Bassdrum trigger-bridge ( Home made ) .

Gestart door Technobeat, jul 28, 2017, 20:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Omdat de Triggera Intrigg side-trigger ook aan de bovenkant in de bassdrum voor mij niet het juiste resultaat bereikte ben ik vandaag goed bezig geweest :)  .

En heb een diepte investering gedaan ;) in de vorm van de aankoop van een twee meter lange balk van 4x3 cm , 2 hoekbeugeltjes en 4 slotbouten + moertjes .
Echter had ik van die 2 meter lange balk maar 54 cm nodig , maar 2 meter is de minimale lengte die men bij Karwei had staan , nou ja de rest komt altijd nog wel een keer van pas .

Eenmaal thuis kon ik aan de slag , goed meten - zagen - boren en schroeven .....
Na het ' bouwen ' kon de trigger-brug in de bassdrum gemonteerd worden , de trigger goed afstellen en even uitproberen ...... that makes a lot of difference , nu kon ik de sensitivity en het volume van de bassdrum in de module een stuk naar beneden bijstellen zodat hij weer gelijk komt met de snare en de toms .
De trigger zit nu presies tussen de linker en rechter beater .

Doel bereikt en weer een ervaring rijker :Y  .















DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Goed bezig kerel!

Robert-Jan

Had jij nog zo'n trigger over of vergis ik me?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#3
jul 29, 2017, 14:14 Last Edit: jul 29, 2017, 16:36 by Technobeat
Destijds had ik er 4 van dit type besteld ( drie voor inbouw en één reserve ) , maar van de 4e werkte de headtrigger wél maar de rimtrigger NIET .
Intrigg gemaild en hen het probleem voorgelegd , kreeg toen een nieuwe toegestuurd .
Maar omdat de bassdrum toch alleen maar de maintrigger hoeft te gebruiken heb ik de ' defecte ' hiervoor gebruikt en heb ik nog altijd één geheel nieuwe voor reserve liggen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Als je er eentje kwijt wil, wil ik m wel overnemen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog