Mijn eigen assemblage kit

Gestart door tRow, aug 22, 2012, 14:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

tRow

Hallo,

Doordat ik al een tijdje droom van een echt eigen custom kit, heb ik besloten om onderdelen te bestellen bij stdrums en zo mijn eigen kit te maken. Ik ben eigenlijk ook best gecharmeerd van de sound die uit die keller maple shells komt, dus dat word dan ook het shell-type.

Ik heb gekozen voor:

24x15 10 ply keller maple
13x8 6 ply keller maple
16x14 6 ply keller maple

Komen overal hide head hoops op, maar de rest blijft nog een verassing!

Ook de prijs vind ik best redelijk, want als je zon kit bij een ''custom drummaker'' laat maken, je toch al snel een eurotje of 1000 extra kwijt bent.

Comming soon!

GospelDrummerLars

Superleuk idee!
Ga je m wrappen of spuiten? Grote en ondiepe bass zeg! Speciale rede daarvoor?
Heb je al een goeie snare? Geef je m ook nog speciale hardware? In een kleur of stijl?

Veel suc7 en ben benieuwd!
Wat vind jij er van?

Hoefnix

Juist een mooie maat!

Fibesman

Ben benieuwd, hoop dat je ons met foto's op de hoogte kunt houden van het hele proces. Ik heb ooit een snare uit onderdelen gemaakt en het viel me vies tegen eerlijk gezegd. De prijs en m'n linkerhanden  ;(

Stokmans

#4
aug 23, 2012, 09:03 Last Edit: aug 23, 2012, 09:03 by Stokmans
Zoals een maat van mij laatst zei tijdens het verbouwen thuis (en het past schijnbaar ook bij Fibesman): "Je leert je huis (hier: drumstel) kennen, maar ook jezelf!" ;)

Ben benieuwd naar je verhaal en de foto's

Dribbel

wat super zeg :Y
Ik ben ook benieuwd naar de voortgang
Yamaha recording & sabian

Jenslathouwers

Is hier nog vooruitgang aan geboekt ? lijkt mij een heel interessant project om te volgen  *O*
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

tRow

Vooruit gang in de zin dat ik aardig onderweg ben qua geldbedrag.  :)

FoREVer


Vooruit gang in de zin dat ik aardig onderweg ben qua geldbedrag.  :)


HAHAHAHA lol deze reactie maakt mijn dag weer een beetje goed  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jenslathouwers


Vooruit gang in de zin dat ik aardig onderweg ben qua geldbedrag.  :)


Vanaf dat dat deel achter de rug is is het alleen nog maar genieten  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

tRow

Het is nu al weer een hele tijd verder dus laat ik maar eens een update doen. Ik heb een paar maanden terug een custom set gekocht omdat ik dacht dat die wel aan mijn wensen zou voldoen en het wel ergens in de buurt kwam. Hier een plaatje:


Achteraf blijkt Beech niet helemaal mijn ding, en ik wil toch liever voor maple gaan, dus mijn droom mijn eigen kit te bouwen blijft bestaan.


Wordt vervolgd...

NathanR

En wat ga je nu met deze doen?
Lijkt me een haast onmogelijke klus om die te verkopen..

Leon

JIJ HEBT DIE KIT DUS GEKOCHT!  :Y

paQ

Meteen wereldberoemd in Nederland.  :D

NathanR


JIJ HEBT DIE KIT DUS GEKOCHT!  :Y


Haha Leon wist je dat niet? :)

Machiel

Hahaha is dat die kit van die Pim?
Neem mij vooral niet te serieus.

NathanR

Ja!
24'' kick, 13'' tom, 18'' floor en 20'' floor..

Misschien is mijn vraag aan tRow beter begrijpbaar.. ;)

tRow

Ja ach, zal niet heel makkelijk zijn, maar voor alles is een koper. Heb al wel wat reacties nu, komt wel goed.  :)

NathanR


Ja ach, zal niet heel makkelijk zijn, maar voor alles is een koper. Heb al wel wat reacties nu, komt wel goed.  :)


Ben benieuwd!

Harre


Ja!
24'' kick, 13'' tom, 18'' floor en 20'' floor..

Misschien is mijn vraag aan tRow beter begrijpbaar.. ;)

Ik snapte je vraag idd totaal niet. Maar goed, als je op zoek bent naar een rockset met lomp grote maten en niet vies bent van sjouwen is dit toch écht je set  8)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Machiel

Echt on-maten. Maja, Pim dat was dan ook wel 'n apaarte.
Neem mij vooral niet te serieus.

Leon


Echt on-maten. Maja, Pim dat was dan ook wel 'n apaarte.


? Pim is vooral een beuker hoewel hij sinds zijn vertrek van MakeBelieve bijna volledig is gestopt met drummen.

Oja hier is een filmpje van de kit met ondergetekende op de kruk:

tRow

Ik ben aan het twijfelen wat voor lugs ik op set wil gaan doen..

Gewoon de standaard custom tube lugs?

Teardrop lugs?

Beavertail lugs?

Iemand suggesties? :)

Dries

Het is jouw feestje, jongen  *O*
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Animal baars

Ik zou voor custom gedraaide messing spanblokken en bijpassende spanranden gaan. Maar ja, jou set + budget

Omhoog