Hybride drum

Gestart door Otje, jun 28, 2014, 22:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Die ken ik... Maar ik zou de verschillen van de Silentstrokes wel eens willen weten tov bv de Deum-tec Designers voor een A naar E-kit.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

#51
okt 11, 2014, 09:20 Last Edit: okt 11, 2014, 09:24 by Otje
Lijkt me inderdaad een interessante overweging; getriggerde Silent-strokes en je vangt 2 vliegen in éen klap: een a-kit met niet te veel volume + een elektronisch drumstel. Ideaal* ! Zo vraag ik me ook af of de Aquarian Inheads een alternatief zijn voor de Pearl Tru-tracks. (Me dunkt; deze laatste lijkt me niet zo`n succes als Pearl wel gehoopt had) Speelt realistischer, en het geheel ziet er wat 'gelikter' uit.

*ideaal voor -ín huis, bedoel ik.. .

Robert-Jan

Het idee is hetzelfde..je vel is de trigger.. De techniek is alleen anders.

Wil je dat stil dan is er de Onhead ped
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Jij had toch die tru-tracs? Volgens mij werkt de rim trigger daarvan niet met een yamaha module.



Citaat
Wat RJ zegt. Loops and shots voor een setlistje geen probleem, maar ga je met sample packs complete kits willen spelen dan is deze te beperkt.



De keus is dus eigenlijk makkelijker geworden , de enige goede optie ( in mijn situatie ) is dus een 2Box-Module :) .
Die heeft meer opslagruimte ( ook voor complete kits ) en triggerd WEL de rims als ik het goed heb ?


BTW , vanmiddag in een grote muziekzaak geweest in Venray en achter een TD-15 set gezeten .
Zitten betere sounds ( en dus ook snare`s ) in dan een TD-9 , maar voor 929,= euro vind ik het niet goed genoeg eigenlijk .
Bij Bax hebben ze de 2Box module staan voor : 835,= euro met op zeker betere sounds , toch ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Waarom koop je niet een oud barrel van een drumstel. Zaag de toms doormidden, meshheads erop, triggers eronder en dan geef je de overige 700 eur uit aan je TD-15 module.
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat

#55
okt 11, 2014, 18:02 Last Edit: okt 11, 2014, 18:07 by Technobeat
Stefan , ik heb al een hybride drum met TruTrac-Heads en Gen-16 cymbals :









ik ben dus alleen op zoek naar een goede module , en de 2Box is een goede kanshebber m.i. :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik blijf er bij dat als dat aan een computer uitgeeft je veel meer kan dan met de 2box module. (Als je dus al eem roland module hebt die je als triggerinterface gaat gebruiken)
Zeker een module is plug en play dat voordeel zie ik ook en ook als je er mee op pad gaat kan dat handiger zijn.
De andere kant is dat ik veel 2box gebruikers de module zie upgraden met een grotere memory card om die vervolgens vol te zetten met samples van superior bfd en en en..qua sound klinkt het dan excact hetzelfde als jouw kit die aan een laptop hangt.
Wil je drums gaan opnemen dan komt het voordeel van de laptop naar voren..multitrack openemen editten mixen het kan dan allemaal.

Maar goed, wil je dat allemaal niet en wil je simpelweg de knop aanzetten en spelen en gelayerde sampled sounds gebruiken, dan is 2box nu de enige optie.
De kans is wel aanwezig dat je over een jaartje of 2/3 ingehaald wordt door de techniek..maar dat is altijd met electronica. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#57
okt 11, 2014, 18:23 Last Edit: okt 11, 2014, 18:32 by Otje
Techno, De 2box is idd een formidabele module. Ik heb er een keer op mogen spelen. Sounds klinken beter dan al wat in m`n Rolands zit  :Y. Overigens, de Alesis Samplerack, ook op je verlanglijst, is wel stukken goedkoper....... .


Wil je drums gaan opnemen dan komt het voordeel van de laptop naar voren..multitrack openemen editten mixen het kan dan allemaal.


Maar RJ: moet je wel  computer-nerd wezen , verstand hebben van.. , enz.

Technobeat

wil je simpelweg de knop aanzetten en spelen en gelayerde sampled sounds gebruiken, dan is 2box nu de enige optie.
De kans is wel aanwezig dat je over een jaartje of 2/3 ingehaald wordt door de techniek..maar dat is altijd met electronica. ;)



Dat dus RJ , gewoon kant en klaar , knop aanzetten en gaan ....... :)
De module en de hele set blijven altijd op de zelfde plaats boven staan , wordt niet mee getourd o.i.d.


Otje , of de Alesis drummodule de zelfde kwaliteiten heeft te bieden als de 2Box-module , je kunt 3 Alesis modules kopen tegen over één 2Box-module .
Er zal best ergens verschil in zitten , minder ingebouwde kits van mindere kwaliteit , minder instel mogelijkheden om maar iets te noemen .
Aan de andere kant moet je een nieuwe product een eerlijke kans geven , want ook de mannen van Alesis zitten niet stil en kunnen inmiddels wél met goede sounds en kits over de brug komen .
Maar als het bij de oude kwaliteit blijft zoals we bij de Pearl Alesis Red Box module te horen kregen houd ik mijn hart vast :/ .
Toch wil ik eigenlijk eerst zelf horen wat de nieuwe Alesis Sample Rack te bieden heeft voor dat ik een definitief oordeel ga vellen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan




Maar RJ: moet je wel  computer-nerd wezen , verstand hebben van.. , enz.


