Hybride drum

Gestart door Otje, jun 28, 2014, 22:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Wat is dit toch ook een top forum :) :) .


De Roland audio interface kost 139,= euro , heeft meer aansluitmogelijkheden dan de Presonus en dan denk ik dat je deze bedoeld RJ :





En de  Presonus AudioBox USB audio Interface kost 89,= euro en dat is deze :





Wat zijn die grote zwarte ronde / stervormige aansluitingen op de voorkanten van de audio interfaces eigenlijk , moet ik dan weer speciale kabels kopen of kan daar 6.3mm jack stekkers in doen ?
En hoe gaat met zo`n audio interface de kabel routing lopen ?

ik doe een gok :

1) Midi-kabel OUT van TD9 module naar audio interface IN
2) Twee 6.3mm jacks OUT van Zildjian Gen-16 DCP naar audio interface
3) USB-kabel van laptop naar audio interface
4) Hoofdtelefoon jack in audio interface

Opnames maken is voorlopig nog niet van toepassing dus daar hoef ik geen kabels voor aan te sluiten , het zou dan puur zijn om een latency-vrij VST verloop te verkrijgen .

Dus zo`n Audio Interface met ingebouwde kaart is veel sneller dan mijn laptop neem ik aan .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Latency vrij is een utopie.. Latency arm is mogelijk op deze manier.

Je bekabeling klopt niet, maar dat mag RJ je uitleggen. Dat lukt mij ff niet uit het hoofd.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan






Wat zijn die grote zwarte ronde / stervormige aansluitingen op de voorkanten van de audio interfaces eigenlijk , moet ik dan weer speciale kabels kopen of kan daar 6.3mm jack stekkers in doen ?



Dat zijn audio inputs, daar kan je een jack snoer of een xlr snoer in steken voor bijvoorbeeld een gitaar of zangmicrofoon..dit heb je nodig als je die instrumenten zou willen opnemen..de interface kan je dan zien als de ingang naar je computer.
De presonus heeft een mix knop, daar bepaal de balans tussen het directe signaal en het signaal wat uit de computer komt, dat zie ik zo 123 niet op de Roland..mogelijk kan je hier je gen's instoppen, maar ik durf niet te garanderen dat je binnen ezdrummer dan het signaal van de gen's kan routen als je ezdrummer als standalone kan gebruiken..dat is wel een dingetje nog.

Citaat


En hoe gaat met zo`n audio interface de kabel routing lopen ?

ik doe een gok :

1) Midi-kabel OUT van TD9 module naar audio interface IN
2) Twee 6.3mm jacks OUT van Zildjian Gen-16 DCP naar audio interface
3) USB-kabel van laptop naar audio interface
4) Hoofdtelefoon jack in audio interface



Dat is misschien mogelijk, een andere optie ( als standalone niet werkt) is een mixer ertussen.
Dan is het outs van gen en outs van interface naar mixer.

Citaat

Dus zo`n Audio Interface met ingebouwde kaart is veel sneller dan mijn laptop neem ik aan .


Waarschijnlijk wel, welke laptop heb je?


Latency vrij wordt t nooit zoals Stefan zegt, maar het kan wel zo dat je het niet merkt.
Ik moet wel zeggen dat ik steeds vergeet dat je gens gebruikt omdat ik denk in een volledige e set ;)
Voor jou is de 2box de makkelijkste manier om te bereiken wat je wil, ik wil je niet van de module afpraten..maar de andere opties aan je laten zien ;
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

ik wil je niet van de module afpraten..maar de andere opties aan je laten zien ;



En dat waardeer ik ook zeer RJ :Y , ik vind het super dat jij en andere meedenken en met mogelijkheden komen om hetgeen te bereiken waarna ik op zoek ben .

Er zijn dus nu 2 optie`s , 1) de Presonus , heeft de mixknop en die kan handig zijn om het volume verschil van één en ander op te heffen , en die knop mist de Roland idd .
Misschien kan ik de TD9 module ( Sign. OUT ) door lussen naar de Gen-16 module ( DRMS-IN ) en daar met midi-OUT naar de Presonus midi-IN gaan ?
Dan heb ik alvast 2 modules met elkaar verbonden in ieder geval .

Optie 2) De 2Box , is makkelijker , kant en klaar , en ook daar kan ik VST op draaien ( zonder latency )
Kost wel 9x zo veel als de Presonus maar dat kun je eigenlijk niet zo vergelijken denk ik .

Hierbij zal ik ook even de gegevens van mijn laptop geven , zodat jullie een idee hebben :

- Acer Aspire 5742
- Intel Core i3-380M
- 4GB DDR3 werkgeheugen

Hij staat naast mijn kit en ik gebruik hem nu dus nog alleen als een soort veredelde mp3-speler .

Het werken met een mixer zou ook nog kunnen , maar niet met die :( Behringer XENYX :/ , want het bromt nog steeds en wat ik ook doe , het blijft er in zitten .

