tomhouder voor ongeboorde bassdrum, überhaupt verkrijgbaar?

Gestart door Asbadrums, okt 22, 2013, 16:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Asbadrums

#25
okt 24, 2013, 00:55 Last Edit: okt 24, 2013, 01:09 by Asbadrums
Ik kreeg bij het drumstel 2 dubbele tomhouders met klemmen om aan een standaard vast te maken.
Het 'gedoe" waar ik het over had betreft dan het steeds weer opnieuw moeten afstellen van de stands waar deze aan vast worden gemaakt en tomhouders.
Zo heb ik m'n ride het liefst op één enkele stand staan, zodat ik deze bijvoorbeeld nog 5 cm achteruit kan zetten ( als dat nodig mocht zijn) zonder dat ik dan weer een tom goed moet gaan hangen omdat de stand verschoven is.
Daarbij komt dat als je toevallig eens een ietwat instabiel podium onder je kit hebt, de hele boel gaat wiebelen, iets waar je met een "vaste " tomhouder op de kick veel minder last van hebt, tenminste da's mijn ervaring.

Mijn vraag over "tomhouder af fabriek" was om te weten te komen of de kit dan nog als origineel kan worden bestempeld...

btw, mooie kit Nijlpaard :Y

Nijlpaard



Ik kreeg bij het drumstel 2 dubbele tomhouders met klemmen om aan een standaard vast te maken.
Het 'gedoe" waar ik het over had betreft dan het steeds weer opnieuw moeten afstellen van de stands waar deze aan vast worden gemaakt en tomhouders.
Zo heb ik m'n ride het liefst op één enkele stand staan, zodat ik deze bijvoorbeeld nog 5 cm achteruit kan zetten ( als dat nodig mocht zijn) zonder dat ik dan weer een tom goed moet gaan hangen omdat de stand verschoven is.


Precies waar ik ook tegenaan liep. Daarom zie je dat bij mij de ride aan aparte stand heeft. De multistands gebruik ik voor de crashes omdat ik deze meestal ophang op een bepaalde positie ten opzichte van de toms. De kit gebruikt op dit moment 4 stands maar daar raak ik dan wel 7 cymbals en 2 toms op kwijt :P 

Citaat

Daarbij komt dat als je toevallig eens een ietwat instabiel podium onder je kit hebt, de hele boel gaat wiebelen, iets waar je met een "vaste " tomhouder op de kick veel minder last van hebt, tenminste da's mijn ervaring.


Dat hoor ik idd meer, maar heb ik dan weer zelf geen ervaring mee. De multistands zijn wel loeizwaar als alles er eenmaal aanhangt, maar of dat nou een voordeel of nadeel is in een onstabiele situatie kan ik niets over zeggen ;)

Citaat

Mijn vraag over "tomhouder af fabriek" was om te weten te komen of de kit dan nog als origineel kan worden bestempeld...


Ik zou zeggen, alleen wanneer je originele onderdelen van (in dit geval) DW gebruikt en deze door een professionele drumbouwer op je kit laat zetten.

Citaat

btw, mooie kit Nijlpaard :Y


Thnx :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

#27
okt 24, 2013, 09:01 Last Edit: okt 24, 2013, 09:02 by NathanReinds

Nou, om dat nou een uitleg te noemen, het is meer een stelling.



Het is een korte uitleg, dat wel.. maar 't blijft een uitleg. Z'n stelling is 'ik wil geen losse stands met toms' met de argumenten dat hij het niet mooi vind en niet handig.  :)


Hammar

Dat vond ik nou ook altijd, dus kocht ik een klein rackje.......maar da's ook nix!

Nijlpaard


Het is een korte uitleg, dat wel.. maar 't blijft een uitleg. Z'n stelling is 'ik wil geen losse stands met toms' met de argumenten dat hij het niet mooi vind en niet handig.  :)



Je hebt gelijk.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Asbadrums

Wauw Nijlpaard.....zie het nu pas, een door Emanuelle Caplette gesigneerd frontvel , en ook nog 3 kusjes... :F   
Eén van mijn favoriete drumsters...heeft ze pas geleden op die kit gespeeld bij Adams in Ittervoort?

Srry, off topic, maar dit moest ff...  :P

Nijlpaard

Niet op mijn kit gespeeld (dat zou wat zijn geweest zeg :P ), ik heb het vel meegenomen en ze was zo aardig om het te signeren  *O*
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Fibesman

#32
okt 24, 2013, 16:46 Last Edit: okt 24, 2013, 16:48 by Fibesman


Kijk naar die foto van die nieuwe railmount! Wie kan er zo nou spelen. Absurd. Op een nieuwe Ludwig classic maple huurkit die ik laatst tegen kwam was de nieuwe atlasmount al naar z'n grootje. Neej dat is het ook niet. Leuk dat Ludwig probeert nieuwe dingen te bedenken maar dit is echt om te janken zo onpractisch.
Als ik nog met twee hangende toms zou spelen zou ik ze denk ik ook een tomhouder op m'n bass zetten. Met een tom is het zo eenvoudig: snarestandje en hupetee. Soms kom ik bij een optreden nog wel eens een hangende lage floortom tegen, instabiel en irritant. De moderne uitvoeringen van de railmount zijn ook vreselijk. Drama met inpakken en de positie (uit het midden) is een hele slechte, helemaal als ze veel te zwaar zijn.

