Pearl H-800W HH stand

Gestart door BorisPvM, jan 04, 2015, 14:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

BorisPvM

Hoi allemaal! Ik heb een klein probleempje, vraagje...:
Steeds als ik mijn hi-hat indrukte en weer losliet hoorde ik een *ploink* van de bovenste hat.
Ik ging dus kijken of ik dat op kon lossen en had m'n stand uit elkaar gehaald, maar daarbij heb ik per ongeluk iets losgedraaid met als gevolg dat de voet naar beneden viel en nu dus niet meer omhoog gaat zonder je handen te gebruiken... Ik heb 2 foto's bijgevoegd om duidelijker te maken wat ik losgedraaid heb en wat er nu met de voet aan de hand is. Weet iemand misschien hoe ik dit oplos? Want die ploink was irritant, maar nu is de stand haast onbruikbaar :S



Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Gr. Boris

BorisPvM

Misschien handig om erbij te vertellen: Het dingetje waar ik de schroefjes uit gedraaid heb is ook naar beneden gevallen in de standaard, het is dus niet zo dat ik de schroefjes er gewoon opnieuw in moet draaien  8)7 Ik hoop dus eigenlijk dat iemand weet hoe ik deze standaard nog verder uit elkaar kan halen, want zelf zie ik niet hoe dat moet, het zit nogal vast allemaal.

Otje

Boris, ik heb even een paar dingen voor je opgezocht, Het PDF documentje op t Pearl-forum onderaan de pagina en een Spare parts catalogus. Wellicht kan je er mee aan de slag. Ik heb eerder een zelfde euvel gehad,en a-technisch dat ik ben, me er toch aan gewaagt de hihat uit elkaar te halen, te repareren en weer in elkaar te zetten, met als resultaat dat ie weer naar behoren werkte. In het kort: De onderste pen in de hihat heeft een spiraalveer die op z'n plaats gehouden wordt door een nippel, Deze laatste is waarschijnlijk afgebroken cq los geschoten.

http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?128586-H-800W-Hi-hat-stand-question

http://pearldrum.com/support/spare-parts-catalog/

BorisPvM

Otje ! Hartstikke bedankt! Het is gelukt om de stand te repareren :)
Nogmaals bedankt :)
Boris

Omhoog