Zelfbouw Afrormosia stave drumkit

Gestart door Vincent, mei 03, 2012, 22:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Fred

Ziet er goed uit Vincent! ik hou het in de gaten..
Mooie werkplaats ook..


Untied


Ja, de binnenkant is ook met de koko jig rondgefreesd.


mooi werk vincent ben zeer benieuwd naar je lugs.(post eens een foto)
ben zelf ook bezig met ontwikkelen van lugs heb reeds al een set laten maken en ben nog steeds bezig met verdere ontwikkelingen.



Vincent

Hallo iedereen,

We zijn inmiddels al een week terug van vakantie en er is ondertussen al weer wat werk verricht. Alle ketels zijn aan de binnen - en buitenkant rond en op maat gefreesd, behalve de 10" tom, want daar raak ik niet in met de bovenfrees. Ook de draagranden van de 12"TT en de 14"FT zijn perfect vlak en haaks op de trommel gezaagd. Wat dus nu nog moet gebeuren is het volgende:

- Draagranden van de 20"BD rechten
- De 12" ketel in twee zagen om er een 12"x8" TT en een 12"x4" sidesnare uit te halen
- Draagranden frezen aan alle ketels
- Boren voor hardware
- Afwerken met walnotenolie
- Maar eerst ... Schuren, schuren, schuren,...

Voorlopig geen foto's want er is niet veel te zien, maar het zal niet al te lang meer duren.


mooi werk vincent ben zeer benieuwd naar je lugs.(post eens een foto)
ben zelf ook bezig met ontwikkelen van lugs heb reeds al een set laten maken en ben nog steeds bezig met verdere ontwikkelingen.


Ik ben nog niet begonnen aan het maken van lugs. Ik ga waarschijnlijk eerst tubelugs kopen, en later mijn eigen lugs maken. Dat wordt nog een heel project op zich, maar als het zo ver is ga ik er verder op in.

Vincent

#28
okt 29, 2012, 12:12 Last Edit: okt 29, 2012, 13:34 by Vincent
Sorry voor het lange wachten. Ik heb de laatste tijd veel werk gehad ivm de andere hobby, oldtimers, maar dit project zal dringend terug in gang gezet moeten worden. Ik ga zo snel mogelijk de hardware bestellen zodat ik verder kan. Ik moet nog boren voor hardware, draagranden frezen en afwerken met olie. Ik wacht liever met boren totdat ik helemaal zeker ben welke hardware ik ga gebruiken, maw als ik het echt in mijn handen heb. Ik wil wss bestellen bij stdrums. Drumfactorydirect kan ook, maar ik vrees voor de hoge transportkosten en de mogelijke invoerrechten bij zo'n grote bestelling. Als er iemand nog een goed adres weet voor hardware mag je het altijd laten weten ;).

-Vincent

koko

Hoi Vincent,

zit net je topics weer eens te lezen. Goed om te zien dat je nog steeds volhoud. Het is niet niks he, een drumstel bouwen.

Ben zelf ook weer bezig, blijft leuk om te doen. Deze keer een setje in bubinga voor een klant. Hoop je (en je kit natuurlijk) eens in levende lijve te horen.

Robert-Jan

Koko, leuk dat je er bent!   :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fred

Vincent, succes met de trommels afbouwen. Ik heb mijn hardware ook bij St drums besteld, ben ik tevreden over... Wel hadden ze veel niet voorradig toen ik wou bestellen... Hopelijk is dat nu beter..

Koko, goed je hier te zien, post je een paar plaatjes voor ons? Ik was al bang dat je gestopt was...:P (gezien je website al enige tijd geen update meer heeft gehad..)

Groet Alfred


koko

Ja die website is een blok aan mijn been. Ik kan het eigenlijk niet zelf, waardoor er een enorme drempel (of uitdaging) ligt. Gestopt ben ik niet hoor.

Vincent, ben je al weer een stukje verder gekomen?

FoREVer


Ja die website is een blok aan mijn been. Ik kan het eigenlijk niet zelf, waardoor er een enorme drempel (of uitdaging) ligt. Gestopt ben ik niet hoor.

Vincent, ben je al weer een stukje verder gekomen?


- ff off topic -
Ik volg nu een cursus webdesigner, en het is natuurlijk goed voor mijn toekomst om ervaring te krijgen, dus bij interesse wil ik wel helpen als je de verhaaltjes zelf instuurt.
- on topic -
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Vincent

Vincent, ben je al weer een stukje verder gekomen?


Hallo koko,

Ik ben nog wat aan het twijfelen waar ik hardware ga bestellen en welke. Ik weet welke lugs ik wil, maar ik weet niet goed welke basdrumpoten en floortompoten en brackets goed zijn. Ik weet ook niet of ik al moet bijbestellen voor mijn 10" tom, want ik moet nog een manier verzinnen om hem langs de binnenkant rond te krijgen (mijn bovenfrees is te groot).

Ik wil ervoor zorgen dat de hardware tegen de kerstvakantie bij mij is zodat ik de set dan helemaal kan afwerken.

-Vincent

koko

Ja, een 10inch is lastig. De kleine van festool past als je een kort freesje gebruikt. Kan je die niet van iemand lenen? Er zijn heel wat meer mensen dan je denkt die zo'n machine hobbymatig hebben.

Hardware is altijd een lastige keuze. Ik zou wel gelijk voor je 10" kopen. Die komt heus wel een keer zo ver dat je die hardware nodig hebt.  Succes, ben heel benieuwd.

koko


Hallo koko,

Ik ben nog wat aan het twijfelen waar ik hardware ga bestellen en welke. Ik weet welke lugs ik wil, maar ik weet niet goed welke basdrumpoten en floortompoten en brackets goed zijn. Ik weet ook niet of ik al moet bijbestellen voor mijn 10" tom, want ik moet nog een manier verzinnen om hem langs de binnenkant rond te krijgen (mijn bovenfrees is te groot).

Ik wil ervoor zorgen dat de hardware tegen de kerstvakantie bij mij is zodat ik de set dan helemaal kan afwerken.

-Vincent


Die had ik even gemist. Bedankt voor het aanbod, maar ik moet het gewoon zelf gaan kunnen. Das een kwestie van beginnen.
Nogmaals bedankt!

Wouter

Wauw, ziet er heeel gaaf uit Vincent!
Het is al een hele tijd geleden dat er iets gebeurd is in dit topic.  -O-
Ik ben benieuwd of je al verder bent!

Omhoog