Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jeroenov

Oke bedankt, krijg ik dan geen krasjes op mijn lugs? of is dat echt zo fijn?

drummermaarheeze

Ik heb het zo enkele keren gedaan met rims en met hardware, en dat ging perfect, zonder krasjes. Is idd erg fijne staalwol.

Jeroenov

Mijn moeder had nog brillo staan, staalwol met zeep, ik kan alleen niet vinden hoe fijn dit is, kan dit ook? of is dat misschien weer te grof?

FoREVer


Mijn moeder had nog brillo staan, staalwol met zeep, ik kan alleen niet vinden hoe fijn dit is, kan dit ook? of is dat misschien weer te grof?


Ik zou het er niet op wagen.... het beste is gewoon even te kopen het kost bijna niks. Dacht zo'n 2 euro's per pakket
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

drummermaarheeze

Zou ik inderdaad ook niet doen. Gewoon even bij de doe-het-zelf-zaak de allerfijnste staalwol halen, en gebruiken zonder zeep o.i.d.

Jeroenov

Oke, bedankt!

Hoefnix


Ik heb het zo enkele keren gedaan met rims en met hardware, en dat ging perfect, zonder krasjes. Is idd erg fijne staalwol.


Maar wel alleen op stalen rims etc. Op messing, brons of verguld geeft het wel krassen. Dus altijd even checken op plekje waar je het later niet meer ziet!

drums97

Over "opknappen" gesproken
Dit doen mensen in het oosten met een Sonor Sig bubinga snare 14"x8"  :(:X  8)7  :F :'( :? -O-
http://blogs.yahoo.co.jp/nashdrums61/45688090.html
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer


Over "opknappen" gesproken
Dit doen mensen in het oosten met een Sonor Sig bubinga snare 14"x8"  :(:X  8)7  :F :'( :? -O-
http://blogs.yahoo.co.jp/nashdrums61/45688090.html


Sommige mensen snappen ook niet dat je een sonor snare intact moet houden, Hooguit een keer de lak opnieuw doen als de wrap er niet meer uit ziet :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Fibesman


Over "opknappen" gesproken
Dit doen mensen in het oosten met een Sonor Sig bubinga snare 14"x8"  :(:X  8)7  :F :'( :? -O-
http://blogs.yahoo.co.jp/nashdrums61/45688090.html


OMG! Wat een gekken heb je toch! Net zo handig als een raceauto ombouwen tot vrachtwagen, pffft

FoREVer


een raceauto ombouwen tot vrachtwagen, pffft


Das opzich wel handig, Heb je een snelle Wagen waar je Drumstel in kan :P  *O* *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

mdrummer


Das opzich wel handig, Heb je een snelle Wagen waar je Drumstel in kan :P  *O* *O*


Haha +1

NathanR

Hey,

Ik ben toch weer niet tevreden over het resultaat van de snare... dus ik wil weer eens iets heel anders proberen, ik wil hem gaan spuiten, ik hoef geen reacties van 'je moet vaste hand hebben' en het is lastig om het strak te krijgen, daar gaat het nu niet om want het is gewoon een experiment met een oude waardeloze snare.
Ik wil alleen weten, in welke volgorde ik het het beste kan doen, ik had mij zoiets in gedachten;

- Schuren (zodat de laag die erop zat zo glad mogelijk is)
- 1e laag met Licht Blauw Metallic lak.
- Boel weer opschuren tot dat het weer mooi vlak is.
- 2e laag Licht Blauw Metallic lak.
- Boel weer opschuren
- 1e laag hoogglans doorzichtige lak
- Opschuren
- 2e laag hoogglans doorzichtige lak
- Opschuren

Klaar.
Klopt dat zo, is dit een juiste manier om te werken? Of zouden jullie nog wat toevoegen of weg laten. (dat is dus mijn vraag.)

Nlz

Doe het opschuren tussen voor de blanke lak met zeer fijn schuurpapier, zo voorkom je dat je strepen trekt die je blijft zien.
En begin en eindig met spuiten 'naast' je ketel, dan er over en er 'voorbij' en dan pas stoppen met spuiten, zo voorkom je nare start/stop plekken.

Verder vooral veel experimenteerplezier!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

Thanks, dat is advies waar ik iets mee kan :)

NathanR

#115
feb 22, 2012, 20:57 Last Edit: feb 22, 2012, 20:58 by NathanReinds
Vandaag laatste hand gelegd aan de snare.
Vond onder mijn bed nog een andere oude stalen ketel, dus die heb ik ook gespoten, ben van mening dat het op metaal er mooier uit ziet dan op hout.

Tevens laatste projectje met deze snare (de houten), die heeft wel genoeg te verduren gehad ;)
Vind dat het er nu wel strak uitziet, en dat wil ik wel even zo houden.