drum1964

#33
okt 24, 2013, 17:49 Last Edit: okt 24, 2013, 23:13 by drum1964
@ Absadrums

Met alle respect, maar waarom koop je dan een drumstel met een virgin kick als je niet graag met stands en/of racks werkt ? :X
Of zijn die DW collectors bassdrums altijd ongeboord ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Asbadrums

@ drum1964

Dat was dus ook mijn vraag (scroll up...), ik was al jaren op zoek naar een (2e hands)  DW die me aanstond, en qua Collector series ben ik nog geen kit tegengekomen waar een tommmount  gemonteerd is.
De set die ik gekocht heb was de goede kleur, en ook nog voor een redelijke prijs, tsja en dan word ik heel hebberig, virgin BD of niet... 8)

Er staat trouwens wel een video op youtube van Sheila E bij David Letterman ( ik heb exact dezelfde glitter-kit gekocht :) )waar Sheila op een Collectors mét DW drummmount speelt...maar of die nou 'af fabriek' erop zat....ik heb nu begrepen dat het in ieder geval een optie is bij DW, dus het zal wel.

NathanR



Kijk naar die foto van die nieuwe railmount! Wie kan er zo nou spelen. Absurd.


Als je de railmount opschuift naar de lugs die bij het frontvel zitten, dan kan je je toms prima boven je kick hangen. Tombrackets zitten ook altijd dichter bij het frontvel dan het slagvel. :)

drum1964

@absadrums

Dat is een duidelijk antwoord op mijn vraag, nu jij nog een antwoord op jouw vraag. ;)
Suc6 met je kit en je zoektocht.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


Tombrackets zitten ook altijd dichter bij het frontvel dan het slagvel. :)


Weet je wat het mooie is van die dw tomhouder?
Die kan je naar voren en naar achteren schuiven..precies zoals je het wil hebben.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

harmen 18

Ik vind het een mooi systeem en denk niet dat het afdoet aan de waarde van de set.

Het plaatsen is een kwestie van je zelf blijven controleren. Het is ook maar een stuk krom hout eigenlijk.

Dr.Funkensteyn

#39
okt 25, 2013, 14:38 Last Edit: okt 25, 2013, 16:55 by Dr.Funkensteyn
@asbadrums :  Ik begrijp je motivatie maar realiseer je wel één ding…  Je recording custom van yamaha was als ik me niet vergis een lekker ouderwets zware (lees vele/dikke lagen hout) berkenset. Ik ben zelf zo'n 16 jaar geleden begonnen op een Sonor Force3000 (de echte uit Duitsland  *O*) welke ook zwaar (en van berken) was. De toms op zo'n set op je bass had voor het geluid niet zo'n impact. Je DW heeft volgens mij een veel dunnere ketel waardoor het geluid ervan enorm beïnvloed wordt door je toms er via een tomhouder op te monteren. Hier kwam ik achter toen ik een jaar of 11 geleden een DW Workshop kocht (model voeren ze inmiddels niet meer en is tegenwoordig de duurste PDP, het "mindere" broertje van DW). Deze werd standaard geleverd met het systeem waar RJ op de eerste pagina al een plaatje van plaatste. Omdat ik juist wél virgin wou spelen heb ik na een tijdje die tomhouder er afgehaald en mijn mond viel open over hoeveel meer donker basgeluid en sustain ik in mn bassdrum kreeg!
Inmiddels alweer een paar jaar blij met mijn Mapex Orion maar bij sommige optredens in kleine kroegjes waar het onversterkt moet neem ik mn DW/PDP nog mee en dan ben ik zeer blij met dat extra bassgeluid!!!

Dus….als je voor sound gaat zou ik me nog wel een keer bedenken. Testje is volgens mij zo uit te voeren door een zak met het gewicht van je toms incl tomhouder los op je bassdrum te leggen en het verschil zelf te ervaren (hoewel dit het gewicht natuurlijk anders verdeeld als wanneer je het gewicht via je tombracket op je bassdrum rust).
Ik heb zo'n DW tomhouder hier dus liggen maar die houd ik liever zelf voor als ik de set nog eens wil verkopen en de koper net als jij liever mét tomhouder speelt. Maar mocht dat je oplossing worden lijkt het me dat je die via de DW importeur zo kunt bestellen... 
Mapex Orion, Masterwork Jazzmaster, Sabian HH
DW -Workshopserie

Asbadrums

@Dr.Funkensteyn

Bedankt voor je heldere uitleg, en ik denk dat je hier wel een punt hebt.
Anderzijds ga ik met deze kit bijna altijd versterkt spelen, en dan zijn geluidsmensen helemaal niet zo blij met een "open" dreun van de kick. Dus er gaat wel enige demping in aangebracht worden, en maakt het naar mijn mening niet zoveel meer uit als er iets van het geluid door toms en houder opgeslokt wordt.