BTW , ik zit nu eens goed naar de Presonus audio interface te kijken maar je kunt eigenlijk alleen een USB-kabel aansluiten en een Midi-IN , geen 6.3mm jack stekkers , die moet je dus toch in de modules doen en vandaar uit met Midi naar de audio interface IN als ik het goed heb .
En het audio geluid van de laptop naar de mix-In van de TD9 module .
Dan ben ik toch benieuwd of dat allemaal ( TD-9 - Gens - laptop audio ) via die ene Midi-kabel te horen is uiteindelijk ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

#79
okt 15, 2014, 22:17 Last Edit: okt 15, 2014, 22:19 by Nijlpaard
De tascam 144 mkII niets voor je ? Audio, midi, asio drivers en micro en 6.3mm jack ingang

http://tascam.com/product/us-144mkii/
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Zou ook een optie kunnen zijn , de jacks zijn schakelbaar tussen 2x mono en 1x stereo .
ik zal eens wat info opzoeken over deze audio interface , THX Nijlpaard .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Stom , ik zie net dat je al netjes een linkje hebt bijgevoegd :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik denk dat je een denkfout maakt met de midi kabel.
Via de midi kabel hoor je nooit iets, daar komen alleen de midisignalen overheen.
Ezdrummer moet weten op welke pad jij slaat en hoe hard om daar de juiste samples af te spelen.
Die informatie komt uit je roland module ( midi out) naar in dit geval de audio box (midi in).
Daar heb je een midi kabel voor nodig met twee midipluggen, jij hebt een midi usb kabel.

We zouden dus ook kunnen kijken naar alleen een audio interface, als je twee usb poorten vrij hebt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

We zouden dus ook kunnen kijken naar alleen een audio interface, als je twee usb poorten vrij hebt.



Mijn laptop heeft in totaal 3 USB poorten waarvan ik er één in gebruik heb voor de muis , dus 2 vrije poorten zijn er nog over .
Is de Tascam dan geen goede optie ? , hij ziet er wel tof uit vond ik , met veel aansluitmogelijkheden .
In ieder geval : Alles wat begint met B en eindigt op ehringer wilde ik liever overslaan , voor de rest sta ik overal voor open .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Technobeat, laat de Presonus AudioBox links leggen, heb ik slechte ervaringen mee (kan niet op lage buffersize dan krijg je 'tik' geluiden of gaat die hangen, dus dan moet je te hoge latency voor lief nemen). De Steinberg UR22 werkt voor mij wel goed

Technobeat


Oké djska , de Steinberg UR22 .
Die grote ronde mic - line ingangen voor , zijn die mono of stereo ?

Bij de reviews op Bax komt als enig kritiekpunt naar voren dat het koptelefoonsignaal wat mager en kil klinkt zonder veel laag , kun jij dit beamen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#86
okt 18, 2014, 18:23 Last Edit: okt 18, 2014, 18:23 by Technobeat
Hier heb ik een hele uitgebreide gevonden , hij kost wel 249,= euro , maar zeker een pracht ding hoor 8) .


http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/m-audio-m-track-quad-usb-audio-interface/product-details.html


Bij dit bedrag denk ik dan weer : 600,= euro erbij en ik heb heb een 2Box module .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Je hebt helemaal geen 4 kanalen nodig..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Dsjka, dit kan ook aan je systeem (processor snelheid of usbpoorten) liggen.

Wat je ook kan doen is de Presonus Firestudio Mobile checken. Ik heb zelf de Firestudio Tube en voorheen de Firebox (voorloper van de Firestudio Mobile) echte aanraders en rock solid. EN niet teveel poespas, en dat is soms ook gewoon fijn.

Robert-Jan

...als je firewire hebt..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Als je firewire hebt uiteraard ;)

djska

Echt, die specifieke Presonus heeft buggy firmware/drivers. Hun forum staat er vol mee.
De ingangen zijn combi XLR/6,3mm jack, maar die heb je natuurlijk niet nodig voor VST gebruik.

Robert-Jan

Jawel, want daar wil hij de uitgang van de Gen module op aansluiten zodat alles via de interface hoofdtelefoon-uit komt.
Alleen of dat latency danwel monitor technisch lukt is even de vraag.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JB

Ik zou de Presonus audiobox inderdaad links laten liggen. Hier is namelijk niet veel goeds over te vinden. Mijn ervaringen met M-Audio zijn erg slecht. Hier zou ik ook niet aan beginnen aangezien ze een super slechte product ondersteuning hebben.
Kijk ook eens naar Focusrite. Die heeft een aantal leuke interfaces met of zonder midi en de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Qua support en drivers is echt Focusrite echt aan te raden (ervaring).
Challenge your drums!

Technobeat


Jawel, want daar wil hij de uitgang van de Gen module op aansluiten zodat alles via de interface hoofdtelefoon-uit komt.




