DW standaards

Gestart door dunDaan, jul 24, 2012, 10:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Ik open dit topic omdat ik een vraagje heb over stands van DW, maar je mag hier natuurlijk alles in kwijt wat met DW stands te maken heeft.

Mijn vraag:
Zoekende naar een standaard voor toms kwam ik de volgende stands tegen:

DW 3900 Double TomTom Stand
DW 9900 Double TomTom Stand

Beiden zijn qua uitvoering identiek: dubbelbenig, beiden hebben een extra klem om bv. een bekkenarm aan te bevestigen.

Hoe is het kwaliteitsverschil tussen deze 2?? Is de 9000 serie zoveel beter dan de 3000 serie dat een prijsverschil van een dikke 70 euro gerechtvaardigd is??
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Harre

De duurdere is een zwaardere uitvoering en is daardoor wat meer hufter proof dan de wat lichtere uitvoering, maar als je normaal met je spullen om gaat kan de lichtere uitvoering ook zeker voldoen. Met uiteraard het voordeel dat je minder gewicht mee hoeft te sjouwen als je met het hele spul op pad moet. Fibesman zweert bijvoorbeeld bij licht spul, vraag hem eens naar zijn motiviatie.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

dunDaan

Er komen 13" en 15" toms (en 1 of 2 bekkens) aan te hangen dus het moet wel wat kunnen hebben. DW heeft (IMHO) wel een goede naam, zeker ook qua hardware, maar ik heb eigenlijk nooit zo gekeken naar de lagere series, zodoende hoop ik hier wat gebruikers ervaringen bij elkaar te sprokkelen.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

harmen 18

http://link.marktplaats.nl/580055877


Had je die al gezien? Misschien kan je er wat mee.

Harre

Staat (inmiddels) 'verkocht' bij de advertentie.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Ow, net nog niet, helaas dan.

Harre

Of dunDaan was er héél snel bij...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Ook dat is niet onmogelijk................

dunDaan

Helaas niet, maar even goed bedankt voor de tip
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Treklof

#9
jul 24, 2012, 17:56 Last Edit: jul 24, 2012, 17:57 by Treklof
Sorry, die heb ik vanmiddag opgehaald!  :D

Is al flink gebruikt, maar DW hardware kan wel tegen een stootje.. erg zware kwaliteit!
En dat voor maar E 55,- maakt mij tot 'one happy camper'.


Btw, die jongen heeft ook nog een dubbele tom standaard staan, een DW onderstel (weet niet uit welke serie) met een Gibraltar tomhouder erin. Zag er ook goed uit.

stick tight

let wel op, de dw L-rod is iets dikker dan die van de andere merken. Gibraltar maakt ze ook wel in dezelfde maat maar dat is dus niet standaard.

dunDaan

Dat is precies de reden dat ik DW (of Gibraltar) moet hebben .......
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

dunDaan

#12
jul 29, 2012, 21:17 Last Edit: jul 29, 2012, 21:18 by dunDaan
Aangezien blijkbaar niemand anders gebruikservaring heeft heb ik die zelf maar opgedaan.

Om maar met de conclusie te beginnen: duurder hoeft niet altijd beter te zijn.

Ik had via MP reeds een DW9900 standaard op de kop weten te tikken, dus besloot ik om er nog een DW3900 standaard bij te bestellen (die ik desnoods altijd nog zou kunnen ruilen).
Zoals op de website van DW staat zijn de tomophangingen bij beide standaards identiek. Naast 2 toms is er nog een klem aanwezig waar een bekkenarm of iets dergelijks in kan. Groot pluspunt, dat scheelt weer een multiklem.
Het enige daadwerkelijke verschil is dat buizen van de DW9900 een 1/4 inch groter zijn: de bovenste (het uitschuivende gedeelte zeg maar) is 1 inch, de onderste is 1 1/4 inch, terwijl bij de DW3900 de bovenste 3/4 inch is en de onderste 1 inch.
En juist daardoor is de DW9900 minder handig dan de DW3900, want als je een bekkenarm in de klem bevestigd komt deze bij de DW9900 niet langs de memory lock als je de bekkenarm ver naar onder schuift.



Bij de DW3900 is dat geen probleem. En IMHO is de constructie van de DW3900 meer dan stevig genoeg om een set zware toms + bekkenarm te dragen. Ik heb er momenteel 13" en 15" toms en een 16" crash aanhangen en het staat zo vast als een huis.

Om dus mijn eerdere vraag maar zelf te beantwoorden: nee, ik vind de meerprijs van de DW9900 tov. de DW3900 niet waard. Sterker nog, de DW3900 is handiger ...
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

stick tight

Vergeet niet dat die dubbele tom stands heel veel gebruikt worden om er met een DW dog bone een bekkenstandaard van te maken.



Als je het geheel een slag draait gaat die bekkenarm er waarschijnlijk wel langs...

maar toegegeven, Ik heb een maand lang een DW 9000 hardware set mee gehad op tour, met dogbones ed. en ik moet eerlijk bekken dat het systeem door alle mogelijkheden totaal onoverzichtelijk en daarmee onpraktisch werd. Ik heb echt uren moeten klooien om met 2 van dergelijke ''tom'' statieven en 4 dogbones en een losse bekkenarm een bruikbare opstelling te maken terwijl ik met 4 boomstands van ieder ander merk prima uit de voeten kan..

De normale DW 9000 boomstands zijn wel erg vet en het geld zeker waard.

dunDaan

Inderdaad, als ik de standaard een stuk draai tov. de voet dan past de de bekkenarm er wel langs, maar dan staat de voet niet in mijn richting dus dan heb ik meer kans dat het spul omvalt. Ik zal d'r nog eens wat meer mee spelen.

Zo'n dogbone heb ik ook bij (was eigenlijk een DW9999 die ik via MP had gekocht), en ik vind 'm wel super handig. Maar ik kan me wel voorstellen dat wanneer je 4 van die dingen hebt het aardig puzzelen is (en dan te bedenken dat DW standaards verkoopt waar 3 van die dingen op zitten  8)7 )

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer


Treklof

Klopt.

Otje

Ik heb bij de kringloop een DW 4000 hihat stand op de kop kunnen tikken. Nu is het wel zo dat de veer onder in de standaart een beetje slap is (geworden). Door het gewicht van de hihat-cymbaal een Roland VH-11, wordt het pedaal nogal ingedrukt. De veerspanning is ook niet in te stellen zo te zien. Is het misschien mogelijk een nieuwe veer te plaatsen. Of is dat 'not done' en heeft de standaart z'n beste tijd gehad?

harmen 18

Waarom niet? Zolang het niet duurder word als de standaard gekost heeft.

Otje


Waarom niet? Zolang het niet duurder word als de standaard gekost heeft.


Okee, Zijn dat veren die voor iedere hihat hetzelfde zijn? En zo ja kan je ze los kopen/bestellen?
Overigens "zolang het niet duurder word als standaard gekost heeft", even achter wegen laten; de DW hihat koste me... €4  :Y

harmen 18

Waarom meer uitgeven aan een veertje?

Neem het oude veertje is mee naar een goede hobbybob winkel en waarschijnlijk sta je binnen de kortste keren weer buiten met het goede veertje.


Omhoog