Bassdrum sticker

Gestart door geedee, jan 02, 2013, 15:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

geedee

Ik ben op zoek naar een bassdrum sticker die je kunt verwisselen...
Is een statische sticker dan een optie? http://staticpaper.nl/raamstickers?utm_nooverride=1&gclid=CLzlt93qybQCFbMbtAodqWMAFw
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is het toch beter een vel te laten bedrukken en deze dan in zn geheel te verwisselen?

Thanks!

Hoefnix

Kan je geen sample van static paper krijgen?
Dan kun je het gewoon proberen en zien of het werkt.

Waarom wil je een verwisselbare sticker? Voor elke band een andere opdruk? Dan gebruik ik gewoon een zwart of wit voorvel.

Harre

Wow... Ik vind het wel een creatief idee eigenlijk van die statische stickers, maar het eerste wat door me heen schiet: een raam staat stil en een bassdrum vel beweegt. Blijft zo'n sticker dan ook gegarandeerd zitten voor minimaal de duur van een compleet optreden?

Dan de prijs... Het standaard minimum aantal op de site is 5 en dan kom ik om m'n 24" bassdrum te vullen uit op een A1 (841mm x 594mm) of minimaal A2 (594mm x 420mm) formaat. De eerste kost dan (welliswaar voor 5 stuks) 165 euro ex btw, dus dat komt neer op zo'n 200 euro inclusief. De tweede kost dan 110 euro ex, dus dat komt neer op ongeveer 133 euro inclusief.

Bij het ontwerp moet je er rekening mee houden dat ze met standaard rechthoekige maten werken en dat je bassdrum rond is, dus dat je de afdruk in het midden wilt en dat je het materiaal daarna nog na moet bewerken om het netjes pas te krijgen. De mogelijkheid voor andere vormen is op de site aanwezig, maar ik ga er vanuit dat het er dan niet goedkoper op wordt.

Nu ga ik er in dit soort gevallen vanuit dat 5 stuks niet zo veel meer kosten dan 1, omdat de kosten voor het maken van een ontwerp juist in de eerste sticker zitten. De prijs zal dan wel iets lager zijn, maar niet drastisch lager. Daar tegenover staat dat een meerkleurendruk bij bijvoorbeeld Drumsigns inclusief vel voor dezelfde 24" bassdrum 90 euro is. Voor een 22" is dat 85 euro en voor een 20" 80 euro. In dit geval gaat het dan ook om een sticker die op het vel wordt geplakt en als je heel kritisch bent dan zou je kunnen stellen dat elke sticker of wat je dan ook op een vel plakt de boel zal dempen.

Wil je dat niet, dan kun je eventueel een vel echt laten bedrukken bij bijvoorbeeld Neckbone Graphics. Zij besteden het bedrukken van het vel uit aan de Remo fabriek, waarbij de afbeelding echt tussen de lagen van het vel komt te zitten. Het voordeel: veel minder kans op beschadigingen en het ziet er echt veel mooier uit. Maar goed, daar hangt ook een prijskaartje aan en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer exact weet wat ik indertijd voor een compleet ontwerp inclusief druk en het transport vanuit de States betaald heb, maar dat lag toen ergens rond de 200 euro meen ik. Lever je een ontwerp zelf aan in plaats van dat ze iets voor je moeten maken, dan wordt het uiteraard goedkoper.

Conclusie: als ik alles zo op een rijtje zet dan kan informeren naar de prijs natuurlijk nooit kwaad van die raamstickers, maar ik denk dat ik persoonlijk toch voor het wisselen van de vellen zou gaan. Dat is immers ook het werk niet...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

>> Customizen

Nijlpaard

Heb je niet zoiets als een "voorzetvel" dat je in de hoop kan drukken? Dempt niet, is snel te verwisselen en scheelt weer stemmen.





Of moet ik nu hard rennen naar het patentbureau :-P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick


Heb je niet zoiets als een "voorzetvel" dat je in de hoop kan drukken? Dempt niet, is snel te verwisselen en scheelt weer stemmen.





Of moet ik nu hard rennen naar het patentbureau :-P


Dan zit je met je bassdrum claws....


Of gewoon een klein beamertje voor een wit bassdrumvel zetten en gaan met die banaan :P

Harre

Creatief en een bijzonder goed idee, alleen... waar plaats je dan de beamer? Vlak voor de bassdrum walst er gegarandeerd een keer een mede-bandlid overheen ben ik bang.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

In je bassdrum :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Harre


Heb je niet zoiets als een "voorzetvel" dat je in de hoop kan drukken? Dempt niet, is snel te verwisselen en scheelt weer stemmen.

Of moet ik nu hard rennen naar het patentbureau :-P



Dan zit je met je bassdrum claws....


Dit vind ik dan nog een beter idee dan die beamer in een bassdrum. Een purist zal eerst zeggen dat je daarmee demping in je bassdrum creëert, maar buiten dat twijfel ik of de afstand groot genoeg is en het ding zorgt nogal voor wat warmte. En even in spiegelbeeld weer laten geven natuurlijk.

