aanpassingen Iron Cobra

Gestart door Citizen Kane, apr 05, 2013, 10:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Citizen Kane

Mededrummers,

Ik speel met het idee om mijn iron cobra (serie 2001 - 2004) lichtjes te modificeren, aangezien ik toch bezig ben met wat onderhoud. Ben nu nog bezig met badkamer verbouwen maar over een 1 1/2 maand heb ik wat tijd over om dit te doen dus daarom alsvast een topic.

Dingen die ik van plan ben:

Koppelstang slavepedaal vervangen.
Lagers vervangen door Bones Reds/ super Reds
Footboard vervangen door alu/Carbon exemplaar (kennis van me heeft glasvezellamineerbedrijf)
andere sprocket monteren/huidige aanpassen.
andere beaters uitproberen.
Onderplaat opnieuw spuiten

Vragen aan jullie:
1: ga ik voor een originele of voor een ander merk? (ivm duurzaamheid en speling op termijn)

2: Er is ruimte om de Rolling glide sprockets af te vrezen met een dremel. Ze zijn echt oversized voor wat ze moeten doen. Máár: passen bijvoorbeeld een duoglide van een 600 serie of een sprocket van een Speedcobra ook? (doel: gewichtsbesparing). Persoonlijk ben ik gecharmeerd van een duoglide omdat dat extra mogelijkheden oplevert, maar de SC sprocket lijkt me ook wel wat. iemand suggesties? (Direct drive is voor de toekomst en nu niet aan de orde).

3: Weet iemand of er beaters zijn die lichter zijn dan die van Tama zelf? Puresound bijvoorbeeld of de Slug beaters? iemand die daar ervaring mee heeft?

Hoor graag suggesties, denk maar mee!

stick tight

Ik heb ook bones redz in mijn eliminator en samen met nieuwe veren is dat echt een wereld van verschil.

De rest durf ik weinig over te zeggen... Volgens mij zijn veel ''vernieuwingen'' van Tama vooral om je te laten denken dat het een futuristisch pedaal is. Het gewicht van een cam maakt echt geen drol uit, de vorm van die cam daarintegen....

Leuk projectje maar of je er echt wat uithaalt is maar de vraag en voor hetzelfde geld verpest je het speelgevoel van je pedaal.

Onderhoud kan nooit kwaad natuurlijk.

dutchdrummer


Citizen Kane

@ sticktight: speelgevoel verliezen ben ik niet zo bang voor. Ik ga proberrren om zo weinig mogelijk originele onderdelen aan te passen. Zodat ik altijd terug kan naar de basis setup.

Zie net dat puresound beaters niet meer geleverd worden. Weet iemand of Slug beaters leverbaar zijn in Nederland? Kan ze nergens vinden...

andere vraag: Ik heb een dubbelpedaal met bodemplaten met opstaande randen. Weet iemand waar die eigenlijk voor bedoelt zijn? latere series hebben nl gewoon vlakke bodemplaten...

Stokmans

#4
apr 08, 2013, 11:51 Last Edit: apr 08, 2013, 11:56 by Stokmans
Die opstaande randen (bij de oudere pedalen) zijn waarschijnlijk bedoeld om meer stijfheid te geven. Dit zorgt er voor dat die plaat een stuk moeilijker buigt. Bij de nieuwere pedalen zal er wel ergens een ril in de bodemplaat zitten.

Edit: ja dus.

Bij het bovenste plaatje zie je de opstaande rand (is een oudere IC), bij de onderste zie je onder het voetblad 2 rillen lopen in de lengte.

Oud:


Nieuw:

Star



Zie net dat puresound beaters niet meer geleverd worden. Weet iemand of Slug beaters leverbaar zijn in Nederland? Kan ze nergens vinden...



Misschien dat er een winkel de Slug en Puresound beaters nog heeft.
De importeur die Slug beaters had bestaat niet meer.
Dixon drums & hardware.

Omhoog