chroom pitting verwijderen

Gestart door drfill, jul 25, 2016, 17:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

chroom pitting verwijderen van hoops, lugs, stands..
dan heb ik het over 'aanslag' pitting (grijs, dof)    en nog niet over roest pitting..

aanslag pitting is heel goed te verwijderen door te poetsen met de doffe kant van aluminium folie..
kunt gewoon flink poetsen, want krast niet, af en toe een beetje wrijven met duim..  hierna weer alu-folie
werkt echt prima..   ziet er weer uit als nieuw..   

als het veel regent, heb ik hier toch klein beetje last van, ondanks vochtvreters in oefenhok..
maar met een paar minuten poetsen is t weer een tijd opgelost..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ddrsonor

Nice!

Maar misschien ook eens aan de oorzaak denken? Het vocht in je drumhok? Vochtvreters gaan dat normaal gesproken niet bijhouden, en ook de navulling kost steeds geld. Al eens gedacht aan een elektrische ontvochtiger (met opvangbak, hoeft er geen slang naar buiten)? Deze houdt mijn drumhok al zo'n 15 jaar op een luchtvochtigingspercentage van 50%. Prima oplossing.

drfill

thx..  ik heb een pinguino airco staan, die ook ontvochtigd (met afvoer) alleen als ik er niet ben, schakel ik alle
elektra uit..    ik zal eens kijken een maand, met een timer..  wat het kost en het resultaat ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

Probeer het ook eens met Cola, en dan alu. Werkt top.

Technobeat

Probeer het ook eens met Cola, en dan alu. Werkt top.
Je drumhok ontvochtigen ? :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

meer voor bevochtigen ; )    maar je krijgt t echt weer helemaal glad met Alu..     misschien cola-tje in extreme gevallen dan..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog