Elektronica bij je set

Gestart door Cookie, okt 02, 2011, 21:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Cookie

okt 02, 2011, 21:39 Last Edit: okt 02, 2011, 23:32 by Cookie
Het was nog nergens apart genoemd, maar er werd wel over gediscussieerd bij de Ganz Geile Aankopen (iPad).

Om maar even een aftrapper te geven in dit topic. Los van mijn metronoom gebruik ik als elektronica:
1. Roland SPD-s: Jarenlang weinig tot niets mee gedaan, maar sinds onze toetseniste weg is, volop in gebruik in de rock(cover)band waarin ik speel. Niet alleen de standaard geluiden (de door mij gebruikte geluiden worden bijna altijd gemodificeerd) maar ook eigen samples. Nadeel is wel dat het apparaat alleen CF-kaartjes gebruikt tot mx. 512 Mb.

2. iPad: Deze gebruik ik pas sinds een paar weken. Ik gebruik nu de volgende muziek-apps (ik ben trouwens helemaal weg van de apps van Jordan Rudes!):
SampleWiz (!) (zie http://www.youtube.com/watch?v=irpj9HdkiH0)
ChipPad
MorphWiz (!)
MusicStudio Lite
TableDrum
VoiceBand (!)
GarageBand
Music Stand (!)
VocaLive (!) (met de modules reverb, chorus, para eq, pitch fix, morph, choir & double)
Drums
Hang
Bebot

De apps met een uitroepteken vind ik wel heel erg sterk. Voorlopig ben ik met deze apps nog wel even zoet. Maar een heel goede app is ook Soundboard fot iPad. Kost wel 15,99 euro, maar is (voorzover ik kon vinden) wel een van de beste in zijn soort.
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Nlz

Ik gebruik de ipad ook, bij het drummen eigenlijk alleen maar met OnSong.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Cookie


Ik gebruik de ipad ook, bij het drummen eigenlijk alleen maar met OnSong.

Bevalt OnSong?
Wat vind je de voor-/nadelen?
Ik heb bv Music Stand en wil de komende weken al mijn bladmuziek er op gaan zetten. Maar da's nogal wat werk dus voor dat ik daar aan begin wil ik wel even zeker weten welke app nou beter werkt... ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

musiqman

#3
okt 02, 2011, 23:27 Last Edit: okt 02, 2011, 23:30 by musiqman
Mijn electronica:

DTXM12 multipad voor interne sounds, efx, samples, sequences, complete backingtracks en metronoom
Pads: TP80s (tripple zone meestal start/stop metronoom of start/stop track) 2x BP80 (stereo triggerbarpads)
Triggers: DDrum Pro Kick & Snare trigger
Misc: HH-65 (controllerpedal voor kick, hihat of andere functies zoals start stop)

MacBook Pro 13'': 2e sequencer (Ableton) recorder (Cubase) en editor (Garageband) en noodmetronoom (Dr. Betotte, top app een echte aanrader, gebasseerd op de Boss DB-90)
Clickstation: metronoom
iPhone: nood metronoom (dr. Betotte)

Zeker bij hiphop maar ook steeds meer in bijv.  popmuziek maakt men gebruik van de electronica. Ben er ooit mee begonnen toen ik een jaar of 13/14 was (eerst op de PC met Cubase en daarna iBook met Ableton & Spd-s) en steeds meer uitgebreid en onder de knie gekregen tot wat het ik er nu mee (kan) doe (n)

Vooral de Dtx is in deze te gek waardoor ik in staat ben (ook met dank aan Cubase) zonder al te veel hoofdbrekens complete backingsequences af te spelen in de Dtx zonder laptop (die wel altijd meegaat omdat het mn reismaatje is) en geen loodzware rack sampler/sequencer mee hoef te nemen. Lang leve de nieuwe technologie :D

Ik wil ook nog een iPad (goedkoopste simpelse wifi versie) voor OnSong. Dat programma is te gek voor papierwerk. Zeker icm een midi/bluetooth pedaaltje als de Air Turn en een K&M iPad clamp.