En over de Yamaha recording ; ...versterkt klinkt de BD fantastisch, maar in een akoestische setting vind ik deze bassdrums maar zozo...als ze ook in maple werden gebouwd, had ik er al lang eentje gehad. Ik heb touwens destijds de tomhouder van de RC al zoveel mogelijk geisoleerd van de ketel met verschillende lagen rubber, maar iets verschil blijf je inderdaad wel horen.

Ik las zojuist een mailtje wat ik kreeg van een mede-forumer, hij stelt voor om voor m'n kit een soort van zwevende plaat te maken, waar dan de DW tommount op gemonteerd wordt.
Qua looks beetje het idee van de Sonor Designer bassdrums.
De plaat wordt ónder de bovenste 4 lugs ( 2 aan frontzijde, 2 aan slagzijde)  bevestigd en maakt dus ook alleen op die punten contact met de ketel.
Vanaf de lugs wordt de plaat zo gevormd dat 'ie iets boven de bassdrum "zweeft".
Als daarna de tommount nog met wat rubberen ringen ertussen gemonteerd wordt, denk ik dat je een behoorlijk gedeelte van het "opvreten" van geluid elimineert.
Bijkomend voordeel is dat de BD altijd weer geheel in originele virgin staat teruggebracht kan worden.
Iets om over na te denken dus..:)


Paintpro

Dat forumlid hoort het wel ;-)

animal

#42
okt 26, 2013, 20:53 Last Edit: okt 26, 2013, 20:54 by animal


Ik las zojuist een mailtje wat ik kreeg van een mede-forumer, hij stelt voor om voor m'n kit een soort van zwevende plaat te maken, waar dan de DW tommount op gemonteerd wordt.


Waarom zo mysterieus? Er zijn wellicht meer forumleden die daar interesse in hebben.

Of is het:"Hij, die niet genoemd mag worden"?

stick tight

Ik snap deze discussie niet helemaal....

DW heeft zo ontzettend veel hardware opties dat er wel iets te vinden moet zijn waarmee je precies de opstelling kan bouwen die je wil hebben zonder je basdrum te moeten verpesten met het boren van gaatjes...

Als je een kit van van 2500+ euro kan veroorloven moet een fatsoenlijke stand met eventueel een aantal dogbones toch ook geen probleem zijn?

Ik zou 2 dubbele tom stands kopen en een paar dog bones met een bekkenarmpje... Kan je werkelijk iedere opstelling mee maken die je wil zonder dat je in de knoop komt met verschillende statieven.



Paintpro


Waarom zo mysterieus? Er zijn wellicht meer forumleden die daar interesse in hebben.

Of is het:"Hij, die niet genoemd mag worden"?


Dan mogen die mij mailen ;-)

Nlz


Ik snap deze discussie niet helemaal....


Dat dus. Natuurlijk, de kit paste precies in je programma van eisen en kwam op je pad, ik begrijp dat je hem niet kon laten staan. Maar zoals stick tight al zegt, er zijn zó veel opties in het DW-arsenaal, daar zit echt wel iets tussen wat eenvoudig op te zetten is. Misschien met een paar handelingen meer dan dmv een tomhouder op je bass, maar dan hoef je niet in je bass te gaan zitten boren, met alle risico's en misschien ook wel financiele gevolgen van dien. Zoals je zelf al zegt, originaliteit voor alles.

Just my
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

animal


Paul

Ik kan me het probleem van TS heel goed voorstellen. Twee losse standaards werkt gewoon niet zo snel als een dubbele tomhouder op te bassdrum. Die tomhouder voorzie je van locks, op de basdrum zetten, toms eraan en klaar.
Alleen maar tof toch als er hier een oplossing kan worden gevonden waarbij er niet hoeft te worden geboord en er tóch een tomhouder op de bassdrum hangt?

@Paintpro
Ik ben wel benieuwd naar je optie. Ik zat ook al na te denken hoe je een soort Optimount zo kunnen namaken. Een "zwevend" plaatje waar de DW tomhouder op wordt gemonteerd vind ik wel een goed idee. Enige probleem wat ik zie is de bevestiging onder de lug, dan komt de lug hoger te liggen en moet de stemschroef er scheef in. Voor een bassdrum wellicht niet zo'n probleem omdat die vaak lage velspanning hebben.
Doorgaand op dat idee denk ik nu aan een soortgelijke constructie die, à la Optimount, aan de spanschroeven hangt?
Nadeel is beide constructies gaan doorhangen in het midden. Om dat te voorkomen zou je twee wanden kunnen maken toevoegen (soort I-profiel).

Robert-Jan








Allemaal collectors af fabriek met als verschil..55 in plaats van 51 gaatjes in de bassdrum..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Allemaal collectors af fabriek met als verschil..55 in plaats van 51 gaatjes in de bassdrum..


:+

Omhoog