Ik zou maar vast gaan rennen voor dat patent, want als je iets (voor mijn part met elastieken) aan de klauwen kan bevestigen dan kan het inderdaad niet simpeler. Hetzelfde idee als met de Kelly Shu, maar dan met een afbeelding voorop de bassdrum. Wereld idee...  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

harmen 18

Je hebt op grote evenementen vaak torens van steigermaterieaal staan met daar een line array in hangen. Daar zit vaak zo'n gaasdoek achtig ding voor . Zodat het niet te veel wind vangt en het geluid er makkelijk doorheen gaat.

Meestal wordt dit alleen toegepast op grote schaal. Ik heb geen idee of je nog iets van de opdruk kan maken als je dit op relatief kleine schaal gaat doen.

Dat voorzetten moet het probleem niet zijn lijkt mij zo. Als je iets met de spanrand van de bassdrum gaat doen in ieder geval.

Nijlpaard

Soort van bassdrumpanty  :Y :+
Kan je eenvoudig over de hoop trekken  *O*


Of anders een ring met uitsparingen op de plek van de claws, die net zo groot is als de binnenzijde van je hoop. Kan je er dan zo "inklikken"
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Machiel

Klitteband? Iemand?
Neem mij vooral niet te serieus.

paQ

gaat haast zeker flapperen en resoneren

Harre

Klitteband is een goede optie, maar ja... Op wat voor materiaal druk je je logo en hoe lang blijft dat heel én netjes als je telkens aan dat klitteband zit te trekken?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Ik denk haast dat het makkelijker is meerdere logo vellen te hebben en gewoon te wissel zo nu en dan....

Machiel

Magneetjes? Nietjes? Drukknoopjes? EEN RITS?! Of inderdaad een beamer door je beaterhead latenschijnen tegen de binnennkant van je resohead. Das wel een nadel natuurlijk omdat beamers zover ik weet een gevoelige lamp+lens hebben.



Of dubbelzijdig tape...
Of een systeem wat met een bevestigingsring op de ketel word gemonteerd. Bijvoorbeeld met een stel lange schroeven in busjes die dan in de ketel worden gemaakt. En dan een omgeklapte rand om de ketel heen... hhhhmmmmmm das wel een goed idee. Dan kan je zoder dat iets slijt dus dingen vervangen.....
Neem mij vooral niet te serieus.

harmen 18

Nouja, als je hem live wil gaan gebruiken (dus met uitversterking) kun je zorgen dat je iets voor het echte voorvel zet. zolang de microfoon dan naar binnen kan en het spul niet rammeld zit je redelijk goed denk ik.

dus als je tussen 2 spanbouten op 2 plekken onder elkaar een strip zou kunnen maken en daar iets tussen kunnen spannen of inklikken. Dan heb je het toch?
Oke, je kan niet het hele oppervlak van de bassdrum gebruiken, maar volgens mij bereik je zo je doel eigenlijk wel.

Harre


Ik denk haast dat het makkelijker is meerdere logo vellen te hebben en gewoon te wissel zo nu en dan....

Mijn idee... :)





Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

De vraag is, zou men het willen kopen ?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Daar gaat het niet om als iemand het nodig heeft. Het word dan toch een eigen pruts gedoe.

mooie velletjes harre! Ziet er gaaf uit.

Hammar

Mooi Harre!

Hoefnix

 *) *) *) *) een reden om 3 basdrums te kopen  *) *) *) *) *)

Harre

Dank. Het zijn natuurlijk maar voorbeelden, maar ik wilde op deze manier ook het verschil in kwaliteit aangeven tussen een sticker op een vel en een vel wat echt bedrukt is. Het punt is alleen dat het verschil in real life een stuk beter zichtbaar is dan op de foto's, maar ja... Nummer 1 en 3 zijn gedrukt, nummer 2 is een sticker en ik heb net even zitten zoeken om gelijk het prijsverschil maar aan te geven: 1 was inclusief vel en transport vanuit de States 142 euro, 2 was inclusief vel en transport vanuit Duitsland 85 euro en 3 was inclusief de kosten voor het maken van het ontwerp, het vel en het transport vanuit de States 200 euro. Ik heb ze inmiddels al een tijdje, dus prijzen zijn aan de dag van vandaag mogelijk anders.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Machiel

Ik heb sinds vandaag een nieuw resovel (heuj de oude was gescheurd) en hij is vet! Mat-zwart velletje van Evans.. de Evans Onyx blablabla 22" matte Black. Cool!

Mijn vriendin deed het aan een krijtbord denken...

Nu dacht ik; zou het mogelijk zijn om een vel te beverven met schoolbordverf?
JE zou denken van niet aangezien er natuurlijk krijt in zit (toch) en dat is niet bepaald flexibel..

Heeft iemand dit ooit gezien/gehoord/gedaan?
Neem mij vooral niet te serieus.

Harre

Nooit gedaan, maar schoolbordverf bevat voor zover ik weet geen krijt. Het is juist de bedoeling dat je het met krijt kunt beschrijven. Daarom zal het denk ik een harde laag vormen en daar zit dan gelijk het vermoedelijke manco: je vel beweegt waardoor de verf er snel af zal komen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog