DW7000 dubbel bassdrumpeddel

Gestart door Wichert, jul 31, 2019, 19:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Om ervaring op te doen met een dubbelbas drumpeddel, kan ik een DW7000 kopen voor 75 euro. Is dit een goede koop om mee te beginnen?

drfill

Om ervaring op te doen met een dubbelbas drumpeddel, kan ik een DW7000 kopen voor 75 euro.
laten ze je weer peddelen wichert ?   een dw7000 is zeker een 'goed' pedaal,  beter als dw2000..  maar..
hij kan ook 11-12 jaar oud zijn.. (vragen) in dat geval kan er heel veel op gepeddeld zijn, waardoor de lagers van
een nieuwe (of een paar jaar oud) dan beter zullen zijn.. 75 euro lijkt goedkoop maar kan dan ook miskoop zijn..
check ook bv. spelingen door beaters heen en weer (dwars) te bewegen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

drfill bedankt voor je advies.

Wichert

N.b. drfill Het pedaal is +/- 3 a 4 jaar oud en niet intensief gebruikt. Ik waag het er maar op. Ik wil toch wel ervaren hoe het is om met een dubbelpedaal te spelen.

drfill

da's nog niet zo oud..  ..succes..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Dank je wel. :w

Paul

Pedaal kost 200€ nieuw bij Thomann, en DW is bekend om robuuste hardware. Zeker deze lijn zou een aantal jaren intensief gebruik mee moeten kunnen (al varieert de definitie "intensief" als je bijvoorbeeld @Joris vraagt).
3-4 jaar weinig intensief gebruik en dan voor 40% van de nieuwprijs, dat is een prima deal als je het mij vraagt.

Wat Drfill zegt, kijk vooral naar de zijwaartse speling op de beaters en eventuele speling op de cardanas.

Wichert

Het pedaal moet me nog toegezonden worden. Dus het is voor mij afwachten hoe de conditie van dit pedaal ervoor staat.

Maar mijn verwachting is positief, na het contact met deze verkoper via Marktplaats.

Bedankt voor jullie kennis in deze.

Omhoog