Hybride drum

Gestart door Otje, jun 28, 2014, 22:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stefan

Technobeat: Pm me even vwb Superior Drummer 2. Ik mail je dan morgen terug...
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Hammar



Vanavond bezig geweest met kabels verwisselen en de laptop voorzien van asio drivers , wil ik EZ opstarten is inmiddels de proefperiode verlopen ........... kan ik nog niets uittesten :( :/ .

Een oplossing daarvoor is zo gevonden hoor, google is je vriend.

Otje

Zelfs Tama  en Roland zijn een (verstands)huwelijk aangegaan: de Silverstar Cocktail-Jam!
2015 , het jaar van de Hybrid/Cocktail Kit ? De definitieve doorbraak ?
Ik kan er nu wel allerlei cliché s op loslaten, maar laat de 'harde kern' zich maar uitspreken.  ;)


http://www.tamadrum.co.jp/asia/news/product_news/2014/Cocktail-JAM_HybridKit/index.html

Robert-Jan

Woh..een tijdje terug was t nieuws dat Tama de distributie voor 2box ging doen in de US.
Ik zat dus eigenlijk op de lijn dat tama en 2box samen iets aan t bekokstoven waren..dan is dit wel een verrassing ja.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Dus misschien op de komende Namm ook een E-kit van Tama met Roland of 2Box module :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#105
jan 02, 2015, 20:39 Last Edit: jan 02, 2015, 20:59 by Robert-Jan
Mja, als ze dan nog iets met 2box doen dan zou je kunnen denken dat ze dit samen hadden kunnen ontwikkelen..

Maar terug naar de set zelf..leuk! :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Ja leuk, maar of het meer is dan dat, daar twijfel ik over. Akoestisch lijkt mij de bassdrum qua sound niet echt goed bruikbaar, als je dan dikke e-kit bassdrum sound wilt gebruiken moet je deze behoorlijk luid zetten om het akoestische geluid te overstemmen.

Robert-Jan

Als je t wil overstemmen wel..maar als je t eronder legt heb je t effect al.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk

Als ik in een cocktail kit situatie iets electronisch zou willen doen, dan zou ik gewoon (een subset van) mijn e-kit meenemen. Anyway, het lijkt me een leuke kit om eens mee te jammen, maar dan vooral vanwege de looks.

djska

#109
jan 05, 2015, 08:43 Last Edit: jan 05, 2015, 08:45 by djska
Ik betwijfel het nut hiervan, de versterking gaat een niet onbelangrijke rol spelen:
- Een akoestische cocktail setje met wat triggering over toch al aanwezige PA lijkt me mooi, in die situatie speel je akoestisch en hoef je geen monitoring.
- Geen PA, alleen zanginstallatie? Dat laag is dan weer te dun om echt wat aan de bassdrum toe te voegen.
- Neem je zelf iets van het niveau PM-30 mee, dan sjouw je weer een breuk, kun je net zo goed een echte bassdrum meenemen
- akoestische cocktailset voor jazz, zou ik toch een echte ride en hihat willen hebben.
- voor bv. DnB, wat Bas zegt: gewoon deel E-kit, maar dan loop je dus zelf ook met flinke (monitor) versterker te sjouwen.

Robert-Jan

Zie het nou gewoon voor wat het is..een cocktaildrum met triggers waar je maffe geluiden kan toevoegen en niet weer op de een of andere manier als vervanger van je akoestische set.
Zie de video op de site, het lijkt me toch wel duidelijk dat het niet gemaakt is om jazz mee te gaan spelen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk


Zie het nou gewoon voor wat het is..een cocktaildrum met triggers waar je maffe geluiden kan toevoegen en niet weer op de een of andere manier als vervanger van je akoestische set.
Zie de video op de site, het lijkt me toch wel duidelijk dat het niet gemaakt is om jazz mee te gaan spelen?


Een reden te meer om gewoon mijn e-kit mee te nemen en alle a-spulleboel gewoon thuis te laten.

Hoefnix

Snap ik, maar bij Jazz en een e-kit krijg ik ook een aparte indruk. Ik ga veel naar jazz muzikanten omdat ik naast de muziek nou juist de hele akoestische setting en (meestal) skills van de muzikanten super vind.

Als er dan een e-kit staat knap ik al een beetje af voordat ik heb gehoord of het goed klinkt.

baszuidwijk


Snap ik, maar bij Jazz en een e-kit krijg ik ook een aparte indruk. Ik ga veel naar jazz muzikanten omdat ik naast de muziek nou juist de hele akoestische setting en (meestal) skills van de muzikanten super vind.

Als er dan een e-kit staat knap ik al een beetje af voordat ik heb gehoord of het goed klinkt.


