Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Dat zeker, de snare heb ik gratis van de muziekvereniging gekregen :P

FoREVer

@ Nathan Ik heb dat video'tje gevonden
Dat kan je resultaat wel sterk verbeteren

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


@ Nathan Ik heb dat video'tje gevonden
Dat kan je resultaat wel sterk verbeteren


Dit filmpje laat vooral de AFwerking van een gecutomizede set zien ( érg mooi resultaat trouwens )
Maar ook het voorbewerken - primeren en spuiten is belangrijk , zijn daar ook filmpjes van AEdrums ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer



Komt in de buurt
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Komt in de buurt


Zeker , Na het primeren heeft hij de ketels met schuurpapier 1200 opgeschuurd en toe de éérste laklaag gespoten .
Op het filmpje zet hij de 2e laag er op , gewoon uit de losse hand met een spuitbus , oefening baart kunst .

LOL , zoals zijn vrouw de snare had gedaan moet het dus NIET . :N
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer


Zeker , Na het primeren heeft hij de ketels met schuurpapier 1200 opgeschuurd en toe de éérste laklaag gespoten .
Op het filmpje zet hij de 2e laag er op , gewoon uit de losse hand met een spuitbus , oefening baart kunst .

LOL , zoals zijn vrouw de snare had gedaan moet het dus NIET . :N


Nee maar ff no-kidding die gozer is wel heel goed in spuiten met de losse hand inderdaad
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz

Mwoah, hij loopt door de manier waarop hij spuit het risico op "aanzetvlekken". Dat zijn de plekken waar je begint met spuiten. Hij beweegt op zich wel goed, maar ik zou nooit beginnen met verf spuiten terwijl ik op hetgeen ik ga spuiten richt. Als zich een druppel rond de spuitmond heeft gevormd en je begint zo halverwege de ketel, loop je het risico dat die 'druppel' uit elkaar spat en dan in te dikke spetters op je werk terecht komt.
Ik richt dan ook steevast net naast het te spuiten oppervlak, begin dan te spuiten, en beweeg dan in één vloeiende beweging naar voor bij de andere kant. Maak ook alleen rechte lijnen in liefst één snelheid. Denk niet "oh hier moet nog wat extra" en richt vol op dat plekje, tenzij je graag overnieuw begint.
Nou scheelt het wel dat hij het nog schuurt en polijst, maar hoe minder je daar eventueel mee hoeft te corrigeren hoe beter.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Technobeat


Mwoah, hij loopt door de manier waarop hij spuit het risico op "aanzetvlekken". Dat zijn de plekken waar je begint met spuiten , Ik richt dan ook steevast net naast het te spuiten oppervlak, begin dan te spuiten, en beweeg dan in één vloeiende beweging


Dat is een goede tip NLz . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer


Dat is een goede tip NLz . :)


Als ik weer ruim bij kas zit ga ik maar is proberen een snare te doen, zwarte ketel met rood lijkt me wel wat met deze tip uitproberen!  :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Treklof

Tijdje geleden heb ik m'n setje ook 'opgeknapt'.. hij ging van dit:


Naar dit:


Persoonlijk vind ik het een hele vooruitgang, die wrap zag er zo goedkoop uit..
Vind alleen die belachelijk grote bassdrum roset en die metalen hoops nog een beetje jammer.

(Als iemand nog 2 houten 22" hoops heeft liggen, let me know!)

NathanR

Tof! Hoe heb je dit gedaan? Verven? Spuiten? Plakfolie? Gewone wrap?!

FoREVer


Tof! Hoe heb je dit gedaan? Verven? Spuiten? Plakfolie? Gewone wrap?!


+1 ik ben ook heel benieuwd.

Dit ziet er namelijk retestrak uit!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Stokmans

Het roset zou je er af kunnen halen, mat zwart plaatje er over heen en klaar.

Harre

*gaat bij stokmans staan*

Verder een gave set zo!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Gaat naast Harre en Stokmans staan. 
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Stokmans

He, gezellig ;)

Treklof

Heb de wrap er (voorzichtig) afgehaald, vervolgens de ketels grondig geschuurd.
Toen de ketels gebeitst, zo'n 3 á 4 lagen. Het is een vrij goedkoop setje, dus het hout ziet er niet zo mooi uit. Maar van een afstandje ziet de kit er wel hard uit!

Zat er aan te denken om het gat van de roset te bedekken met een houten 'badge' oid. Die zou ik dan zelf moeten maken denk ik.. alleen lastig om dat stukje hout met de ronding van de ketel mee te laten gaan.

Hoefnix

#92
dec 26, 2011, 00:07 Last Edit: dec 26, 2011, 00:08 by Hoefnix
Een stuk fineer buigt zo mee. Je kan evt 3 lagen fineer (iets groter dan je nodig hebt) op elkaar lijmen. Als de lijm nog nat is op de ketel klemmen, even een stukje folie uit de keuken over de ketel tegen lijmvlekken. Je kan het gerust vlak bij de rand vastzetten en laten drogen de ronding is overal hetzelfde.

Daarna kan je de ruwe badge op het juiste formaat knippen/knippen en daarna schuren. Dan zou je de perfecte pasvorm moeten hebben. Niet zo moeilijk.

FoREVer

Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

CyrielB

Ik wou het jullie toch laten zien , had op dit forum dit topic gelezen en ben zelf aan de slag gegaan hier het resultaat:



Dit was het:



Enigste wat nog moet gebeuren is een blanke lak erover heen.

NathanR

Hoe ben je te werk gegaan? :)
Heb je foto's van tussen door?

CyrielB

Ik heb weinig foto's van tussen door , helaas. Waarschijnlijk ga ik binnenkort nog een projectje aanpakken dus dan heb ik nog een kans.

Natuurlijk eerst even ontmanteld en heel veel poetsen , de bovenstaande foto van de snare was toen ie al deels schoon was. Om aan te geven hoe vies hij was :



Ik heb de wrap goed schoongemaakt van troep wat erop zat. Daarna opgeschuurd met schuurpapier (240). Hierna een primer erop gespoten, toen weer geschuurd, eerste dekkende laag witte spuitlak, (3 dunne lagen) weer schuren en een volgende nieuwe dekkende laag witte spuitlak.



Daarna delen afgeplakt wat ik wit wou houden. En toen een dekkende groene laag erop gespoten. Nu nogg dan enkel een blanke lak erover heen.


FoREVer

Ziet er goed uit, Bij mijn volgende project zal ik ook met blanke lak werken denk ik *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jeroenov

@CyrielB, waar heb je de rims mee gepoetst?
Ik heb zelf ook een opknapper met allemaal 'puntjes' in de lugs en rims.

Gr,

Jeroen

drummermaarheeze


@CyrielB, waar heb je de rims mee gepoetst?
Ik heb zelf ook een opknapper met allemaal 'puntjes' in de lugs en rims.

Gr,

Jeroen


Eerst de 'puntjes' wegschuren met staalwol 000 (het allerfijnste). Vervolgens oppoetsen met chroomreiniger uit een tube, bijvoorbeeld van de Hema ofzo. Werkt perfect!

Omhoog