Snare lugs vs. Tom lugs

Gestart door Jenslathouwers, mei 31, 2012, 10:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Hallo,

Ik heb onlangs online een snareshell gekocht (van fame). Mijn eerste plan was om van deze shell een subkick te maken, maar aangezien de shell eigenlijk qua kleur echt goed bij men kit past zou ik willen proberen om deze snare terug in orde te maken om te horen hoe deze klinkt. Ik had nog enkele toms staan en heb geprobeert of de lugs hiervan op men snareshell pastte maar dat deden ze niet. Is er een verschil in maat ( tussen de bevestigingsgaatjes) tussen een snarelug en een tomlug?
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

dat verschilt per lug
er zijn zo enkele 'standaard' maten tussen de gaten

Dries

#2
mei 31, 2012, 14:24 Last Edit: mei 31, 2012, 14:31 by Freggle
Ik heb geen ervaring met élke serie van Fame, maar hetgeen ik bespeeld heb, zou me niet uitnodigen tot het in orde maken van zo'n trommel.

Een subkick is m.i. een mooi eindstation voor een Fame ketel.

Om in te gaan op je vraag: het verschilt per merk. Er zijn een aantal 'standaard' afmetingen.
O.a. op de site van Stdrums kun je een aantal afmetingen zien (en bestellen).

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Jenslathouwers

Bedankt voor de reactie, ik heb zelf nog nooit op een fame snarz gespeeld, maar ik heb gehoord dat goedkopere merken vooral besparen op de hardware. De afstand tussen de gaten in mijn fame ketel komen zo te zien niet overeen met een afmeting uit de tabel, de gaten sttan bij mij 27 mm uit elkaar, center to center. Ik weet nog niet goed wat ik ermee ga doen... Ik ga waarschijnlijk in juli een stave snaredrum maken dus deze in orde maken is dan mss overbodig.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

paQ

beslag is ook wat de kosten enorm opdrijft.