drumrack......wat is wijsheid?

Gestart door EE, jul 25, 2015, 09:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

EE

Hoi allemaal,

Graag wil ik nog eens gebruik maken van jullie oneindige kennis en meningen.
Ik heb dus plannen om de hardware van een van mijn setjes in een rack onder te brengen.

Ik hoef niet zo'n uitgebreid gevaarte, ik moet 1 tom, 1 ridebekken, en 2 crashes kwijt kunnen.

Maar de keuze is reuze: Yamaha, Tama, DW, Gibraltar, Pearl, ......????
Wat adviseren jullie mij?

Groet, Erik.

MatiZ

Wij adviseren denk ik Yamaha, Tama, DW, Gibraltar en Pearl.. :P

Nee gekheid... Ik denk dat je moet bekijken wat het beste bij je smaak en budget past. Over het algemeen maak je met Gibraltar nooit een slechte keus. Deze racks zijn niet overdreven duur en er zijn volop accessoires voor verkrijgbaar.

Je zou dan eventueel nog kunnen kijken naar die stealth racks, deze zijn makkelijk op te zetten en hebt geen hordes buizen voor je neus :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Nijlpaard

Lijkt me voor de setup die jij beschrijft overkill. Multistand voor je tom en een crash en een voor je ride en crash. Dan ben je sneller opgezet dan wanneer je een rack op moet zetten
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

musiqman

In dat geval zou een stealth rack makkelijker zijn. Voordeel boven stands is dan soms het gewicht en met name dat je altidj dezelfde opstelling hebt.

Je hebt setjes waar deze racks in verkocht worden en je kan ze ook zelf maken met ieder merk.

Harre

Ik ben met m'n MMX indertijd voor Pearl gegaan en een gebogen Icon rack gekocht. De grootste reden om juist voor deze te kiezen zijn de vierkante buizen en het punt dat de set altijd onderweg is, dus elke keer weer opgebouwd en afgebroken moet worden. Ronde buizen in combinatie met de klemmen zullen de eerste jaren geen problemen opleveren, maar naar verloop van tijd zal er toch slijtage optreden en heb je kans dat de klem gaat draaien als er wat gewicht aan hangt (en dat is bij mij het geval). Heb je met relatief weinig gewicht te maken, dan kun je uiteraard zonder problemen voor ronde buizen kiezen en het stealth rack wat eerder al genoemd is lijkt me bij jou dan de mooiste optie omdat er toch niet zo veel aan komt te hangen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Otje

Er zijn oneindig veel mogelijkheden met een drumrack. Gibraltar is daar erg goed in. De combinaties zijn zijn er zoveel als je Fantasie & Budget maar toelaat; Dan kan je het zo 'gek maken als je zelf maar wil..

van héel uitgebreid..

http://www.gibraltarhardware.com/?fa=videogallery

..tot iets eenvoudigs

http://www.2coolpercussion.com/all_products.html


NathanR

Voor 1 tom, 2 crashes en een ride ben je volgens mij gewoon veel sneller klaar met stands dan met een rack.
Wat hierboven ook al vermeld werd: stand 1 zet je een crash op met multiklem voor je tom, stand twee kan je ride plus crash op kwijt.

Ziet er wat mij betreft ook veel mooier uit dan zo'n kaal rack. (Maar ook een gevuld rack vind ik niet mooi ;) )

dunDaan

Ik ben juist een aantal jaren geleden afgestapt van rack naar losse stands omdat dat uiteindelijk sneller op te zetten is, veel compacter te vervoeren en een stuk rustiger uitziet; en dat terwijl ik 4 toms en 6 bekkens op te hangen heb. Een van de onderdelen die ik gebruik is een stealth rack (de rechter van dit plaatje):



In plaats van de tomhouder heb ik dan de volgende "platform mount":



Ideaal om 1 tom en 2 bekkens aan te hangen.

Het enige minpuntje is dat je niet elke keer automatisch alles helemaal op de juiste plek hebt staan, wat je met een rack natuurlijk wel hebt.

Maar zeker voor zo'n kleine setup is het verstandiger om 2 standaards aan te schaffen, wellicht nog een klemmetje d'rbij, et voilà
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

baszuidwijk

#8
jul 27, 2015, 12:05 Last Edit: jul 27, 2015, 22:20 by baszuidwijk
Voor de configuratie die je beschrijft, zou ik (net zoals MM en dD aangeven) gaan voor een stealth rack. Hiermee houd je de footprint van je kit beperkt, zonder dat je nu weer gelijk met zo'n enorm rack om je heen zit.

EE

Ik ben er wel uit denk ik, ik moet maar eens even gaan rondkijken naar een stealth setje.

Bedankt allemaal!!!

dunDaan

Vergis je niet, eigenlijk zijn die dingen belachelijk duur (althans, vind ik), maar ach, onder het motto "kost wat maar dan heb je ook wat ....."
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Joris

Ik zou überhaupt geen rack nemen met zo'n kleine opstelling. 2 standers en wat klemmen.

musiqman

Tweedehands rackje op de kop tikken en inkorten, heb je ook een stealth :P

Omhoog