Bax Shop

Gestart door kend, okt 18, 2015, 22:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Ik denk juist dat over 10 jaar je in het centrum van een stad vooral kleinere boutique (speciaal) winkeltjes gaat zien waar alle grote bedrijven zich volledig hebben verplaatst naar het internet.

En als je je zaakje goed runt, kennis van zaken hebt en ook sympathie wint kan je volgens mij heel prima 'opboxen' tegen de 'grote jongens'. Noem alleen al een Rotterdam Drum Department en Rimshot. Maar je moet als bedrijf ook wel willen veranderen. Dus mee gaan met de prijzen, op internet aanwezig zijn, online marketing en vooral nog steeds dat stukje kennis en service bieden.
Dat ben ik wel met je eens, en hoop het van harte.
Nu moeten de grote onroerend goed jongens en de gemeentes nog door krijgen dat het heel anders moet met de binnensteden.
Grote bedrijven op internet en op shoppingmalls, rand stad industieterrein.
Binnensteden moeten een combinatie worden van winkeltjes, cultuur, uitgaan en wonen, althans dat denk ik.

drfill

toch is drums niet zo'n 'populair' instrument..  (gitaar veel meer bv.)  dus als je alleen drum spullen verkoopt..
word het er niet makkelijker op ..  zeg maar..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR

toch is drums niet zo'n 'populair' instrument..  (gitaar veel meer bv.)  dus als je alleen drum spullen verkoopt..
word het er niet makkelijker op ..  zeg maar..
En dat heet vraag en aanbod. Dus moet je er wat bij gaan verkopen wat wel verkoopt om de boel draaiende te houden. Of zorgen dat je de allerbeste in NL wordt en iedereen uit heel het land naar je toe komt.

Boudewijnow

Om Bax-shop ook maar even een complimentje te geven:
Mijn setje shure in-ears zijn 3 weken geleden voor de 2de keer gesneuveld.
Teruggestuurd onder de garantie, en netjes gerepareerd door shure.
Gisteren kreeg ik het pakketje thuisgestuurd en ze werken weer perfect.

Hammar


jamsmurf

Heb t stuk ook gelezen. Dan wordt de boel wel even in een ander daglicht gezet...

Technobeat

#56
okt 02, 2016, 20:15 Last Edit: okt 02, 2016, 20:18 by Technobeat
He bah -O-  , zo zie je maar weer dat elk succes ook zijn duisteren kanten kent .

ik zal in het vervolg mij wel twee keer bedenken voor ik iets bij hen bestel .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Hoezo ? Alleen vanwege 1 verhaal van 1 krant ? Ze geven aan zich niet te herkennen in het gezegde ? Of is het dan standaard dat de krant de waarheid verteld en de andere partij liegt ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Nou denk ik dan weer niet dat Bax' eerste reactie zou zijn...ja klopt helemaal waar..jij?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

lees de comments maar onderaan ? (ook paar ex werknemers..) maar goed
als klant heb je er 'geen last van'   ..als werknemer is t misschien wat anders
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

#60
okt 03, 2016, 01:05 Last Edit: okt 03, 2016, 09:33 by musiqman
Was trouwens niet het eerste nieuws over wantoestanden.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-09-27/1045026/werknemers-bax-shop-zijn-klaar-met-slechte-werksituatie#.V_IJApN96sw

En ook je onvrede laten klinken (en ik weet uit ervaring dat dat soms de enige manier kan zijn om management te laten inzien dat omstandigheden echt niet kunnen, zoals een cao die aan de laars word gelapt) word keihard afgestraft:
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/magazijnmedewerkers-bax-shop-per-direct-op-non-actief-na-wilde-staking-1.6324138

Hammar

Doet me denken aan Aldi en Lidl, die nemen het ook niet zo nauw met personeel, arbo en cao.
Snelle groeiers hè....daar moet bijna altijd wel iets mankeren.

baszuidwijk

Als de prijs die de consument betaalt je USP is, dan worden er in de keten altijd een of meerdere schakels vergaand geoptimaliseerd (je zou dit ook kunnen lezen als: uitgeknepen, maar dat is dan weer stemmingmakerij). De winst van de retailer blijft overeind door marge of door volume. Bij Bax is dat in ieder geval volume. Het prijstechnisch-optimaliseren kan door te bezuinigen op lonen of op arbeidsomstandigheden. Vroeg in de keten zetten ijverige Indonesische handjes gitaren in elkaar. Achteraan in de keten kan er zomaar sprake zijn van wat dit artikel over Bax beschrijft. Dat Bax zich niet in het geschetste beeld herkent, kun je duiden als een bewuste leugen. Het kan ook een oprechte blinde vlek zijn.

Voor mij als change management consultant klinkt het in ieder geval als een boeiende casus. Zou graag bij Bax meedraaien om hun cultuur te onderzoeken en een veranderingsproces in te zetten daar waar dat nodig en wenselijk is.

musiqman

Optimaliseren is een ding, maar een normale omgang met je persooneel/externe inhuurders is iets wat mischien nog wel belangrijker is. Er zijn maar weinig bedrijven die slecht met hun persooneel om kunnen gaan, personeel wegloopt en ook makkelijk (''oneindig'') kunnen vervangen.