Idd , dat is de bedoeling RJ , de bijgeleverde (opname)software ga ik voorlopig niet gebruiken , dus alleen een audio interface i.c.m. vst en mijn hardware .
Dus ook M-audio is niet echt een kanshebber lees ik nu , heeft iemand wel goede ervaringen met de Tascam US-144MKII , want die heeft met zijn 2 line-in 6.3mm jack ingangen een goede aansluitmogelijkheid voor de Gen-16 module .
Ook de optie die JB aandraagt ( Focusrite ) ga ik onderzoeken , THX .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Waar woon je Techno ? Misscien kan je mijn tascam ff lenen
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

JB

#96
okt 19, 2014, 19:40 Last Edit: okt 19, 2014, 19:42 by JB
Zelf kan ik wel met minimale (niet merkbare) latency drummen via midi.
Ik heb de volgende setup:
-Roland HD-3
-BFD3 software
-Asio4all audio drivers (gratis op internet)
-Midi naar USB adapter

Ik heb de midi out van de Roland naar de midi in van de midi-usb adapter en deze heb ik in een usb poort van mijn computer zitten. In BFD3 (of elke andere software) selecteer ik Asio4all als audio driver.
Als ik de audio driver op de kleinst mogelijke buffersize set (64 samples) dan heb ik geen last van latency. Als de buffersize te hoog is voor de pc/laptop dan zijn er pops en clicks te horen en is de CPU load erg hoog. Dit is bij mij niet het geval.

De ingebouwde geluidskaart is een Realtek HD audio en deze zit standaard op mijn moederbord.
!! Dus altijd ASIO drivers gebruiken en niet de MME/DirectX (standaard audio drivers)!! De Asio driver zorgt ervoor dat audio een hogere prioriteit krijgt in het systeem.

Hier een paar links die kunnen helpen bij het verminderen van de latency:
https://www.ableton.com/en/articles/optimize-windows/
http://www.native-instruments.com/en/support/knowledge-base/show/752/windows-7-tuning-tips-for-audio-processing/

Ik ben benieuwd wat er bij u anders is gegaan dan wat hierboven staat.

Zelf heb ik veel onderzoek gedaan naar interfaces met zo weinig mogelijk latency.
Latency hangt natuurlijk ook grotendeels van de computer af. Hoe krachtiger de CPU, hoe lager de buffersize kan en hoe kleiner de latency wordt.
Native instruments Komplete Audio 6 is een kwalitatief erg goede interface met heel weinig latency.
Bij Focusrite heb je veel routing opties. Dat komt door de bijgeleverde software mixer (audio driver).
Challenge your drums!

Technobeat


Waar woon je Techno ? Misscien kan je mijn tascam ff lenen




Hartelijk dank voor het aanbod Nijlpaard , ik woon in Noord-Brabant dus dat ligt een stuk van Twente af .
jij hebt een volledige E-kit of gebruik je de Tascam bij de Sonor set ?
Op zich ziet de Tascam er goed uit en voor een leuke prijs ( 99,= euro ) , met aansluitmogelijkheden voor de Gens , de TD9 module kan via midi op de Tascam aangesloten worden en de EZ vst via usb naar de audio interface , koptelefoon inpluggen en gaan ...... theoretisch gesproken dan , want wat RJ al zei , hoe de vst zich met de latency tot de Gens gaat verhouden blijft een vraagteken .
Daar kom je alleen achter door de proef op de som te nemen en de Tascam te bestellen , hij zal een heel stuk sneller zijn dan mijn 3 jaar oude laptop en misschien heb ik dan geluk dat de latency zo laag is dat het niet te merken is .


De Native instruments Komplete Audio 6 is idd een mooie audio interface JB , maar ook een die 229,= euro kost , en nu kun je natuurlijk zeggen : Alle waar naar zijn geld , maar het is eigenlijk alleen de bedoeling om met vst te stoeien en geen opnames te maken , waar deze audio interface in beginsel vooral voor bedoeld is . 
Dus om het leuk te houden heeft de Tascam momenteel mijn voorkeur , maar ik kan je input en tips zeker meenemen om de laptop zo goed mogelijk in te stellen en zo het beste resultaat te bereiken :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska




Idd , dat is de bedoeling RJ , de bijgeleverde (opname)software ga ik voorlopig niet gebruiken , dus alleen een audio interface i.c.m. vst en mijn hardware .
Dus ook M-audio is niet echt een kanshebber lees ik nu , heeft iemand wel goede ervaringen met de Tascam US-144MKII , want die heeft met zijn 2 line-in 6.3mm jack ingangen een goede aansluitmogelijkheid voor de Gen-16 module .
Ook de optie die JB aandraagt ( Focusrite ) ga ik onderzoeken , THX .

Maar dat aansluiten van die Gen16 kan dus met de meeste interfaces wel (en ook met de Steinberg UR22 die ik heb).

Technobeat


Vanavond bezig geweest met kabels verwisselen en de laptop voorzien van asio drivers , wil ik EZ opstarten is inmiddels de proefperiode verlopen ........... kan ik nog niets uittesten :( :/ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog