10 inch tom in kleur van de rest van de kit maken

Gestart door ppm5261, mei 17, 2013, 14:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ppm5261

mei 17, 2013, 14:20 Last Edit: mei 17, 2013, 15:23 by ppm5261
Beste drummer/drumsters

Vorig jaar heb ik een mooie gelakte donkerpaarse (Translucent Purple) Premier XPK set kunnen kopen uit begin jaren 90, diepe toms, super geluid.
Ik heb de set met een 14 inch en 10 inch tom uitgebreid. De 14 inch was precies dezelfde kleur, maar de 10 inch was origineel donkerrood en daarna zwart 'overgeschilderd', maar ook een XPK en erg goed klinkend. Nu is de vraag: Wat te doen om deze tom in dezelfde kleur/lak setting te krijgen als de rest van mijn set, en is het wel verstandig om hier zelf aan te beginnen?

Met vriendelijke roffel,
Paul

Nlz

Het klinkt mij een beetje in de oren als "bespaar jezelf een hoop werk en frustratie wegens een net-niet resultaat en zoek een 10" in dezelfde kleur op ebay"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer

#2
mei 17, 2013, 16:40 Last Edit: mei 17, 2013, 16:40 by FoREVer
Wat NLZ al zegt, al vind je dezelfde kleur lak, in de loop van tijd is de originele kleur van je hele kit toch al een beetje veranderd door zon, rook en alle andere natuurfactoren. Is het echt zo erg dat je Tom een andere kleur heeft. Mijn studiosetje is ook een van de toms een klein beetje verkleurd, ik vind het prima het gaat immers om het geluid niet de look.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

ppm5261

Daar hebben jullie gelijk in, de sound is belangrijk, maar ik zie wel een verschil als ik vanaf een afstandje naar mijn set kijk, ook al is de rest donkerpaars, tegen zwart aan.

drums97

Niets mee doen joh. Is de moeite/geld niet waard.
Ik heb trouwens zo'n zelfde kleur kit gehad, alleen 12, 13 en 16", 22"BD. Klonk als een klok, alleen niet courant, dus als je toch geld wilt uitgeven is mijn advies; koop de 16" floortom erbij  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

ppm5261

#5
mei 17, 2013, 19:52 Last Edit: mei 17, 2013, 21:01 by ppm5261
Hoi drums97,

Die zit er al bij. De set is wel compleet, en klinkt erg goed. Niet zo courant vind ik wel best. Heb jaren een Hamma (ondermerk Premier) gehad, nog steeds, een Elite series geproduceerd door Premier voor EMI. Klinkt ook als een klok, maar is geen Premier. Deze wel, en daar ben ik blij mee ...

Harre

Je kunt er voor kiezen om hem naar een spuiter te brengen en hem in dezelfde kleurstelling te laten spuiten, of eventueel de volledige kit van een nieuwe kleur voorzien door er een nieuwe wrap omheen te doen. Persoonlijk zou ik eerst informeren naar de kosten van het eerste omdat je dan de kleur van je originele set kunt behouden en daar ben je zo te lezen erg blij mee. Of het dan nog de moeite is kun je dan bepalen, maar zelf doen zou ik niet aan beginnen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

ppm5261

Dat denk ik ook Harre. Dankjewel

Animal baars

ga er vanuit dat spuiten ong. €60 per m2 kost. Met een 10" tom zit je aan de 0.16 m2 per laag. Dan weet je ongeveer waar je op uit kan gaan komen.

Technobeat


@ PPM5261 :

Het is altijd een beetje wikken en wegen , maar als de set je goed bevalt en je denk hem nog een lange tijd in je bezit te willen houden zou ikzelf er wel wat geld voor over hebben om die 10'' tom in de zelfde kleur te laten spuiten .
En bij een goede spuiterij kunnen ze een kleur ook kunstmatig '' verouderen '' zodat je exact de zelfde kleur krijgt als de overige toms .

En het is altijd goed om even rond te bellen / mailen om wat offertes op te vragen . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog