bass drum beaters

Gestart door dutchdrummer, nov 17, 2012, 17:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Erik



Sja nou ja, van de meeste soa's heb je de eerste weken ook geen last.. :/


Als je 'klopper' opeens afbreekt zou ik niet meer van een soa spreken...
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Kn@pestaart

Waar zit de 'like'-knop hier?  :+

Harre

De rode en groene karma knopjes onder de gegevens van degene die het bericht plaatst.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Als het gepermiteerd is wilde ik graag een vraagje over een Bassdrumbeater posten . :+



Heeft één van jullie ervaring met een houten beater ?
Geeft het véél meer geluid dan een kunstof exemplaar met vilt , hoe goed/slecht is de rebound van het hout , en zijn er nog meer voor en nadelen van een houten beater te noemen ?


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Ik denk dat houten wat zwaarder zijn.

Hammar

Meer contacgeluid en ik vermoed wat snellere slijtage van je vellen.

Kn@pestaart

Ik speel met een houten klopper. Die van de foto heb ik ook gehad. Lekker veel attack, een Falam®Slam kan ik ten zeerste aanraden!! ;)

Afhankelijk van je demping en velspanning zal hij meer stuiteren dan een vilten klopper.
Ik vind het persoonlijk erg fijn spelen.

Stokmans

Ik speel zelf met vilt en hout (beide op IC's), en ik vind hout veel meer attack geven. Wat betreft speelgevoel maakte het mij niet veel (niks?) uit. Bij hout inderdaad wel die falam slam er op!

Laatst een filmpje zitten kijken over de drum set-up van weet-ik-veel-wie (wel een bekende drummer) en die kwam met de filosofie dat je op alle trommels met houten stokken slaat en daarmee een bepaald geluid creëert. Het contactgeluid van hout op plastic geeft een bepaald randje aan je geluid. Datzelfde geldt ook voor bassdrums, was zijn boodschap. Een houten klopper heeft in vergelijk met vilt veel meer attack. "Je speelt toch ook niet met vilten drumstokken?" (even voor de duidelijkheid: dit is info uit een filmpje, niet mijn mening)

drumlarsos

Valt wel wat over te zeggen natuurlijk...

''Vroeger'' en in fanfares/percussie groepen, spelen ze wel met vilten stokken op de bassdrum ( of grote trom hoe je dat dan ook noemt in die wereld)

Maar snap wel wat hij bedoelt te zeggen, al zou ik zelf nooit met een houten klopper spelen, omdat ik geen knal, maar klank uit me bassdrum wil(heb overigens geen ervaring met houten kloppers)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Fibesman

Interessante theorie, maar basdrums worden in de concert en marswereld ook met stokken met vilt of wollen tips bespeeld en niet met hout. Het is een veel grotere trommel dan een snare en in princiepe zoek je daar laag uit en geen hoog. Geen regel ofzo, maar zo is het over het algemeen.
Ik heb vroeger in mn hardrockperiode ook wel even plastic kloppers en rijksdaalders op m'n bassdrum gebruikt maar vind een goede vilten klopper op een powerstroke 3 zonder falam slam toch het lekkerst klinken. Dat moet je met hout of plastic niet proberen dan ga je in no-time door je vel heen.

Hammar

Haha grappig tanco, die knaak op het vel onder de kopper. Jaja, zo deden we dat vroegâh!!

Fibesman

ja man, en dan een 22" Zildjian Z power ride, zweetbandjes en 2B stokken. Het moet een puist herrie geweest zijn lol

Technobeat

#62
dec 16, 2012, 19:20 Last Edit: dec 16, 2012, 19:23 by Technobeat
ik denk dat ik er toch binnenkort +/- 10,= euro aan waag en de proef op de som ga nemen .
Eens voelen wat zo`n houten beater voor heeft op een '' normale '' .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Rick


ik denk dat ik er toch binnenkort +/- 10,= euro aan waag en de proef op de som ga nemen .
Eens voelen wat zo`n houten beater voor heeft op een '' normale '' .


Op een e-kit zou ik het niet zo snel proberen hoor!

Technobeat


Want gaat niet werken , of trap ik dan de basspad ermee kapot ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stokmans

Je hebt geen standaard bassdrumpad maar een vel toch?

Technobeat


Je hebt geen standaard bassdrumpad maar een vel toch?


Sinds een paar dagen heb ik Pearl Tru-Trac Heads op mijn set gemonteerd ( zie het Ganz Geile Aankopentopic )
De bassdrumpad zit IN het orginele slagvel gemonteerd :








Wellicht heb je nu een goede indruk en kun je advies geven .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Eeehm..jij hield toch niet zo van het 'geplok' van je vorige hihat?
Ik zou dan nog even nadenken over een houten klopper op de basdrum .. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stick tight


ja man, en dan een 22" Zildjian Z power ride, zweetbandjes en 2B stokken. Het moet een puist herrie geweest zijn lol


U riep?  ;)

Omhoog