Nlz

#4
okt 02, 2011, 23:32 Last Edit: okt 03, 2011, 07:14 by Nlz
Bevalt bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal prima  8)

Ik plemp de PDF's met bladmuziek op mijn laptop in mijn dropbox, daar vis ik ze met de pad weer uit, ik druk op "openen met OnSong" en dat is geregeld. Dan in OnSong het nummer opzoeken in de nummers in itunes waar dat van toepassing is, en gaan!
Het enige waar ik nog wel eens ruzie mee heb is de scroll-snelheid instellen, dat werkt soms niet helemaal lekker met de PDF- bestanden, dan komen ze niet helemaal netjes uit aan het einde :(
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Cookie


Het enigr waar ik nog wel eens ruzie mee heb is de scroll-snelheid instellen, dat werkt soms nirt helemaal lekker met de PDF- bestanden, dan komen ze niet helemaal netjes uit aan het einde :(

Dat is waar ik bij dit soort apps juist problemen mee heb... ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Rick

Tama Rythm Watch!


*O*

paQ

onsong heeft er toch een nieuwe update doorgedrukt eergister geloof ik?

Nlz

Mja, die staat nog in de wachtrij. Mijn Apple ID is geblokkeerd omdat die fuckers van clickandbuy claimen dat ze niet konden incasseren, voor een spelletje van €0,79 en nu €15,- aan kosten in rekening brengen. Zo kan ik mijn brood ook verdienen! :(
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Mijn Roland kit is één en al electronica  :+
Daar naast heb ik een Acer laptop staan als veredelde MP3/MP4-speler .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Cookie


Mijn Roland kit is één en al electronica  :+
Daar naast heb ik een Acer laptop staan als veredelde MP3/MP4-speler .

Sja, ik heb ook nog een TD-8 met notebook staan. Daarnaast zelfs nog een desktop met kale Windows-versie en Audition om op te nemen.
Maar dat bedoel ik niet.

Wat heb je aan elektronica bij je akoestische set staan? Misschien trouwens wel gewoon een TD-8 module met een paar pads... ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Machiel

Normaal heb ik bij mijn kit een klein mengpaneeltje staan waar mijn oordoppen uit komen.
En een Macbook Pro voor clicktrack dingetjes of om even iets op internet op te zoeken. k zal er eens een foto van maken.
Neem mij vooral niet te serieus.

Cookie


Normaal heb ik bij mijn kit een klein mengpaneeltje staan waar mijn oordoppen uit komen.

Verrek, da's waar. Heb ik ook!
Een klein Behringer tafeltje (29 euro) waar het monitor-signaal in gaat zodat ik zelf het volume van mijn inears kan regelen...
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Machiel


Verrek, da's waar. Heb ik ook!
Een klein Behringer tafeltje (29 euro) waar het monitor-signaal in gaat zodat ik zelf het volume van mijn inears kan regelen...
Ja dat heb ik ook. zo'n 5 spoors mengpaneeltje. Past 1 XLR in.
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Ja dat is ook zo. Ik heb een Behringer Xenyx 502:


Te gek klein dingetje voor inears en elctronica feed. Moet er nog eens een Rockbox of T-amp limiter bij aanschaffen.

Op dit moment nog in de Skb flyer case:

Machiel

Ha! dat is hem ja de 502! hahaha
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Interessant, een setlist organizer:


En ze hebben meer apps:
http://nl.yamaha.com/nl/products/music-production/accessories/apps/

Cookie


Interessant, een setlist organizer:

Nou, da's niet zo nieuw hoor. De midi-aansluiting kan in sommige gevallen handig zijn. Maar de door mij gebruikte Music Stand vind ik dan toch wel een stukkie praktischer.
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

musiqman

Nee idd niet nieuw, maar het is goed dat er meer producten met dezelfde doelstelling uitkomen om zo ons, als gebruikers te kunnen trekken toch?

Cookie


Nee idd niet nieuw, maar het is goed dat er meer producten met dezelfde doelstelling uitkomen om zo ons, als gebruikers te kunnen trekken toch?

Jazeker! Helemaal eens!
Want iedereen heeft in detail wel andere eisen  :Y
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Erik


Normaal heb ik bij mijn kit een klein mengpaneeltje staan waar mijn oordoppen uit komen.
En een Macbook Pro voor clicktrack dingetjes of om even iets op internet op te zoeken. k zal er eens een foto van maken.


Wow. Dikke vette overkill. Een MBP voor click en internet. I wish I had that kind of cash. ;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Robert-Jan

Hoezo erbij?.. Gewoon alles electronisch... :P

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

en toch is die foto met die streaker veel cooler 8)

animal

Wat moet ik me daar bij voorstellen, RJ in z'n blote g*t?  :F  -O-

Anserini


Wat moet ik me daar bij voorstellen, RJ in z'n blote g*t?  :F  -O-

Omhoog