Hier de stalen snare (met lugs en hoops van mijn andere snare):



En hier de houten snare:



Mijn verwachting van de Metallic blue spuitbus lagen wat hoger dan uiteindelijk het resultaat, had iets meer een sparkling verwacht, maar ach :) Experimentje is geslaagd in mijn ogen.




paQ

ik denk als je er een laag blanke lak overzet, dat het het helemaal opentrekt ;)

NathanR

Het zal je verbazen of niet maar ik heb er 4 lagen blanke lak overheen gedaan..

:? :?

paQ

blanke lak uit een spuitbus is haast niet te doen
blijft zo te zien behoorlijk dof

NathanR

Moet dus gewoon blanke lak kopen uit zo'n potje.. en dat met een kwastje of roller erover doen?!

koene

Hey iedereen,

een tijd geleden ben ik begonnen met het opknappen van een oude pearl wood-fiberglass, door deze te refinishen in een zelf-aangebrachte silver sparkle finish (inspiratie: http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?196050-Refinishing-drums-in-silver-sparkle )

Nu heb ik echter twee problemen:
1: na het aanbrengen van drie lagen flakes (die 'blinkers'), heb ik op de 12" tom reeds twee lagen satin urethane aangebracht. Het probleem: het effect van de 'blinkers' is helemaal weg door de 'satin'-finish. Voor mn floor en basdrum zal ik hoogglans urethane gebruiken, maar wat moet ik met mn 12" doen? Gewoon hoogglans op de satin aanbrengen, of de satin erafschuren en opnieuw afwerken met flakes?
2: urethane geeft (vooral in deze temperaturen) vlug 'runs' (je weet wel, afdruipsporen), komt daarbij dat een trommel rond is en dit dus moeilijk te vermijden is. Wat is de beste oplossing: de urethane laten uitdrogen met een haardroger of warmtelamp na aanbrengen? of na elke laag de druipsporen toch maar uitschuren?
alvast bedankt!
Koen

paQ


Moet dus gewoon blanke lak kopen uit zo'n potje.. en dat met een kwastje of roller erover doen?!

neh... blanke lak moet je echt met een spuitinstallatie aanbrengen

rene p



Hey iedereen,

een tijd geleden ben ik begonnen met het opknappen van een oude pearl wood-fiberglass, door deze te refinishen in een zelf-aangebrachte silver sparkle finish (inspiratie: http://www.pearldrummersforum.com/showthread.php?196050-Refinishing-drums-in-silver-sparkle )

Nu heb ik echter twee problemen:
1: na het aanbrengen van drie lagen flakes (die 'blinkers'), heb ik op de 12" tom reeds twee lagen satin urethane aangebracht. Het probleem: het effect van de 'blinkers' is helemaal weg door de 'satin'-finish. Voor mn floor en basdrum zal ik hoogglans urethane gebruiken, maar wat moet ik met mn 12" doen? Gewoon hoogglans op de satin aanbrengen, of de satin erafschuren en opnieuw afwerken met flakes?
2: urethane geeft (vooral in deze temperaturen) vlug 'runs' (je weet wel, afdruipsporen), komt daarbij dat een trommel rond is en dit dus moeilijk te vermijden is. Wat is de beste oplossing: de urethane laten uitdrogen met een haardroger of warmtelamp na aanbrengen? of na elke laag de druipsporen toch maar uitschuren?
alvast bedankt!
Koen


1: Je zou het kunnen proberen met polijsten echter satin zal altijd doffer blijven dan hoogglans.

2: Gebruik in geen geval een haardroger dan is de kans op barten van je lak erg groot omdat het harder droogt en dus meer kans op barsten. warmtelamp zou kunnen als de hitte overal hetzelfde is dus meerdere lampen nodig. de lak hard het beste uit bij een teperatuur van +/- 120 graden omgevings temperatuur. dus eerst temp meten op de afstand waar de tom komt te staan.
" Im not nervous im a DRUMMER"

drums97

#123
mrt 04, 2012, 20:15 Last Edit: mrt 04, 2012, 20:18 by drums97
1: Hoe heb je de Urethane aangebracht?
2: Kwestie van laagdikte! Indien je druipertjes krijgt breng je teveel laagdikte aan, dus dunner aanbrengen! Geen warmte bronnen gebruiken. Dit wordt alleen aangeraden als de omgevingstemperatuur te laag is!
Als je teveel laagdikte aanbrengt, zal de lak ook niet goed uitharden en het oplosmiddel insluiten. Je krijgt dan als het ware een vliesje over de natte lak en kunnen er belletjes ontstaan. Key is in deze "laagdikte"!

@ Rene P:
120 graden?
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

rene p

@drums97

Meeste lak hardhet beste en snelst uit onder hete lucht van 120 graden dan houd de viscositeit de beste kwaliteit qua elastische eigenschappen en word tevens erg hard tegen schade van buitenaf.
tenminste dat is wat mij geleerd is door een profesionele spuiter, die bakte de lak af in een cabine.

dit is dus niet de oppervlakte hitte op het materieel.
" Im not nervous im a DRUMMER"

Omhoog