Nee, nee, als ik jazz speel, dan speel ik op mijn minimalistische akoestische kit. Zeker wanneer ik met brushes speel. Dat is op mijn TD-11 onmogelijk. Het gaat om de situaties waarbij je behoefte hebt aan andere geluiden dan puur akoestische. Alleen dan zou ik mijn e-kit meenemen.

Robert-Jan

Ok, maar t gaat hier om hybride drums..de combi van.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Weer wat nieuws. Nou ja..;ik heb af en toe wel het idee dat het wiel andermaal wordt uigevonden.



http://www.erimriser.com/

Technobeat


Het ziet er wel vrij elegant uit Otje , geen extra '' kastje '' aan de rim zoals bij de Aquarian variant ( InHead ) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Je bedoelt toch niet het extra zwarte kastje met de tekst "ínbox'' erop mag ik hopen??

djska

De Roland BT-1 was er al, en ziet er een stuk beter uit dan dit knullige DIY dingetje.

musiqman

En er waren al rim triggers lang voor de BT-1.

Ik vind deze qua omvang fijner dan de grotere BT-1. Qua looks heeft het ook wel wat.

Technobeat


Je bedoelt toch niet het extra zwarte kastje met de tekst "ínbox'' erop mag ik hopen??



Dat bedoel ik eigenlijk wél Animal , waarom is dat nodig , je kunt toch ook een kabel rechtstreeks vanuit alle ketels laten lopen naar één module , dat heb ik en vele andere eigenaren van een E-kit standaard , werkt prima :) .
Misschien ligt het aan mij , maar het is niet bepaald een sieraad op je kit .


Of het zou zo moeten zijn dat je op dat kastje de '' E '' van de set kunt uitschakelen en dan akoestisch kunt spelen , dan heb je een 2 in 1 ......
   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#121
feb 20, 2015, 20:39 Last Edit: feb 20, 2015, 20:43 by Robert-Jan
Het kastje is nodig omdat ze op een totaal andere manier triggeren ten opzichte van andere pads en triggers.
Als je goed kijkt naar t filmpje zie je allemaal lijntjes lopen in het vel..het hele vel is dus de trigger.
Dat signaal wordt onderandere versterkt in dat kastje, wat het een uitermate gevoelig triggersysteem maakt..en totaal niet vergelijkbaar met die rimtrigger.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

#122
feb 21, 2015, 10:54 Last Edit: feb 21, 2015, 10:55 by animal
Wat RJ zegt technobeat  :Y . Maar dan nog snap ik niet dat je de rimriser die Otje plaatst vergelijkt met de inheads van Aquarian, of je moet doelen op het vergelijk tussen het stekkertje/plug aan de Rimriser en het kastje (inbox) i.c.m. de inhead. Dan kan ik je hierbij vertellen dat er ook een plug zit aan de inhead  :) , de inbox kastjes per vel kun je vervangen door één DITI http://www.alternatemode.com/DITI/ .
Zelf zit ik al een aantal weken te 'kijken' naar die combi. Ik blijf de inhead's interessant vinden maar ben ook ik niet zo gecharmeerd van die inbox-kastjes (ad € 60,- per stuk). Als je 4 inhead's  koopt zonder inbox, 'spaar' je al een halve DITI bij elkaar. Maar ik heb mezelf nog niet helemaal overtuigd, als ik de youtube filmpjes van de DITI bekijk lijkt me de DITI wel een hoop gedoe en enigszins spartaans.

Otje

Citaat
(  ) ..de inbox kastjes per vel kun je vervangen door éen DITI".
.

Aha, dit wist ik ook nog niet. Dat maakt 't wel een stuk aantrekkelijker. Ik vind de in/on-heads met de trigger in het vel toch al een doorbraak voor het 'e/a'-drummen. Het lijkt mij wel 'een schot in de roos' van Aquarian. Een hele mooie techniek; hopen dat het nou maar allemaal goed werkt, ook met andere drummodules. Ook benieuwd hoelang zo'n 'inhead' mee kan gaan.

animal

Daar valt nog weinig over te zeggen, mede omdat dat ook erg afhankelijk is van je speelwijze.
In afwijking tot de eerste serie inhead's, wat een 2-laags vel was, bestaat de huidige serie uit 3-laags vellen. Waarschijnlijk was de levensduur van de 2-laags vellen wat aan de lage kant.
Nu dus 3-laags, waarbij ik me wel afvraag wat er dan nog overblijft van je akoestische sound.
Op internet zijn al tests te vinden waarbij de inhead gebruikt wordt met verschillende modules, het schijnt allemaal prima te werken.
De verkrijgbaarheid op het continent van de inhead en onhead is voorlopig echter nihil, van de importeur van aquarian in de Benelux/Duitsland ontving ik op mijn vragen de mededeling dat ze niet in hun assortiment zitten [einde bericht] :O . Maar goed dat we de UK nog hebben, prima importeur  :Y .

Omhoog