Nee hoor, ik ben verre van een computer nerd.
Je moet de software leren kennen..maar de uitleg staat op internet.
Vergis je niet, je hebt bij een 2box ook een computer nodig, zeker als je veel nieuwe sounds er op wil zetten.
Maar ook daar hoef je geen nerd te zijn, zelfde verhaal wat dat betreft.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Robert-Jan

De Alesis sample rack ondersteunt geen layered sampling.
Dat maakt dat het misschien nog meer 'machinegunned' dan een roland uit 1992 ;)

Ok dat is overdreven,maar ik denk dat dat wel een groot issue is.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

je hebt bij een 2box ook een computer nodig, zeker als je veel nieuwe sounds er op wil zetten.
Maar ook daar hoef je geen nerd te zijn, zelfde verhaal wat dat betreft.



Klopt , 2Box is niet zomaar een Drummodule , je kunt er heel veel mee , en dat alles kun je op je gemak thuis uitvogelen .

Voorbeeldje :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Jaha, In onderstaande filmpje wordt ook éen & ander uitgelegd door Alex Rudinger: volgens hem binnen afzienbare tijd een nieuwe 2Box drummodule, dus hou h'm in de gaten!
http://youtu.be/2mkz2bZ_dZs?list=UU49gv47lBXOGdVLqlmxxyxQ

Technobeat


Ja , hij zegt dat ze een '' ander '' product gaan maken , maar of dat een nieuwe module wordt laat hij in het midden .
Het kan dus ook iets in de trend van een Roland TM2 zijn o.i.d. .
Maar ik vond het wel frappant dat de 2Box module ineens honderd euro goedkoper was geworden bij Bax , dus ik ga het zeker in de gaten houden Otje .


THX voor de info RJ , ergens moest er een adertje onder het gras zitten .
Dus dan kan ik net zo goed mijn huidige TD-9 houden als ik gelijk wil blijven qua soundkwaliteit .
En dan hoef je dus van die 10 ingebakken kits ook niet veel te verwachten .
Het leek ook al te mooi om waar te zijn :/ .............. jammer .
Maar dan ga ik de pijlen volledig op de 2Box richten : Is - WAS - en BLIJFT de beste optie dus :Y .




DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Maar het ezdrummer experiment is dus niet bevallen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


nee , te veel latency , ik word er door verward en het lijkt of je '' slowmotion '' drumt .
En zoals ik al eerder vermeld had in het andere topic hebben de Gens geen latency dus die twee gaan nooit goed samen werken ben ik bang .
Jammer , want op zich krijg je wel goede realistische sounds op je bord gepresenteerd .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Misschien ligt dat ook aan de hardware,
Het lijkt hier goed te gaan.

Zildjian Gen16's AE Cymbals comparison with toontracks sampler cymbals



www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Leon

Wat een verschrikkelijk blikken geluid of ligt dat aan mij? De kit klinkt lekker maar die zildjians klinken helemaal nergens naar.

Robert-Jan

Ik denk dat er met wat instellingen nog meer uit drums en gen s te halen is maar ja.. Mijn keuze zou ook de bekkens uit se vst zijn en dan het speelgevoel voor lief te nemen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Misschien ligt dat ook aan de hardware,
Het lijkt hier goed te gaan.



Dan misschien toch een net iets te trage laptop ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

#70
okt 13, 2014, 19:54 Last Edit: okt 13, 2014, 19:55 by stefan
Of geen externe audio interface?
Laptop moet wel erg traag zijn voor onverwerkbare midi..
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Technobeat


Als interface gebruik ik deze van Roland :







Is dit een goede of .........


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Wat ik eigenlijk ook nog wil weten is of wanneer ik vst in een 2Box module laad , er dan geen latency plaats vind ?
Want de vst sounds gaan dan niet via een interface naar de laptop maar komen direct uit de module , of gaat deze theorie niet op ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

stefan

Ik weet het niet hoe goed deze is.
Ik heb enkel ervaring met de Roland Quadcapture icm een MacBook Pro en iMac. Dat weekt prima!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

#74
okt 13, 2014, 22:59 Last Edit: okt 13, 2014, 23:04 by Robert-Jan
Je gebruikt nu alleen een midi interface en dus neem ik dan aan de geluidskaart van je computer.
Als dat een standaard kaart is dan zit daar je latency zeker als t al een wat oudere computer is.
Je zou dus meer hebben aan een audio/midi interface, dat is dan twee vliegen in 1 klap.
Wil je het bij roland houden dan is er de duocapture, maar het kan ook iets goedkoper met bijv de presonus audiobox

Als je sounds op de 2box zet dan loopt het via de module, dan heb je geen latency
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog