bass drum beaters

Gestart door dutchdrummer, nov 17, 2012, 17:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dutchdrummer

nov 17, 2012, 17:48 Last Edit: nov 17, 2012, 18:23 by dutchdrummer
Omdat ik een lichtere beater wou, heb ik een Tama Iron Cobra Felt besteld. Tot mijn verbazing is deze zwaarder dan de Pearl Quad beater, en dus ook zwaarder dan de Pearl Duo beater.

Onderstaand de foto's als bewijs.

Pearl Duo beater:



Pearl Quad beater:



Tama Iron Cobra beater:


Stokmans

Ik had er geld op in durven zetten dat het andersom was geweest... De IC kloppers voelen wel lichter aan vind ik, maar hoe dat dan komt? (en het gewicht zit duidelijk over de beater en 'steel' verdeeld, gezien de 2 metingen die met elkaar overeen komen in verhouding)

dutchdrummer

Dat geld had ik er ook op gezet......
Elke info van andere beaters is welkom!

Stokmans

#3
nov 17, 2012, 18:20 Last Edit: nov 17, 2012, 18:24 by Stokmans
Heb je ze al wel geprobeerd?

Sonor heeft beaters van kunststof die volgens mij erg licht zijn:

Edit: Heb ze beide liggen en volgens mijn ouderswetse, analoge keukenweegschaal is de Sonor 60+ gram en gaat de IC klopper over de 90 gram. Anyway, scheelt dus zeker!

link


harmen 18

Die sonor idd vrij licht. Ik vind hem vrij weinig speelgevoel hebben. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Zelf heb ik de eerste klopper die ook standaard met mijn pearl p900 pedaal zat. Dit vind ik een fijne. Ik wilde altijd nog gaan experimenteren, maar dat is er helaas nog niet van gekomen.

Stokmans

Zie net dat ik het gewichte aan de IC klopper heb laten zitten, maar dan nog...

Mapex heeft een klopper met losse gewichtjes (AC1000BPK). Het basisgewicht van de klopper is natuurlijk weer niet zo te vinden.

dutchdrummer

Dat is net het punt: de gewichten van beaters zijn nergens te vinden.
Daarom wilde ik de informatie die ik heb graag met jullie delen, en eenieder vragen om aan te vullen met hun beaters.

Stokmans

Dat gaat een lastige vergelijking worden, iedereen weegt anders en met een andere weegschaal. Op kleine gewichten zoals deze gaat dat geen goed beeld geven.


dutchdrummer

Met een keukenweegschaal (al dan niet digitaal) moet je toch een redelijke indicatie krijgen denk ik.
Als iedereen meet zoals ik heb gedaan moeten de resultaten toch enigszins vergelijkbaar zijn.

Joris

Waarom niet gewoon je veerspanning wat omhoog ipv lichtere beaters?

dutchdrummer

Als ik de veerspanning verhoog, krijg ik meer weerstand op m'n voetblad. Dat wil ik niet.

Ik geef je gewoon wat informatie over beater gewichten, omdat die nergens te vinden is. Doe er je voordeel mee. Of niet.

Joris



Ik geef je gewoon wat informatie over beater gewichten, omdat die nergens te vinden is. Doe er je voordeel mee. Of niet.


Ja goed bezig, info is altijd goed. Ik vond dit nog.

Axis Sonic Hammer without felt or cork: ca 120 grams
Danmar Redwood (old version): ca 100-110 grams

dutchdrummer

Now we're cooking....

Keep 'm coming boys.   :)

Robert-Jan

Slug jazz pro..78 gram
Lichter heb ik niet gevonden..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

In de slagwerkkrant stond een keer een review over stuiterbalbeaters maar ik kan ze nergens vinden. Lijkt me wel eens leuk om te proberen.

Nlz

Nieuwsgierig als ik ben heb ik mijn Camco-reissue beater ook even op een weegschaal gelegd, en het viel me niet eens tegen, had eigenlijk verwacht dat-ie -in vergelijking met de hierboven langsgekomen beaters- zwaarder zou zijn.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Kn@pestaart

Ik ben nog steeds op zoek naar een beetje zware klopper omdat ik alles krom trap en uiteindelijk breek...
Suggesties? Danmar® breekt nog eerder vanwege de geharde pen. Ludwig® trap ik krom en Pearl® ook. De Iron Cobra® met houten kop houdt het nog het langste vol....

Stokmans

Suggestie? Aanleren om minder hard te trappen!

Dit is misschien wel een open deur die ik intrap, maar ik vraag me dan ook direct af hoeveel pedalen je al gesloopt hebt, en bassdrumvellen?

Paul


maar ik vraag me dan ook direct af hoeveel pedalen je al gesloopt hebt, en bassdrumvellen?

Ik ook!
Die stangen krijg je niet zomaar krom!

Kn@pestaart

Geen pedalen gesloopt. Ik heb al 10 jaar dezelfde Iron Cobra en doe jaren met een bassdrumvel...
@Paul: Die stangen gaan heel makkelijk krom.
Een klopper houdt het 4 maanden uit bij mij... Dan staat ie of 45º krom, of hij is gebroken...



De vierde dit jaar... Bij Drumland keken ze al raar op, maar heeft niemand dit meegemaakt dan?

Joris

Heb je het ook als je je klopper er wat verder in doet? Nu lijkt het alsof je hem helemaal op het uiteinde in vast hebt gehad.

Kn@pestaart

Waarom zou ik dat doen? Dan lever ik flink in op spelgevoel en komt de klopper niet mooi op het vel. De steel steekt trouwens een centimeter uit onderaan .

Stokmans

Holy shit...  :X

Die centimeter heb ik ook, en ik trap ook niet kinderachtig. Maar dit, wow!

Kn@pestaart

Nou moet ik er wel bij vermelden dat dit iets is van afgelopen jaar. Ik heb sinds kort wel een ander bassdrumvel gemonteerd en ze houden het nu iets langer uit. Maar het hoort toch niet... Lijkt me...

drumlarsos

... wat ? Zo hard trappen bedoel je of uuuh.. :X
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Omhoog