek is ook niet uitgesloten), maar ik weet serieus niet waar te beginnen.

Ik merk het wel als de veer iets is terug gelopen.. als ie dus minder terug veert dan normaal,
maar om nou te zeggen dat ik weet wat ik doe bij het afstellen...

Hij gaat overigens ALTIJD mee...
Heb een keer in een uitverkoop bak bij Feedback een tasje gescoord voor € 5,- dus ik neem hem zo mee...
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Omhoog