Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR


Hoe haal je de wrap eraf? met een plamuurmes (heel voorzichtig) of gewoon rustig eraf trekken?


Ik heb eerst met een mesje, een klein stukje losgemaakt, zodat ik het voor de rest eraf kon trekken.
De wrap zit vaak met lijm vast op 1 of 2 plekken, om dat flexibel los te trekken heb ik er een föhn bij gehouden...

Nlz

Met ontwrappen heb ik geen ervaring, maar mocht het nou op een stukje toch te vast zitten, zet de fohn er even op zodat de lijm warm en zacht wordt. Doet wonderen!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hellwin

Coolio, zit er toch wel stiekem aan te denken om de kit te custumizen........... leuk leuk leuk.
Nog meer werk te doen :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

FoREVer


Hoe haal je de wrap eraf? met een plamuurmes (heel voorzichtig) of gewoon rustig eraf trekken?


Met een fönh verwarmen en dan met leren handschoenen eraf halen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hellwin

Welke lak gebruiken jullie? Ik zie trouwens alleen maar met houtnerven zichtbaar. Niemand wat anders gedaan nog? Zit zelf aan iets met een streep te denken ofzo :?
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Technobeat


AEDrums : Hoe ver ben je nu met het project , is de set al helemaal klaar ?

Drums97 : ik blijf het een mooie kit vinden , de '' verbouwing '' is goed gelukt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drums97


AEDrums : Hoe ver ben je nu met het project , is de set al helemaal klaar ?

Drums97 : ik blijf het een mooie kit vinden , de '' verbouwing '' is goed gelukt .


Thanx Technobeat. Klinkt ook super trouwens, voor zo'n "oud" beestje. Door het verwijderen van de wrap is ook de resonatie beter geworden trouwens, minder gedempd.  *O*
Ik zou graag alleen nog een keer nieuwe vellen (Ambassador Coated) willen proberen, maar de pinstripes zijn nog redelijk nieuw en het is me de investering nog niet waard.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

NathanR

Met dat probleem zit ik ook een beetje,
Ik heb nu wel redelijke nieuwe Emperor's op de toms zitten.. maar ik heb echt ontzettende prut vellen op de kick (met deukjes enzo) en zou daar graag iets anders op willen, om zo nog het beste uit dit (ontzettende ;) ) beginnerssetje te halen!
Daarnaast moet ik eigenlijk ook de reso's een keer vervangen...

FoREVer


AEDrums : Hoe ver ben je nu met het project , is de set al helemaal klaar ?

Drums97 : ik blijf het een mooie kit vinden , de '' verbouwing '' is goed gelukt .


Alleen de basedrum moet nog in elkaar worden gezet, de rest zit al in elkaar heb alleen weinig tijd gehad dit weekend  :/
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Alleen de basedrum moet nog in elkaar worden gezet, de rest zit al in elkaar heb alleen weinig tijd gehad dit weekend  :/


Als de complete set weer in elkaar zit , zou het leuk zijn als je een '' eind resultaat foto '' zou willen plaatsen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer

Ok hij is af! alleen zit er geen BD vel op :( . maar ik zal morgen wel even de foto's posten  *O* *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

Hey das leuk Anthony. Ben benieuwd  :Y
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Technobeat


ik zit al op het puntje van mijn stoel .....   :Y
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

FoREVer


ik zit al op het puntje van mijn stoel .....   :Y

Dan ben je er nu afgevallen?  :D

neehoor grapje hier zijn de tom en de snare. de bass en de floortom komen morgen, maar dan als hele set. *O*





Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem

Mooi =] Misschien moet je het chroom poetsen?

FoREVer


Mooi =] Misschien moet je het chroom poetsen?


Ja, voor het goede wel. Misschien doe ik dat nog wel maar heb nogal weinig tijd en hij stond afhankelijk in de garage waar hij wel heel wat plek innam
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Ziet er strak uit.

------------------------------------

Ik had het idee om een 14" (of 12" of 13") tom om te bouwen tot een (side) snare en die dan ook te verven.

Zou dat mogelijk zijn van een Yamaha "power v special" 14" tom?

Dan gaat het mij vooral om het hout. Is het een lichte houtsoort, als maple, birch, etc. of er donkerbruin zoals wel meer oude trommels zijn?

Is zo'n tom gewrapt of geverft?

Is het de moeite om dat met zo'n tom te doen? 

Ik heb overigens al ééns een geverfde 12" Pearl Blx opgeknapt, dat is toch wel goed gelukt.

Technobeat


Ziet er NU al goed uit AEdrums , idd een keertje tijd vrijmaken om de chrome hoops en lugs te poetsen .
IS wat werk , maar de totale set ziet er NOG beter uit als het chroomwerk lekker blinkt . *D

Ben benieuwd naar de complete set op foto .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hellwin

FF snel een vraagje, welke lak gebruiken jullie? :?
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

FoREVer


FF snel een vraagje, welke lak gebruiken jullie? :?


beits voor meubels, werkt ideaal, en hecht zich goed vast
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hellwin

Ah ok, ik ben van plan om een combinatie te doen van groene lak en gewoon houtkleur. Zo te zien heeft iedereen hier nog beits gebruikt
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

FoREVer

#46
nov 29, 2011, 16:14 Last Edit: dec 02, 2011, 22:01 by AEDrumsA7x

Ah ok, ik ben van plan om een combinatie te doen van groene lak en gewoon houtkleur. Zo te zien heeft iedereen hier nog beits gebruikt


volgens mij kan dat ook wel

trouwens Hellwin, als je m customized, zet hier dan ff een paar fototjes neer :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drums97

@ AEDrumsA7x,
Heb je de Kings af?
Zoja post even een totaal fotootje altijd leuk *O*
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer


@ AEDrumsA7x,
Heb je de Kings af?
Zoja post even een totaal fotootje altijd leuk *O*


Zal ik even doen, Heb allleen geen stands over dus zal wel ff creabea doen :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Oké , ik ben er klaar voor ......................
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog