Tama Royalstar snare opgeknapt

Gestart door HHBBXX, aug 26, 2015, 09:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

HHBBXX

Hoi allemaal,

Een paar weken geleden heb ik een Tama Royalstar snare overgenomen van 'Stella' als opknapper.
Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en toen ben ik aan het poetsen/polijsten gegaan. Daarna de ontbrekende spullen besteld (onderste hoop, snarenmat, spanschroeven en nieuwe vellen). De boel weer in elkaar gezet en nu is-ie weer helemaal gebruiksklaar en klinkt goed.
Dit wilde ik even met jullie delen, de foto's hieronder geven het hele proces weer.

Eerst even in elkaar gezet met 2 batter-side hoops, te weinig spanschroeven (geleend van de andere snare die ik erbij kreeg, op de eertse foto nog net te zien) en het vel met handtekening van Mike Portnoy. Even om te kijken hoe de snare er uit zag voor ik ermee aan de slag ging.








Resten van plakband of een sticker of zo:


Hier is de aanslag die erop zat goed te zien:


Paar onderdelen:


Na het poetsen van de ketel:


Goed spul:


Weer in elkaar zetten, alles is weer zo schoon mogelijk:


En hier zit-ie weer in elkaar:







Hoe vinden jullie hem geworden? Ik gebruik hem nu alweer ruim een week en hij bevalt me prima!


Groeten,
Harry.

Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Hoefnix

Super gedaan.
Altijd mooi als je iets opknapt en er lekker op kan spelen

MatiZ

Ja inderdaad super netjes! Mooie 'vintage' snare die er als nieuw uit ziet. Veel speelplezier!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

animal

Erg mooi geworden hoor  :Y .

Welk merk en middelen heb je nu ingezet om dit resultaat te verkrijgen? (ik kan het merk vanaf de foto net niet goed ontcijferen) ;)

baszuidwijk

Sweet! 8)

Paul

Goed spul zeg, die chroompoets! Ziet er weer mooi uit!

Nijlpaard

 8) 8)
Nice job  :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

HHBBXX

Erg mooi geworden hoor  :Y .

Welk merk en middelen heb je nu ingezet om dit resultaat te verkrijgen? (ik kan het merk vanaf de foto net niet goed ontcijferen) ;)
Dit is een oud tubetje chroompolish van Johnson en het werkte nog prima :-)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat


Netjes gedaan HHBBXX , heb je na het polijsten de shell ook nog in de auto-wax gezet ?

Ziet er als nieuw uit , en dat is tof want je ziet hem elke dag weer als je er op speelt 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Netjes gedaan HHBBXX , heb je na het polijsten de shell ook nog in de auto-wax gezet ?
Nou eh, nee...  -O-
Ik las pas toen hij weer helemaal in elkaar zat dat dat een mogelijkheid is om te voorkomen dat hij weer sneller dof wordt. Als dat dreigt te gebeuren, zal ik hem toch weer uit elkaar halen, poetsen en in de was zetten. Maar nu nog even niet, genoeg gepoetst. Eerst maar een tijdje lekker erop spelen. :R

Bedankt voor de leuke reacties allemaal, fijn dat ik niet de enige ben die het er beter uit vindt zien.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog