Snel stemmechanisme

Gestart door drum1964, sep 20, 2014, 09:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drum1964

Iemand dit systeem al gezien/gebruikt ?

https://www.youtube.com/watch?v=qUbZpy5NeDQ
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hoefnix

Die is hier en op andere fora al een paar keer langsgekomen.
Ik zou er persoonlijk geen geld voor over hebben, stemmen is niet erg lastig als je het eenmaal door hebt.

Hammar

Best innovatief, maar kansloos vrees ik, de manier van de lugs apart stemmen met een steeksleuteltje werkt alleen als je de tom los op schoot hebt volgens mij. Bovendien houden drummers niet zo van veranderingen...

Robert-Jan

En je moet dit dus voor al je trommels kopen..
Dure stemsleutel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Maar toch erg leuk dat hier nog steeds over nagedacht wordt, zo zie je maar, niets is uitontwikkeld.

Nijlpaard

Toch best innovatief :Y Maar iets afkraken is over het algemeen makkelijker bljkt wel weer :P Hij heeft er iig over nagedacht en geeft een aantal toepassingen waarbij het voordeel kan hebben. Zoals een drumcorps en natuurlijk het verstoppen van je lunch voor de bassist :+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hans

Je hebt gelijk Nijlpaard, maar het lijkt hier toch een beetje het antwoord op de vraag die niemand (alleen de uitvinder) gesteld heeft.

Robert-Jan

Nou ja..Hij gaat uit van een systeem om snel je vellen te vervangen en te stemmen, maar wat hij vergeet is dat hoops bepalend zijn voor je sound..een die cast is anders dan een flanged is anders dan woodhoop is anders dan aluminium hoop.
Ik hoor m zeggen dat het ook in het plastic kan om gewicht te besparen..maar dan gaat hij dus volledig voorbij aan het feit dat dat een behoorlijke invloed heeft op je sound..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964

My thoughts exactly RJ.
Snel velletjes wisselen kan met dit systeem, maar je sound gaat sowieso veranderen.
Maar zoals Hammar al aangaf is het leuk dat er nog mensen zijn die op drumgebied proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hoefnix

@Nijlpaard: tussen afkraken en realisme zit een groot verschil toch. De wereld is vergeven van uitvindingen waar (bijna) niemand op zit te wachten :). Ik heb al tientallen zogenaamd handige mechanische stemhulpen gezien.

De tune bot heb ik wel gekocht en daar ben ik ook enthousiast over.

Omhoog