Basdrum pedaal komt van de grond

Gestart door Danzel, jan 17, 2016, 16:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Danzel

Hallo,
Ik heb tijdelijk een iets te klijn matje waar mij kit op staat. Hierdoor staan de poten van de basdrum buiten de mat. Wel op een stuk karton.
Sinds ik deze (te klijne) mat gebruik komt de achterkant van mijn basdrum bedaal van de grond. Je kan met de poten de hoogte van de basdrum zelf aan de voorkant verstellen en ik heb al alle mogelijke opties geprobeerd maar het pedaal blijft van de grond komen. Wat kan ik doen ?!!

MatiZ

pedaal minder vast aan de hoop klemmen? denk dat dat sowieso je probleem is en niet dat je mat te klein is...

<zeikmodus>klijn = klein</zeikmodus>
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Joris

In principe zou de grootte van de mat niet uit moeten maken, als het gehele pedaal er maar op staat. Misschien de poten van de bassdrum langer of korter zetten, kijken of dat wat uitmaakt, alleen wel opletten dat de klopper de bassdrum nog wel in de goede hoek blijft raken.

Walter RS

Heb je in de bassdrum hoop nog wel zo'n opvulstukje zitten? Vaak als daar niks zit of in ieder geval een te dun rubber dan wil de achterkant nog wel eens gaan dansen. In principe kun je 'm daar goed uitvullen.


Danzel

Ik heb alles geprobeerd. Basdrum hoog laag, pedaal klem los of vast, met rubber op de hoop of zonder. Maakte allemaal geen verschil. Ik heb m'n kit maar weer afgebroken en er een grotere mat onder gelegd zodat de hele basdrum er op staat. Als ik nu een rubbertje onder de klem leg op de hoop en het pedaal een beetje vast draai komt de achterkant van het pedaal weer omlaag.
Beetje raar maar probleem opgelost

Toch bedankt voor de tips! :)

Omhoog