Constructie voor 2 bekkens onder elkaar (?)

Gestart door drumlarsos, okt 10, 2012, 13:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumlarsos

ik zat laatst naar de DVD ''Bigtime'' van Billy Ward te kijken.
Hierin zag (en verteld erover) ik dat hij onder een groot ride bekken een kleinere china, hihat bottom/top of crash heeft bevestigt op een normale stand, waarbij hij de ride op een (soort)clutch vast zet(zie filmpje)

Ik wou dit (uiteraard) dan ook even uitproberen met mijn paiste trad. ride en K/Z 13'' hihat top. Nu was het probleem dat mijn clutch niet om het schroefdraad gaat van de stand.

Zijn hier speciale stands en/of clutches voor ?

zie filmpje voor hetgeen dat ik bedoel:
oa op 0:31 te zien.
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Animal baars

Ik denk dat je gewoon de twee bekkens op elkaar moet leggen met een dun viltje ertussen. Als je de bekkens direct op elkaar legt zal het nooit zo vrij kunnen bewegen als in het filmpje. Volgens mij speciaals dus, gewoon 3 dunne viltjes ipv 2 dikke.

paQ

Nee hij heeft hier een speciale klem voor. Volgens mij een DW hat holder... kweet niet meer precies... "Vroeger" is dit ook al eens voorbij gekomen.

drumlarsos

@animal baars, zo krijg je helaas niet het gewenste effect, omdat die afstand te groot is(al helemaal met een 13'' als bottom), en bovendien ligt hij er niet helemaal tegen aan.

@ Paq, thanks, zal er eens naar zoeken/informeren bij de store/internet!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Animal baars


Nee hij heeft hier een speciale klem voor. Volgens mij een DW hat holder... kweet niet meer precies... "Vroeger" is dit ook al eens voorbij gekomen.


Dat zie ik nu ook ja. Zal deze wel zijn denk ik dan: http://www.thomann.de/nl/dw_sm9212_closed_hihat_arm.htm

Omhoog