Dat gaat ze dan een keer opbreken als dat niet verandert.

jamsmurf

Ik vraag me dan tegelijkertijd af hoe de situatie bij onze Duitse vrinden is. Thomann, Musik Produktiv, Musicstore... ook hier liggen de prijzen rond Bax-niveau.

Nijlpaard

Nou denk ik dan weer niet dat Bax' eerste reactie zou zijn...ja klopt helemaal waar..jij?
(Vooropgesteld. Als Bax over de kop gaat (om wat voor reden dan ook) zal ik niet echt huilen ;-) )
Vast niet. Maar ik weet ook hoe rancuneus "ex medewerkers" kunnen zijn.
Wat me aan dat artikel opvalt is dat de vakbond op de hoogte is maar dat er alleen over een wilde staking wordt gesproken. Normaal is de vakbond de eerste die bij het minste geringste schreeuwt om het werk neer te leggen en allerlei acties te organiseren maar bij Bax is dit blijkbaar niet te regelen. Waarom niet ? Is dat omdat het merendeel van de werknemers het prima vind en er een kleine schreeuwers is die vind dat ze op de een of andere manier slecht worden behandeld ? Het zou niet voor het eerst zijn dat een kleine groep schreeuwers het algemene beeld bepaald. 
Dus om op basis van een krantenartikel van een lokale krant meteen Bax de volledige schuld toe te schuiven gaat me dan weer iets te kort door de bocht.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hammar

Een goede journalist doet aan hoor en wederhoor. Als Bax niet kan of wil reageren, dan komt zo'n verhaal gewoon in de krant.

Rascul

Ik vraag me dan tegelijkertijd af hoe de situatie bij onze Duitse vrinden is. Thomann, Musik Produktiv, Musicstore... ook hier liggen de prijzen rond Bax-niveau.
Duitse minimumloon is lager dan in Nederland. Of, beter gezegd, een wettelijk minimumloon bestaat niet, dus de vakbonden onderhandelen het per sector in de CAO, waardoor in sectoren zoals retail het minimumloon laag blijft. Zie het debacle rond Zalando en hun distributiecentra. Nou ben ik een keer bij Thomann geweest en ik kreeg niet de indruk dat het een repressieve rotomgeving is voor de werknemers, maar goed, ik ben weer niet in het magazijn geweest. Bij Bax krijg ik vooral de indruk dat de heren Bax niet helemaal hebben doorgehad dat een groeiende omzet ook groeiende verantwoordelijkheid betekent, en dat een middenmanagementlaag niet altijd overbodig is.

Robert-Jan

Uit het artikel blijkt dat vaste werknemers onder een andere vlag zijn gaan werken en dat er veel personeel is met kortlopende contracten. Waarschijnlijk heeft een vakbond dan helemaal niet zoveel invloed.

Het grote verschil tussen thomann en bax lijkt mij de periode waarin ze zijn uitgegroeid tot mega online store. thomann was daar al lang mee bezig toen bax nog niet bestond.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

Vandaag een beetje teleurgesteld door Bax Shop in Goes. Had de Yamaha KP 100, de XP120SD en de XP120T op het oog om als pakket te kopen en met hun :

Laagste-prijs-garantie

Bax Music garandeert voor al zijn consumenten de laagste prijs. Heb je hetzelfde product van hetzelfde merk elders goedkoper gezien en kan je dit aantonen, dan krijg je dit product waar mogelijk voor dezelfde prijs bij Bax Music.

dacht ik wel vandaag deze 3 pads mee naar huis (o nee, heb nog vakantie in het altijd zonnige Zeeland) te nemen maar ze wilde helemaal niet meegaan met de prijs die bv drumtec of Thomann had. Althans de verkoper wel maar hij moest wel even vragen of het mocht maar kreeg van hogerhand een resolute nee. Es kommt nicht in Frage.
Geen probleem dan besteld ik hem wel ergens anders.

Dat is teleurstelling 1 en de 2e kwam toen ik dan maar alleen de XP120T (B-stock 290 euro erg scherp geprijsd) mee wilde nemen en op het moment van bestellen ineens van de site was. Terwijl de verkoper het nog 3 min geleden gecontroleerd had of die voor die prijs op de site stond. Beetje vreemd allemaal. Raar verhaal. Geloof er niets van dat die "ineens" verkocht was.

Robert-Jan

'Waar mogelijk'.. tot zover de 'garantie dat..'
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

67Deadman

'Waar mogelijk'.. tot zover de 'garantie dat..'
Weet ik, ik kan lezen, maar er is zelfs geen tegenbod gedaan.

Robert-Jan

Oh nee t was geen ding naar jou..maar zo spelen ze het dus..superflauw.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Veel geschreeuw en weinig wol dus eigenlijk bij Bax als ik het zo lees :/  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

Veel geschreeuw en weinig wol dus eigenlijk bij Bax als ik het zo lees :/  .
Ik had zo'n idee dat de verkoper er ook verbaasd over was. Die was ook en beetje overdonderd. Was een Yamaha dingetje geloof ik. Een geschil dat ze met Yamaha hebben aldus de verkoper. Of het waar is, ik weet het niet. Maak mij ook niets uit. Ik vind 87 euro toch een te groot verschil om dan te zeggen, nou vooruit dan maar. 

Omhoog